Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Communicatieadviseur

Communicatieadviseur

Werkervaring interimmanager

2002 – heden: Communicatie - zelfstandig communicatieadviseur

2001 - heden: Interim communicatieadviseur / projectleider intranet GGD Hart voor Brabant Tilburg

Taken:
- Formuleren van het in- en externe communicatiebeleid;
- Opzetten van de communicatieafdeling;
- Voorbereiden en implementeren van intranetten voor de stichtingen MOA (Medische Opvang Asielzoekers) van Brabant/Zeeland en Limburg;
- Opstarten van een personeelsblad;
- Verrichten van onderzoek tevredenheid medewerkers.

1989-2001 : Regionale Omroep Brabant

1997-2001 : Studiomanager

Functie : Leiding over de RTV-studio Tilburg

- In- en externe communicatie: uitvoering (PR-)beleid en (re)presentatie van Omroep Brabant in Midden-Brabant (organiseren en leiden van rondleidingen/excursies, open dagen en andere evenementen; lezingen voor grote groepen; organisatie persconferenties);

- Dagelijkse leiding redactie Tilburg (vijf redacteuren, twee telefoniste/receptionistes en freelancers);

- Als lid van het Omroep Beleids Team medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het programmabeleid van Omroep Brabant;

Speciale projecten:
-Coördinatie verhuizing redactie; organisatie officiële opening studio door burgemeester Stekelenburg van Tilburg;

- Oprichten personeelsblad; vervaardigen corporate brochure en jaarverslagen;

- Het opzetten van een vernieuwend programma: ’Het Dakterras”: live-radio met gespreksgasten, live-muziek en publiek in eengastvrije entourage;

- Het initiëren van een radiocolumn metbekende Midden-Brabanders (o.a. Jan Vullings(Willem II), Ernst Hirsch-Ballin, Peter van Zundert(korpschef regiopolitie Midden/West Brabant),Ronald van der Zijl (directeur Efteling), Carin Reinders (directeur Nederlands Textielmuseum)

- Interne communicatie reorganisatie 2000/2001


1996-1997: Waarnemend chef provinciale nieuwsdienst

Functie: Leiding over en begeleiding van vijf bureauredacteuren, vier presentatoren en vijf verslaggevers;
Eindverantwoordelijk voor alle provinciale radio-
actualiteitenprogramma’s en nieuwsbulletins.

Speciaal project: Het succesvol (her)organiseren van journalistieke activiteiten, werkoverleg en samenwerking.

1989-1996: Eindredacteur Nieuwsdienst

- Dagelijkse leiding nieuwsgaring en -verwerking, schrijven/redigeren van teksten, samenstellen en presenteren van nieuwsbulletins.

Bijzonderheden: Heb me in deze periode ontwikkeld tot autoriteit op het gebied van het schrijven van korte, pakkende teksten.


1980-1989: Brabants Dagblad

Functies: Regioredacteur Den Bosch/Oss; Eindredacteur Best

- Interviewen, verslaggeving, schrijven en redigeren van
berichten, achtergrondartikelen, commentaren,
analyses, begeleiden van stagiaires, lay-outen.

Specialisaties: Gemeentepolitiek Oss, milieuzaken, toerisme/recreatie, juridische kwesties.

Bijzonderheden : Heb me in deze periode regelmatig onderscheiden met artikelen over gecompliceerde zaken waarvoor veel inlevingsvermogen nodig was.


Opleiding interimmanager

Middelbare school: Atheneum A (1975)

WO: Studie Nederlands Recht, Kath. Hogeschool Tilburg, 3 jaar.

HBO: Journalistenopleiding Brabant Pers (vergelijkbaar
met Academie voor de Journalistiek) (1979-1980)

Beroepsopleidingen:
- NGPR-A (PR en Voorlichting) (1993)
- Senior Communicatieadviseur (Van der Hilst, 2002)

Cursussen: - Windows; - Word; - Dalet (geluidsbewerking)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Bruggen bouwen, presenteren, samenvatten, samenwerken.

Talenkennis interimmanager

Frans : spreken en schrijven: uitstekend
Engels : spreken goed, schrijven goed
Duits : spreken en schrijven: voldoende


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: