Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur ICT

Directeur ICT

Werkervaring interimmanager

verantwoordelijkheden en behaalde resultaten
2007 - 2009 Reclassering Nederland
Programmamanager systeemontwikkeling (interim)
leiding aan 5 projectleiders en 10 medewerkers, omvang € 10 miljoen
rapporterend aan directeur RN, complexe politieke context, voorzitter MT
uitfaseren bestaand primair informatiesysteem door de ontwikkeling, bouw en implementatie van Integraal Reclassering Informatie Systeem (IRIS) in combinatie met in ontwikkeling zijnde nieuwe primaire werkprocessen binnen RN, Leger des Heils en Stichting Verslavingsreclassering GGZ
gefaseerde Prince2 aanpak, incrementele palletmethodiek, Europese aanbesteding

2006 - 2007 Centraal Orgaan opvang asielzoekers
Directeur Management Services / verandermanager (interim)
leiding aan 600 medewerkers, begroting € 55 miljoen
rapporterend aan algemeen directeur COA, complexe politieke context, lid directieraad en voorzitter MT, woordvoerder naar OR
leiding, voorbereiding en uitvoering Reorganisatie Bedrijfsvoering fase 2 met taakstelling 30% reductie fte’s (in administratie en beheer), inrichten van Shared Service Center (administratie, ondersteuning en advies, beheer en account management)
programmamanagement invoering SAP (8 modules), IBIS als informatiesysteem primair proces (Nieuw Opvang Model) en Biometrie (meldplicht asielzoekers)

2005 - 2006 Concerndirecteur ICT / transitiemanager / kwartiermaker reorganisatie (interim)
leiding aan 100 medewerkers, begroting € 15 miljoen
rapporterend aan algemeen directeur COA, lid directieraad, voorzitter MT
professionaliseren ITIL-processen, transitie ICT infrastructuur naar landelijk kantoor
kwartiermaker/beoogd directeur Management Services Reorganisatie Bedrijfsvoering fase 1 (van functioneel naar procesgericht), ERP pakketselectie
locatiekeuze t.b.v. concentratie 12 regionale bedrijfsbureaus (administraties voor financiën, personeel en huisvesting)

2003 - 2005 MEE Friesland
Manager Dienstverlening en Hulpverlening / verandermanager / coach (interim)
leiding aan 125 welzijnsmedewerkers, dubbele lijnfunctie tegelijkertijd
rapporterend aan algemeen directeur en bestuur, lid MEE-MT
van subsidiegericht naar markt- en outputgericht
invoeren integraal management als programmamanager
invoeren functiewaarderingstraject
coachen directeur, trainen MT, teamleiders en staf

1997 - 2003 Nederlands Omroepproduktie Bedrijf
Concerndirecteur ICT / CIO / transitiemanager
leiding aan 100 medewerkers, omzet € 10 miljoen
rapporterend aan voorzitter holdingdirectie NOB, lid concern MT
voorzitter ICT-MT, professionaliseren, invoeren ITIL en Prince2
herformuleren ICT beleid, transitie ICT infrastructuur naar centraal
programmamanagement m.b.t. invoeren ERP systemen (Peoplesoft 1997, Oracle 2002)
leiding, voorbereiding en uitvoering grote ICT en telecom infrastructuurprojecten
diverse bijdragen in vernieuwing van analoge radio en tv naar digitaal
2002-2003 concernbrede herstructurering: transitie ICT infrastructuur naar decentraal, inrichten 7 zelfstandige bedrijven met (mijn taak) eigen ICT afdelingen, pakketselecties, afbouwen / opheffen centrale ICT met taakstelling 50% reductie fte’s
publicaties organiseren ICT in vakbladen en presentaties congressen / seminars in Nederland en België

1996 - 1997 Rijkswaterstaat
Adviseur ICT (interim)
samen met Meetkundige Dienst, KPMG en Stratix, uitvoeren onderzoek en opstellen strategisch beleidsrapport m.b.t. alle ICT aspecten voor directeur generaal

1995 - 1997 Consultium
Associépartner / adviseur ICT / verandermanager (interim)
lid directieraad adviesbureau
adviezen aan / second opinions en uitvoering t.b.v. Ministerie van Justitie, ABP, Gemeente Rotterdam


1995 - 1996 Nederlands Bureau voor Toerisme
Unitmanager Marketing Services / overbruggingsmanager / coach (interim)
leiding aan 25 medewerkers
rapporterend aan algemeen directeur NBT, lid NBT-MT
lijnfunctie, leiding aan Shared Service Center informatievoorziening
programmamanagement diverse projecten gedigitaliseerde media

1994 - 1995 Computer Centrum Nederland
Vestigingsdirecteur KPN / verandermanager Beheer ICT & Telecom (interim)
leiding aan 500 medewerkers, algehele leiding over het gehele bedrijf
rapporterend aan commercieel directeur KPN I&AT
post acquisitie (door KPN gekocht van DSM)
leiding, voorbereiding en uitvoering integratie binnen KPN
verbeteren dienstverlening aan DSM en efficiencyslag
reorganiseren SAP competence center, IBM exploitatie

1992 - 1994 KPN Informatie & Automatisering
Unitmanager Tandem / projectdirecteur (interim)
leiding aan 125 medewerkers (gestart met 1 medewerker)
rapporterend aan directeur Beheer & Exploitatie, lid I&AT-MT
van scratch opzetten service unit Tandem t.b.v. gespecificeerde telefoonnota (project Decibel, van analoge naar digitale telefooncentrales), invoeren ITIL(nieuw in Nederland)
verantwoordelijk voor de aanbesteding (RFI/RFP), selectie en gunning
leiding ISO-certificering (binnen 1 jaar gehaald)
adviseur directie I&AT m.b.t. outsourcing applicatiebeheer

1991 - 1992 INTIS
Statutair Algemeen directeur / verandermanager / relatiebeheerder
leiding aan 75 medewerkers, algehele leiding over het gehele bedrijf
rapporterend aan raad van commissarissen (GHB Rotterdam, KPN, SVZ, ECT, Pakhoed, Van Ommeren, Nedlloyd), complexe politieke – en commerciële context
vermarkten van EDI-dienstverlening t.b.v. transportsector Rotterdamse haven
voorbereiding en leiding uitvoering fusieproces INTIS met TransportData (van holding en 4 directies naar 1 directie), na fusie leiding veranderproces van technologiegedreven naar marktgericht, outsourcen van INTIS-netwerk aan KPN
onderhouden (commerciële) relatie met grote stakeholders/klanten als Ministerie van EZ, GHB Rotterdam, KPN, SVZ, ECT, Nedlloyd, NS, ABN AMRO, Schiphol

TransportData
Algemeen directeur / relatiebeheerder
leiding aan 50 medewerkers, algehele leiding over het gehele bedrijf
rapporterend aan Raad van Beheer (KPN, BSO, Nedlloyd), tevens lid BSO-MT
strategische verkenningen die leidden tot fusie met INTIS
vermarkten van EDI kennis (detachering) en softwareoplossingen van Nedlloyd / BSO

1990 – 1991 Instituut voor Computer Software
Divisiedirecteur ICS Projecten / relatiebeheerder
leiding aan 400 medewerkers, omzet € 20 miljoen
rapporterend aan algemeen directeur, lid directieraad ICS
voorzitter ICS Projecten-MT, 7 regionale werkmaatschappijen
grootste IBM agent AS400 in combinatie met maatwerksoftware-projecten
onderhouden relatie met grootste klanten en schaduwmanagement vele projecten

1989 - 1990 Commercieel directeur ICS Projecten / relatiebeheerder
functioneel aansturen van 20 sales over 7 regionale werkmaatschappijen
rapporterend aan divisiedirecteur, lid ICS Projecten-MT
opbouwen centrale large accounts verkooporganisatie

1985 - 1989 Wessanen - Lyempf
Manager Business Unit Zuivel / internationaal relatiebeheerder
leiding aan 25 medewerkers, omzet € 50 miljoen
rapporterend aan algemeen directeur Lyempf, lid Lyempf-MT, voorzitter BU-MT
wereldwijde verkoop van lang houdbare zuivelproducten

1984 - 1985 Hoogwegt International
Vestigingsdirecteur Hoogwegt Spanje / crisismanager
leiding aan 5 (Spaanse) medewerkers, algehele leiding over het gehele bedrijf
rapporterend aan algemeen directeur Hoogwegt International
onderzoek, voorstel en sluiten verkoopkantoor Madrid

1983 - 1985 Exportmanager derde landen / internationaal relatiebeheerder
rapporterend aan commercieel directeur Hoogwegt International
trader, opzetten export buiten EU, frequent reizen (wereldwijd)

1982 - 1983 Vendex International
Hoger kader trainee
trainee V&D te Tilburg interne opleiding voor directiefunctie

1980 - 1982 Holland Chemicals International
Expatriate sales manager Colombia
commerciële training on the job in Medellín resp. Bogotá
voor directiefunctie verkoopkantoor Zuid-Amerika


Opleiding interimmanager

opleiding
1996 – 1998 drs./MSc bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam, afstudeerrichting Management van Verandering (cum laude);
1987 – 1989 executive MBA general management, Nyenrode Business Universiteit Breukelen;
1976 – 1980 BBA, Nyenrode Business Universiteit Breukelen (prince Philip award Royal Society of Arts).

Management development programma´s bij COA, NOB, Wessanen en Vendex International.
Cursussen: IT beheer, project- en programmamanagement, HRM, financieel management, commerciële dienstverlening, presentatietechnieken.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

profiel
Hij is een effectieve allround leider van professionals, die thuis is in alle aspecten van de bedrijfsvoering, met aantoonbare resultaten op het scheidsvlak van management, primaire processen en automatisering. Met ruime ervaring, sinds 1980, in het leidinggeven aan ruim 50 tot 600 medewerkers.

Hij is een no-nonsense manager met overtuigingskracht, vriendelijk in de omgang, maar met een resultaatgerichte managementstijl. Hard op de inhoud en warm op de relatie. Kan baas zijn, zonder baas te zijn. Weet mensen te boeien en binden. Een coach die stuurt op het bevorderen van een proactieve cultuur. Hij weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden, werkt gestructureerd en projectmatig.

Hij is een strategisch en creatief denker met visie, altijd met de klant als uitgangspunt, die indien nodig de status quo binnen organisaties aanpakt, verzet tegen veranderingen constructief weet om te buigen en ideeën in acties en resultaten omzet. Hij is nationaal en internationaal inzetbaar.

Kernwoorden: met persoonlijke inzet, overzicht en aansturen op hoofdlijnen in combinatie met dagelijkse actiegerichtheid, initiatiefrijk, ambitieus, analytisch, beleidsvorming, lef om knopen door te hakken, delegeren, incasseringsvermogen, integer en betrouwbaar, kritische instelling, nuchter, ondernemend, organiseren, overzicht houden, plannen en coördineren, pragmatisch, relatiebouwer, resultaatgericht, visionair, zelfstandig én teamplayer, zelfvertrouwen, met een gezonde dosis humor.


Talenkennis interimmanager

Talen: Engels (goed in spreken, goed in schrijven), Spaans (goed in spreken, redelijk in schrijven), Frans (redelijk in spreken, redelijk in schrijven), Duits (redelijk in spreken, redelijk in schrijven).

Overig

interim manager
Als interim manager is hij inzetbaar als lijnmanager op directieniveau of als programma- of projectmanager op IPMA Level a, op het gebied van (ICT-gerelateerde) organisatievraagstukken. Ook kan hij goed functioneren als coach of als overbruggingsmanager van directie of management. Hij is als registermanager opgenomen in het Register voor Interim Managers.

samengevat
Hij is in staat om met de klant als uitgangspunt, organisatorische problemen snel en helder te identificeren. Hij heeft de vaardigheden om nieuwe strategieën en plannen te formuleren die deze problemen oplossen en die passen binnen de context van een organisatie. Met zijn betrokkenheid, gedrevenheid en energie weet hij strategieën te implementeren en plannen binnen tijd en budget uit te voeren.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: