Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

SALES Manager met focus op omzet

SALES Manager met focus op omzet

Werkervaring interimmanager

Periode: 1990 - 1993
Functie: Vertegenwoordiger / ICT medewerker
Inhoud: Mijn opdracht had in het begin te maken met container lading. Later ben
ik mijzelf met de interne automatisering bezig gaan houden.

Periode: 1993-1996
Functie: Accountmanager
Inhoud: Het accountmanagement van A tot Z voor relaties binnen het transport en de logistieke branche. Omdat ik veel transportkennis had opgedaan kon ik over vele oplossingen meepraten. Bij …..kreeg ik ook de eerste ervaring met detacheren en People business.

Periode: 1996 - 1999
Functie: Accountmanager/Recruiter
Inhoud: People management, detacheren, het opzetten van een kantoor in Maastricht (start Januari 1997).
Doelstelling: het zo snel mogelijk detacheren van jonge it'ers. Na onze start hadden we binnen 2 jaar 60 medewerkers vanuit ons kantoor aan de slag.
We hebben vele klanten geworven, waaronder: Océ, DSM, ABP en Nedcar. Zelfs bij Philips kregen we een positieve reactie.
Tijdens deze periode merkte ik wel dat ik het ontwikkelen van nieuwe initiatieven en start-ups, leuker vind dan het beheren van business.


Periode: 1999 – 2004
Functie: Business Consultant
Inhoud: Het op Ad Interim basis adviseren en uitvoeren van diverse projecten.
Het organisatie & adviesbureau heeft een prima reputatie. Via hen heb ik, geweldige projecten bij diverse klanten mogen uitvoeren en cursussen gevolgd die je heel goed in de praktijk kan uitvoeren.
Ik heb bijzondere ervaring gekregen in het reorganiseren van afdelingen, in het bijzonder sales gerelateerde. Ook het vereenvoudigen van business structuren en communicatielijnen kan soms al lijden tot succes. Onder de noemer “less is more” hebben wij bij een internationaal uitzendbureau, de totale business opgekrikt. Geen concurrent van jezelf zijn maar de concurrentie met je concurrenten uitvechten. Tevens heb ik ervaring gekregen als saneerder die de lastige taak had om een facilitair bedrijf van de overheid te laten functioneren op eigen benen. Communicatie (waar een wil is, is een weg) als drager van de “gemeenschappelijke doelstelling” en Marketing als een tool om business te laten zien. Ik kan over deze periode heel veel vertellen, want ik heb er ontzettend veel geleerd en mogen doen. Ik ben er “een volwassen” manager geworden.
Inhoudelijk ben ik veel met communicatie en marketing opdrachten bezig geweest.

Periode: 1-01-2005 - 01-05-2009
Functie :Business Manager / Sr.Business Consultant
Inhoud: Het bedrijf waar ik aantrad was ten tijde van mijn komst in een ietwat lastige positie beland. Het bedrijf verkeerde in financiële nood en wenste een management buy-out te realiseren. Ik werd benaderd om samen met de toekomstige directeur in de positie van Business Manager te saneren en uiteindelijk een business model te implementeren waardoor de firma liquide genoeg was om op eigen benen te staan. Het gehele proces van management buy-out en saneren hebben we tijdens de lopende business gedaan. Achteraf gezien was dat wellicht niet een geweldige keuze omdat je al heel veel tijd kwijt bent aan je lopende (lees startende) business. Als Business Manager kon ik mijn overtuigingskracht en organisatiebewustzijn goed ventileren, terwijl ik inhoudelijk kon sturen en motiveren.
Uiteindelijk heeft het bedrijf een geheel andere structuur gekregen. Deze bestaat uit een detacherings bedrijf binnen de Volkshuisvesting, een detacherings bedrijf gericht op Bouwmanagement, een detacherings bedrijf gericht op Facilitair management, Twee bedrijven die Opleidingen leveren voor de Volkshuisvesting en Facilitaire markt. Binnen de bedrijven die zich richten op Volkshuisvesting en Bouwmanagement voert men ook Werving & Selectie activiteiten, ik ben daarin zowel de initiatiefnemer, uitvoerder evenals leidinggevend geweest.
Ik heb zwaar ingezet op communicatie en marketing, want niemand zat te wachten op weer een speler binnen de niche branche als de onze.
Vanzelfsprekend heb ik Accountmanagers begeleid in het acquireren en zelf het initiatief hiertoe genomen.

Als mede directie en MT-lid ben ik verantwoordelijk geweest voor de totale omzet en commerciële activiteiten. Voorts was ik verantwoordelijk voor de inzet van de interim medewerkers en het borgen van hun kennis.

Door inhoudelijk bezig te zijn met volkshuisvesting en bouwmanagement, ben ik op consultant niveau gesprekspartner voor vele corporaties en bouwbedrijven.

Opleiding interimmanager

Atheneum Rotterdam

Nederlandsche Rechtsgeleerdheid Rotterdam


MBA incl. BBA programme Georgia USA

Coachen en begeleiden
Business processing en Prince2
Spreken voor groepen
Financiën voor niet financiëlen
Introductie in de volkshuisvesting


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sales(new business) Saneren Reorganiseren Motiveren

Talenkennis interimmanager

Engels, Duits, Spaans, Frans

Overig

Mijn doelstelling is om het maximale uit mijn persoonlijkheid te halen. Ik ben graag bezig met ondernemen, initiëren, doelen stellen en realiseren. Bezit overtuigingskracht en ben mijzelf ervan bewust dat je mensen daarbij mensen in hun waarde moet laten. Ik
zoek eerder de weg van consensus dan confrontatie. Ben een analyticus die nauwgezet en als hands-on manager, de zaken wil bepalen. Bovenal ben ik een overtuigende entrepreneur met een bijzondere service gerichte houding. Communicatie is mijn belangrijkste wapen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: