Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Senior Fin. Administrateur, Fin. Controller

Senior Fin. Administrateur, Fin. Controller

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

Partner in vennootschap te Linschoten (1999-heden)
Fis een financieel adviesbureau / administratiekantoor dat zich richt op het geven van financieel advies, controle van financiële administraties en het samenstellen van jaarrekeningen voor kleine- en middelgrote bedrijven. Namens heb ik als interim en voor vaste klanten onderstaande werkzaamheden verricht:

verwerking, controle en rapportage financiële administraties
belastingaangiften (omzetbelasting, loonbelasting, vennootschapsbelasting)
samenstellen jaarrekeningen
loonadministratie


Interim-opdrachten:

Assistent Controller bij een multinational (Accenture Nederland te Amsterdam)

Periode: november 2004 t/m juli 2005

controle, rapportage, analyse kwartaalcijfers (incl. contacten buitenlandse service centers)
samenstellen balansdossier
rapportage en analyse overige management informatie
assisteren bij opzetten (lokale) crediteurenadministratie



Business Credit Collector (afd. Credit Management) bij een multinational
(NUON Business te Amsterdam)

Periode: augustus 2003 t/m april 2004

debiteurenbeheer (collect calls)
uitzoeken en afhandelen klachten facturatie- en betalingsverwerking
samenstellen rekeningoverzichten
samenstellen rapportages


Assistent Hoofd Financiële Administratie bij een middelgroot handelsbedrijf
(Boméla Fungi B.V.; omzet +/- € 30 miljoen, +/- 75 werknemers)

Periode: juni 2001 t/m februari 2003

controle van de financiële administratie
samenstellen rapportages en specificaties t.b.v. de jaarrekening / accountant
belastingaangiften
inrichting en onderhoud financieel systeem (Afas)


Assistent Accountant bij een middelgroot accountantskantoor
(Hiele, Beyer & Van Zijp Accountants; +/- 50 medewerkers)

Periode: februari 2002 t/m oktober 2002

samenstellen van jaarrekeningen van eenmanszaken, VOF’s, stichtingen, kleine BV’s en assisteren bij het samenstellen van jaarrekeningen van (middel)grote BV’s

Hoofd Financiële Administratie bij een kinderdagverblijf
(Stichting Het Kleine Rijk; omzet +/- € 3 miljoen, +/- 60 medewerkers)

Periode: december 2001 t/m januari 2002

op orde brengen financiële administratie en verzorgen van de rapportages
begeleiding administratief personeel



Assistent Hoofd / Hoofd Financiële Administratie bij een klein tot middelgroot handelsbedrijf
(Verburg Champignons; omzet +/- € 10 miljoen, +/- 40 werknemers)

Periode: april 2000 t/m mei 2001

controle en verwerking van de financiële administratie
samenstellen rapportages en specificaties t.b.v. de jaarrekening / accountant
belastingaangiften
overige administratieve werkzaamheden


Assistent Hoofd Financiële Administratie bij een middelgroot adviesbureau
(IBAS Groep; +/- 150 medewerkers)

Periode: december 1999 t/m maart 2000

controle en verwerking van de financiële administratie
het opstellen van financiële rapportages t.b.v. management/directie


Overige relevante werkervaring:

Assistent informatie intermediair ANOVA Verzekeringen te Amersfoort (1997-1999)
controle en bewaking interne- en externe informatiestromen sector Financieel Economische Zaken
controle financiële rapportages
werkgroeplid selectie nieuw financieel systeem
test, inrichting en implementatie financieel systeem (Decade Financials)
opleiding/begeleiding gebruikers financieel systeem

Medewerker grootboekcontrole ANOVA Verzekeringen te Amersfoort (1996-1997)
grootboekcontroles holding- en werkmaatschappijen
opstellen financiële rapportages t.b.v. management/directie
opstellen grootboekspecificaties t.b.v. jaarrekeningen

Medewerker crediteurenadministratie ANOVA Verzekeringen te Amersfoort (1993-1996)
crediteurenbewaking
controle grootboek - subadministratie crediteuren
hoofd werkgroep crediteuren t.b.v. implementatie financieel systeem
projectgroeplid implementatie financieel management systeem
inrichten financiële rapportages subadministratie in management systeem
projectgroeplid workflow management systeem

Medewerker debiteurenadministratie ANOVA Verzekeringen te Amersfoort (1990-1992)
debiteurenbewaking
controle financiële rapportages
controle grootboek - subadministratie debiteuren


Opleiding interimmanager

M.A.V.O. (D-niveau) : diploma 1985
M.E.A.O. (CE) : diploma 1989
H.E.A.O. (1 jaar) : geen diploma
Praktijkdiploma Boekhouden : Boekhouden en Bedrijfscalculatie 1997


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Financieel administratief allrounder, troubleshooter.

Profiel:
Karakteromschrijving: rustig, vrolijk, ruimdenkend.

Positieve eigenschappen: gemakkelijk in de omgang, secuur, direct en eerlijk, tactisch en bemiddelend, geduldig, ondernemersmentaliteit (no-nonsense) en praktische instelling.

Verbeter eigenschappen: soms te perfectionistisch.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Overige vaardigheden
Goede kennis van MS Office (Excel, Word, e.d.). Diverse financiële (boekhoud)pakketten waaronder Exact, Decade, Grote Beer, SAP/R3, Afas, Cash. Redelijk goed in Engelse taal (mondeling en schriftelijk).


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: