Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager / Verandermanager / Projectmanager

Interimmanager / Verandermanager / Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Jul-09 / Mrt-10 Program Management Officer / Consultant (Organisatie-inrichting, Procesoptimalisatie)
Organisatie Office Depot Europe
Branche Marketing, Sales & Distributie branche
Opdracht - Ondersteunen van program management bij een strategisch veranderprogramma
- Adviseren / assisteren bij inrichten en professionaliseren program management
Taken - Assistentie van interne program managers bij opzetten programmastructuur en
Programmabesturing;
- Coaching en begeleiding van projectmanagers;
- Voorbereiding en begeleiding van project- en programma-overleggen;
- Definitie en implementatie van project- en programmarapportages, inclusief tooling;
- Review van status en voortgang van projecten;
- Identificatie en implementatie van efficiencymaatregelen op het gebied van
projectmanagement;
- Assistentie bij inrichting interne program management organisatie


Jan-09 / half Apr-09 Vakantie


Sep-08 / Nov-08 Consultant (Procesoptimalisatie)
Organisatie Anoniem op verzoek van opdrachtgever
Branche Zakelijke dienstverlening (Advocatuur)
Opdracht Inventariseren en implementeren van verbeteringen in procesgang, documentstromen en
organisatie-inrichting van een advocatenorgansatie na een fusie.


Dec-07 / Aug-08 Interim Manager
Organisatie Abn-Amro Hypotheken Groep
Branche Hypotheekbranche (mid-office)
Opdrachten - Afdelingsmanagement
- Handhaven van SLA’s
- Optimaliseren van (afdelings-)processen
Taken - Personeelsmanagement (selectie, beoordeling, beloning enz.);
- Verantwoordelijk voor productie binnen SLA;
- Verantwoordelijk voor afdeling (17 fte’s, zakelijke hypotheekspecialisten)


Feb-08 Trainer
Organisatie Interpolis (Achmea divisie Bancaire Distributie)
Branche Verzekeringsbranche
Opdracht Voorbereiden en uitvoeren van een workshop Strategie voor leden van de
ondernemingsraad, ter voorbereiding van gesprekken met de Bestuurder


Aug-07 / Okt-07 Project Manager (Organisatie-inrichting)
Organisatie Achmea Schade
Branche Verzekeringsbranche
Opdrachten Voorbereiden van een nieuwe organisatie-inrichting
Taken - Inventarisatie gevolgen van nieuwe marketing propositie gericht op ondernemers
- Voorbereiding organisatie van shared service center Schadeclaims
NB: Project voortijdig beëindigd als gevolg van onvoldoende draagvlak op directieniveau


Apr-07 / Aug-07 Interim Manager
Organisatie ING Service Centrum Hypotheken
Branche Hypotheekbranche (mid-office)
Opdrachten - Reorganiseren van de afdeling (verbetering van productiviteit, kwaliteit en mentaliteit)
- Begeleiden van mobiliteitstrajecten
- Afdelingsmanagement
Taken - Coaching en begeleiding van opleidings-, omscholings- en exit-trajecten;
- Personeelsmanagement (selectie, beoordeling, beloning enz.);
- Verantwoordelijk voor productie binnen SLA;
- Verantwoordelijk voor afdeling (30 fte’s, hypotheekacceptanten)


Jul-06 / Mrt-07 Consultant (Productmanagement, Compliancy, Organisatie-inrichting)
Organisatie Achmea Bank, Centraal Beheer Achmea, Avero Achmea,Woonfonds Hypotheken,
FBTO)
Branche Bancaire branche (Hypotheken, Retail, Beleggingen)
Opdrachten - Inrichten van nieuwe organisatieonderdelen
- Implementeren van WFD wetgeving
Taken - Adviseren over organisatie-inrichting van servicepunten productcommunicatie, t.b.v.
wijziging en beheer van alle productgebonden communicatie-uitingen van bank, labels
en intermediair;
- Implementatie van servicepunten productcommunicatie;
- Selectie, aansturing en coaching van medewerkers servicepunten;
- Als projectmanager verantwoordelijk voor vervaardiging en implementatie van nieuwe
financiële bijsluiters en offertes in kader van WFD regelgeving


Vanaf juli 2006 zelfstandig interim-manager, daarvóór in loondienst.
Zie volgende pagina’s voor uitgebreid overzicht werkervaringen in loondienst


Mrt-05 / Jun-06 Manager Projectmanagement & Business Consultancy
Organisatie Quion
Branche Hypotheekbranche
Opdracht Afdelingsmanagement
Taken - Verantwoordelijk voor analysetraject en business cases (nieuwe productie &
insourcing);
- Verantwoordelijk voor projectmanagement t.b.v. nieuwe klanten,
nieuwe functionaliteit en procesoptimalisatie;
- Verantwoordelijk voor overall projectplanning, projectadministratie en resource-
afstemming;
- Personeelsmanagement (selectie, beoordeling, beloning, begeleiding enz.);
- Dagelijkse leiding van afdeling (8 – 10 fte’s, consultants, projectmanagers,
administratie)


Feb-03 / Nov-03 Manager Service Centrum (naast manager PortefeuilleOpbouw, onderstaand)
Organisatie Quion
Branche Hypotheekbranche
Opdracht Inrichten van een nieuw organisatieonderdeel (centrale facilitaire afdeling)
Taken - Oprichten van facilitaire afdeling t.b.v. centrale post- en printverwerking;
- Opstellen van service levels, procedures en werkinstructies;
- Personeelsmanagement;
- Dagelijkse leiding van afdeling tijdens oprichtingsfase (2 – 4 fte’s, administratieve
ondersteuners)


Aug-02 / Feb-05 Manager PortefeuilleOpbouw (mid-office Hypotheken)
Organisatie Quion
Branche Hypotheekbranche
Opdracht Afdelingsmanagement
Taken - Verantwoordelijk voor notaristraject (aktes & gelden) t.b.v. passeren van hypotheken;
- Verantwoordelijk voor zekerhedentraject (controle juridische stukken na passeren);
- Verantwoordelijk voor efficiencyverhoging en naleven van service levels;
- Personeelsmanagement;
- Medeverantwoordelijk voor BU-planning;
- Budgetverantwoordelijk voor de afdeling;
- Dagelijkse leiding van de afdeling (12 - 27 fte´s, hypotheekacceptanten)


Jul-01 / Jul-02 Consultant / Projectmanager (Organisatie-inrichting, procesoptimalisatie)
Organisatie Interpolis
Branche Verzekeringsbranche
Opdracht Inrichten van een nieuw organisatieonderdeel (back-office verzekeringen)
Taken - Als deelprojectmanager verantwoordelijk voor functionele implementatie van een
nieuw administratiepakket (12 fte´s);
- Als management consultant verantwoordelijk voor identificatie en implementatie van
efficiencymaatregelen en optimalisatie van bedrijfsprocessen;
- Opzetten en uitvoeren van strategieworkshops t.b.v. visievorming voor de komende
jaren;
- Opzetten van financieel businesssimulatie model (activity based costing);
- Opzetten van opleiding voor back-office medewerkers;
- Betrokken bij inrichting van de back-office, met name bij opstellen van functie-
profielen en selectie en coaching van medewerkers;
- Mede verantwoordelijk voor veranderingstraject.


Jul-00 / Jun-02 Consultant (Dienstontwikkeling)
Organisatie Sogetti / Iquip
Branche Zakelijke dienstverlening (Organisatie en ICT consultancy)
Opdracht Ontwikkelen van nieuwe producten en diensten
Taken - Ontwikkelen van strategievormingstraject E-Focus, E-Business seminars en
workshops, megaplansessies en presentaties bij/voor klanten;
- Ontwikkelen en verzorgen van cursussen voor interne medewerkers;
- Ondersteuning van commercie bij marktontwikkeling van E-Business dienstverlening


Okt-99 / Jun-00 Consultant (Organisatie-inrichting, procesoptimalisatie)
Organisatie Waterleidingbedrijf Amsterdam
Branche Lokale Overheid (Nutsbedrijf)
Opdracht Ontwikkelen van samenwerking tussen centrale en decentrale beheerafdelingen
Taken - Opzetten en voorzitten van overlegstructuren tussen managers van de centrale en
decentrale ICT beheerafdelingen;
- Opzetten en uitvoeren van besluitvormingsworkshops t.b.v. gezamenlijke strategische
visie en beleidsuitgangspunten;
- Introductie van gemeenschappelijke architecturen.


Apr-98 / Sep-99 ICT Manager
Organisatie Amev BU Pensioen & Zorg
Branche Verzekeringsbranche
Opdracht Afdelingsmanagement
Taken - Introductie van kennismanagement, zelfsturende teams en intern accountmanagement;
- Professionalisering van projectmanagement;
- Ontwikkelen van visie, definiëren en bewaken van beleidsuitgangspunten;
- Personeelsmanagement en werving & selectie;
- Budgetverantwoordelijk voor afdeling;
- Dagelijkse leiding van de afdeling (40 - 45 fte´s, projectmanagers, business
consultants, applicatie- en netwerkbeheerders).


Mrt-97 / Mrt-98 Interim Vestigingsmanager
Organisatie Syntonic
Branche Zakelijke dienstverlening (ICT consultancy)
Opdracht Opzetten van een nieuwe vestiging voor detachering van automatiseringspersoneel
(systeemontwikkeling, systeem- en netwerkbeheer)
Taken - Verantwoordelijk voor vestigingsplanning, inclusief marketing;
- Personeelsmanagement en werving & selectie;
- Dagelijkse leiding van de vestiging (5 - 25 fte’s, ICT consultants).


Feb-96 / Feb-97 Interim Manager Business Unit
Organisatie Anoniem op verzoek van opdrachtgever
Branche Zakelijke dienstverlening (ICT consultancy)
Opdracht Opzetten van een nieuwe BU voor detachering van systeem- en netwerkbeheerders
Taken - Verantwoordelijk voor vestigingsplanning;
- Betrokken bij opstellen marketingplannen;
- Betrokken bij personeelsmanagement en werving & selectie
- Dagelijkse leiding van de BU (10 - 25 fte´s, systeembeheerders, netwerkbeheerders).


Aug-95 / Jan-96 Interim Manager Training Centre
Organisatie Getronics
Branche Zakelijke dienstverlening (Organisatie en ICT consultancy)
Opdracht Herpositioneren en reorganiseren van een opleidingscentrum
Taken - Verantwoordelijk voor reorganisatie, van intern naar extern;
- Betrokken bij overleg met externe leveranciers en klanten, en bij opstellen van
marketingplannen;
- Dagelijkse leiding van opleidings- en trainingscentrum (10 fte´s, docenten,
ondersteuners).


Jul-94 / Jul-95 Interim Manager TD en Helpdesk
Organisatie Anoniem op verzoek van opdrachtgever
Branche Hardware/software fabrikant (Retail)
Opdracht Reorganiseren van een Technische Dienst en een Helpdesk
Taken - Opstellen en begeleiding van SLA´s
- Introductie en begeleiding van job rotation en kennismanagement
- Dagelijkse leiding van Helpdesk (17 fte’s, applicatiespecialisten, hardware
specialisten).


Jul-93 / Jun-94 Projectmanager ICT
Organisatie Interpolis, Interpharm
Branches Verzekeringsbranche, Farmaceutische groothandel
Opdrachten Diversen op het gebied van Implementatie en Conversie


Jan-86 / Jun-93 Informatieanalist, Systeemontwerper, Systeemanalist/Programmeur
Organisatie Nedloyd, Schuitema, Akzo
Branches Distributie- en Transport, Levensmiddelenbranche, Chemische industrie
Opdrachten Diversen op het gebied van Systeemontwikkeling


Einde overzicht werkervaringen

Opleiding interimmanager

Opleidingen
1998 – 2001 WO Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam (avondstudie, diploma)
Afstudeerrichting Management van Verandering
Scriptieonderzoek naar Strategievormings- en Veranderingsprocessen rondom
E-Business bij Interpolis en RABO Nederland.
1994 – 1997 Post-HBO Bedrijfskunde, Stichting Leergangen Bedrijfskunde (avondstudie, diploma)
1993 Projectmanagement, Pandata
1986 – 1993 Informatica, Open Universiteit en AMBI (certificaten)
1981 – 1985 HBO Wiskunde, Informatica en Biologie, Leraren Opleiding (diploma)

Trainingen
2010 (gepland) Lean Management
2009 Prince2
2003 – 2005 Management Leergang Quion
1998 Kennismanagement
1997 Basiskennis financiële dienstverlening,
1996 Commerciële vaardigheden

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gedreven interim manager / programma- of projectmanager / management consultant. Ruime ervaring in het managen van afdelingen en van (projectmatige) veranderingstrajecten. Alle ervaringen opgedaan in zowel business als ICT.

Opdrachten uitgevoerd op gebieden zoals (bijvoorbeeld) organisatie-inrichting en herinrichting, procesoptimalisatie en kwaliteitsverbetering, performancemanagement, product & dienstontwikkeling, strategiebepaling, werving & selectie en training & opleiding. Vanaf juli 2006 werkzaam als zelfstandig interim-manager, daarvóór in loondienst.

Bedrijfskundige generalist, denkt vernieuwend. Gaat uit van verscheidenheid. Benadert veranderingsprocessen als “gewoon” en voortdurend. Zoekt de juiste toegevoegde waarde, op basis van pragmatische oplossingen: concreet, realistisch en op korte termijn realiseerbaar. Kijkt over grenzen heen, functioneert als brug tussen organisatieonderdelen.

Ervaringen in Marketing, Sales & Distributie, Financiële en Zakelijke dienstverlening, ICT, Onderwijs, Levensmiddelenbranche, Industrie en Non-profit.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: