Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Projectmanager

Interim Projectmanager

Werkervaring interimmanager

- Project Meldkamer Oost Nederland (MON): 01-01-2009 tot 31-12-2010
Fusie van de meldkamers van de veiligheidsregio’s Noord- en Oost-Gelderland en IJsselland
Plaatsvervangend algemeen projectmanager en verantwoordelijk voor het cluster deelprojecten: financiën, processen en kwaliteit, opleiding, informatievoorziening, ICT, inrichting en verhuizing meldkamers Apeldoorn en Zwolle.

- Project Gemeenschappelijke Meldkamer Apeldoorn: 01-01-2007 tot 01-03-2009
Algemeen Projectmanager nieuwe gemeenschappelijke meldkamer voor de Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland (VNOG) te Apeldoorn. Transitie van een gecoloceerde naar een gemeenschappelijke meldkamer.

- ICT Service Corporatie Politie, Justitie en Veiligheid (ISC) 01-11-2005 tot 01-05-2006
Programmamanager productontwikkeling meldkamers, coördinatiecentra, rampbestrijding en crisisbeheersing.

- Politie Hollands-Midden 01-12-04 tot 01-02-2006
Projectmanager IV & ICT gemeenschappelijke meldkamer en regionaal coördinatiecentrum.

- In-pact 01-06-2001 tot 01-03-2004
Teammanager groep procesmanagement en groep adviseurs. Lid van het MT.

- In-pact 01-01-2003 tot 01-07-2003
Projectleider “Creatiespiraal van procesbouwstenen naar politie generieke applicatiecomponenten”.

- Concern Informatiemanagement Politie (CIP) 01-03-2003 tot 01-10-2003
Projectmanager FTO (forensisch technisch onderzoek).

- Gemeente Utrecht 1999 - 2001
Plv projectmanager selectie en implementatie gemeentebreed financieel informatiesysteem.

- Belastingdienst Centrum voor ICT (B/ICT) 1996 - 2001
Projectleider ontwerp (met TestBed) en implementatie processen assembleren en configureren van componenten van informatiesystemen die onder architectuur worden gebouwd.
Projectleider integratie en implementatie testprocessen systeemontwikkeling Douane.
Projectleider onderzoek verbetering positionering centrale beheereenheden binnen de Belastingdienst.
Projectleider ontwerpen systeemontwikkelingsproces “Systemen Bouwen onder architectuur”.
Veranderingsmanager “Systemen Bouwen onder architectuur”.

- Cap Gemini 1992-1993
interim-manager adviesgroep overheid Cap Gemini Pandata
interim-manager business-consultancy Cap Volmac Industrie.

- Gemeente Den Haag 1989 - 1991
Projectmanager selectie, ontwikkeling, bouw en implementatie van een grondbedrijfs-informatiesysteem.

- Cap Gemini Pandata 1987-1991
Interim-manager lokale overheid,
Manager organisatie & informatievoorziening Overheid.

- PTT Post 1985-1987
Manager afdeling Organisatiebeheer postdistrict Den Haag,
Plv manager Organisatieontwikkeling postdistrict Zwolle.

Opleiding interimmanager

Opleidingen
•LO, Mulo B, MBO inrichtingswerk, 2 jaar HBO cultureel werk, Universiteit sociale wetenschappen
•Bedrijfskunde en sociaal-economisch beleid (Erasmus Universiteit Rotterdam, 1984)
•Meerdere werk- en functiegerelateerde opleidingen, zoals: aanpak automatiserings¬projecten, leergang voor organisatie¬kundigen, informatiebeleid, informatieplanning, begroten en plannen systeemontwikkeling, projectmanagement systeemontwikkeling, testen, implementeren systemen en pakketten, ICT-beheer, SqEME procesmanagement, OrdeningsMethodiek Processen, training voor trainers en Prince2 foundation en practioner.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Opdrachten Management- en businessconsultancy (periode 1996-2006)

Naast management taken zijn veel management- en businessconsultancy opdrachten uitgevoerd op het gebied van: procesmanagement, prestatiemanagement, informatiemanagement, systeemontwikkeling, beheer van informatiesystemen, organisatiebeheer en bedrijfsvoering, beheer van het hoofdwegennet en beheer van de railinfrastructuur.

Uitgevoerde opdrachten sector openbare orde en veiligheid:
•2006, informatieplanner, KLPD/CDI domein recherche
•2006, procesadviseur regiegroep meldkamerdomein Nederlandse Politie.
•2006, adviseur Veiligheidsregio Utrecht inrichten informatiemanagement.
•2006, procesadviseur Politie Limburg-Noord oprollen hennepkwekerijen.
•2004, adviseur Nederlands Politie-instituut (NPI): verbetering bedrijfsvoering.
•2004, auditor procesontwerp opsporing regiokorps politie Utrecht.
•2004, ontwerper processen Conservatoir Beslag (CV). In de CV-keten werken samen: 25 Politiekorpsen, 19 parketten van het OM, 5 eenheden van Domeinen, het bureau Ontnemingsmaatregelen (BOOM) en het CJIB (Centraal Justieel Incasso Bureau).
•Augustus 2001 tot april 2003 voor in-pact OMP 1,2 en 3 trainingen gegeven en workshops implementeren van procesgericht werken verzorgd.
•2002/2003, opsteller “Gebruikerseisen Forensisch-Technische Informatiemodule”
•2002/2003, “Impactanalyse selectie en implementatie document management systeem (DMS)” en opstellen van het programma van eisen voor het te selecteren DMS. Opdrachtgever: de 6 zuidelijke Politieregio’s.
•2001, opsteller project initiatie document doorontwikkeling Politie.nl.
•2001, opsteller informatieplan Politie Kennemerland.

Uitgevoerde opdrachten sector Belastingdienst:
•2001, adviseur ontwikkeling organisatie ICT servicemanagement processen (basis IPW / ITIL) van de Belastingdienst (ICT-Strax).
•2000, benchmarker productiviteit systeemontwikkeling bij diverse organisaties.
•2000, ontwerper proces begroten systeemontwikkeling en meten productiviteit systeemontwikkeling.
•1999, organisator managementconferentie over selectie, bouw, assembleren, configureren en implementeren van informatiesystemen.
•1998, adviseur ontwikkeling beleidskader opleidingen informatiemanagement eenheden belastingdienst.
•1997, adviseur verbetering inrichting van de operationele ICT organisatie binnen de Belastingdienst.
•1997, architect van het model kwaliteitseigenschappen systeemontwikkeling op basis ISO 9126.
•1996, adviseur herinrichting testprocessen systeemontwikkeling (functionele-, exploitatie- en acceptatietesten).

Uitgevoerde opdrachten Gemeente Utrecht:
•2000, ontwerp beheerorganisatie (basis IPW / ITIL) gemeentebreed financieel informatiesysteem.
•2000, selectie en implementatie gemeentebreed financieel informatiesysteem Utrecht.
•1999, werken aan gemeentelijke proces- en informatiearchitecturen.
•1998, contra-expertise en begeleiding selectie van personeelsinformatiesysteem.

Uitgevoerde opdrachten sector Verkeer & Waterstaat:
•1998, vooronderzoek gebruik intranet toepassing in het proces van opdrachtgeverschap.
•1997, ondersteuning selectie, ontwikkeling en implementatie van Bestekin¬formatiesystemen. 1996,ondersteuning ontwikkeling informatiebeleid voor bestek-informatiesystemen.
•1996,ontwikkeling kostenmodel en kwaliteitsmodel voor het beheer en onderhoud van het spoor-wegennet door NS Railinfrabeheer.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels (matig)
Duits (matig)

Overig

Profielschets
In mijn loopbaan staan centraal de “spiraal van denken – doen”, initiatieven nemen en ondernemen. Dit geef ik afwisselend inhoud in mijn rollen van (project)manager en adviseur. In die rollen ben ik gefocust op resultaat, samenwerking en cocreatie. Met elkaar binnen budget en het best mogelijke realiseren.
Ik ben werkzaam op het gebied van project-, proces- en informatiemanagement in de sectoren OOV en uitvoeringsorganisaties van de overheid. Sinds december 2004 ligt mijn primaire focus op de realisatie en fusie van meldkamers. Met mijn kennis, kunde en ervaring wil ik een bijdrage leveren aan de verbetering van het functioneren van organisaties in de samenleving.
Kenmerkend voor mij zijn: intense betrokkenheid bij hetgeen ik doe, drive om te realiseren en goede resultaten te behalen (op tijd, juiste kwaliteit en binnen budget), verlangen iets goed te doen, iets over hebben voor anderen en respect geven en krijgen.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: