Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim management algemeen

Interim management algemeen

Werkervaring interimmanager

Zelfstandig Interim Manager (Eigen bedrijf, augustus 2007 – heden)

Opdrachten:

Projectmanager a.i. Callcenter (Geldman Adviesgroep BV, augustus 2009 – heden)

Opzetten eigen callcenter en verhuizing kantoor. Van ‘niks’ opbouwen tot een volledig operationeel callcenter, geïntegreerd met het bestaande kantoor in een nieuw pand. Verantwoordelijk voor: Nieuw pand zoeken, nieuwe hardware/software/telefonie, inrichten compliant werkwijze, scripting, inventaris aanschaffen, training ontwikkelen en geven, werving & selectie Callcentermanagers en Callcenteragents, administratieve organisatie, salarisverwerking enzovoort. Tevens alle bijbehorende onderhandelingen gevoerd.

Manager a.i. Tweedelijns Support (T-Mobile Nederland, oktober 2008 – februari 2009)

Eindverantwoordelijk voor de afdeling Tweedelijns Support; directe aansturing 2 Teammanagers, indirecte aansturing van 35 CSR’s; Voorbereiden van de afdeling op de integratie van de tweede lijn in de eerste lijn; adviseren van het MT.

Manager a.i. Activatie & Nummerportering (T-Mobile Nederland, september 2007 – oktober 2008)

Eindverantwoordelijk voor de afdeling Activatie & Nummerportering; directe aansturing van 2 Teammanagers, indirecte aansturing van 22 CSR’s; voorbereiden, inrichten en opstarten van de migratie van Orange klanten (na overname door T-Mobile); herinrichten en opnieuw positioneren van de afdeling binnen de organisatie; adviseren van het MT.

Manager Operations Acquiring (PaySquare, dochter Interpay, januari 2006 – juli 2007)

Eindverantwoordelijk voor alle operationele afdelingen binnen de businessline Acquiring (Customer Services; Innovation, Development & Procesmanagement; Internal Support & Dispute Management); directe aansturing van 3 Teammanagers, indirecte aansturing van ongeveer 70 medewerkers; als MT-lid medeverantwoordelijk voor het gehele bedrijfsresultaat (bestuursstructuur: 1 CEO en 8 MT-leden).

Interne projecten / opdrachten:

• Insourcing Service Desk Acceptanten (+/- 25 FTE).
• Herinrichting van de organisatiestructuur (opsplitsing van de businessline Acquiring in een commerciële en een operationele afdeling).

Teammanager Operations Acquiring (PaySquare, dochter Interpay, februari 2005 – december 2005)

Eindverantwoordelijk voor de afdelingen Chargebacks, Analyse & Rapportage en Operationeel Management; Onder andere verantwoordelijk voor Compliancy en Operationeel Riskmanagement; lid van het Acquiring Managementteam.

Interne projecten / opdrachten:

• Damage control excessive chargebacks (beperken van hoge boetes van creditcardmaatschappijen als gevolg van een gebrek aan monitoring)
• Inrichten proces ‘Monitoring & opvolging excessive chargebacks’.


Partner bij PDS (PDS, januari 2004 – november 2004)

Voorbereiding, onderzoek en ontwikkeling van 2 marketingconcepten; één concept bleek tijdens de onderzoeksfase niet haalbaar, het andere concept is in productie gegaan.

Interne projecten / opdrachten:

• Ontwikkelen en redigeren van alle commerciële uitingen (website, mailings, informatiegids).
• Acquisitie van bedrijven.

Hoofd Customer Relations (Spaar Select, mei 2003 – december 2003)

Belast met het opzetten van een landelijk contactcenter, waarbij de decentrale klantenservice werd omgevormd tot een centrale klantenservice. Tevens medeverantwoordelijk voor de uitvoering van een laatste reorganisatieronde.

Hoofd Telesales (Spaar Select, juli 2002 – april 2003)

Eindverantwoordelijk voor alle (16) callcenters in Nederland; directe aansturing van 5 Districtmanagers, indirecte aansturing van 32 Callcentermanagers en ongeveer 800 Callcenteragents; het (mede) bepalen van het landelijk beleid; conceptbewaking; realisatie van targets op het gebied van kwantiteit (aantal afspraken) en kwaliteit; verantwoordelijk voor een centralisatie en een saneringsronde.

Interne projecten / opdrachten:

• Centralisatie van callcenters (van 34 naar 16 callcenters).
• Reorganisatie Telesales.

Landelijk Manager Telesales (Spaar Select, januari 2001 – juni 2002)

Resultaatverantwoordelijk voor 12 callcenters; directe aansturing van 4 Regionaal Managers Telesales, indirecte aansturing van 24 Callcentermanagers; het voeren van selectie-, voortgangs- en exitgesprekken; het ontwikkelen en geven van management- en vakinhoudelijke trainingen; conceptbewaking bij franchisenemers (in dienst van de franchisgever).

Accountspecialist (Capac Uitzendbureau, februari 1999 – december 2000)

Eindverantwoordelijk voor 2 vestigingen bij grootschalige logistieke inleners; aansturen van 4 vestigingsassistenten.

Interne projecten / opdrachten:

• Opstarten van de tweede internationale vestiging in Leicester, Engeland.
• Deelname landelijk projectteam ‘Ontwikkeling & implementatie werkproces werving nieuwe stijl’ t.b.v. alle vestigingen in Nederland.


Partymanager (Herman Mengedé Partyservice, 1998)

Acquisitie, relatiebeheer en organisatie van grootschalige evenementen in de zakelijke markt.


Horeca ondernemer (De Potkan, 1991 – 1997)

Eindverantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering.


Opleiding interimmanager

• Business English (Horizon Interlingua, 2006)
• Analyse van organisatieproblemen (Intern, 2003)
• Verandermanagement (Intern, 2002)
• Telesalestechnieken (Intern 2001)
• Persoonlijke effectiviteit (Curriculum College, 2000)
• Presentatietechnieken (Curriculum College, 2000)
• Gesprekstechnieken (Orga, 1999)
• Horeca opleiding (SVH, 1991)
• Havo (1988)
• Mavo (1985)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

‘De intellectuele capaciteiten van hem bevinden zich op goed academisch niveau’

‘Hij zal geen moeite hebben om snel tot de kern van complexe vraagstukken door te dringen’

‘We hebben de hem leren kennen als een gedreven en prestatiegerichte man’

‘Plannen en organiseren van het werk gaat hem goed af’

‘Zijn klantgerichtheid is goed, hij streeft naar kwaliteit en wil een betrouwbare partner zijn voor klanten’

Bovenstaande citaten uit een assessmentrapportage (GITP Den Haag, december 2005) geven goed aan wie ik ben en waar ik voor sta. Ik ben een praktisch ingestelde professional met een ruime ervaring in diverse vakgebieden en branches op zowel midden- als hoger managementniveau. In de communicatie ben ik open en duidelijk waar mogelijk en discreet waar nodig. Binnen de functies die ik bekleed heb, had ik vaak te maken met complexe wet- en regelgeving, ingewikkelde organisatievraagstukken en diverse verandertrajecten. Door een goed ontwikkeld analytisch vermogen, in combinatie met mijn organisatietalent en drive, ben ik in staat om snel tot kern van een probleem te komen en hierop oplossingsgericht te anticiperen. Een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen completeren het geheel.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Uitstekend in woord en geschrift
Engels: Goed in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: