Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Business Partner/Advisor/manager

HR Business Partner/Advisor/manager

Werkervaring interimmanager

Samenvatting Kennis en ervaringsgebieden:
• Algemeen en HR management
• Senior arbeidsvoorwaarden incl. pensioenen en wet- en regelgeving
• Arbeidsrechtelijk en conflicthantering, reorganisaties
• Projectadviseur/manager HR (competentiemanagement, performance management,
invoering standaardcontracten, invoering wijzigingen procedures).
• Opzetten van HR afdeling (van strategische vertaling tot operationele invoering)
• Opleiding, Training en Talent en Management Development
• Werving en Selectie strategie en uitvoering
• Ziekteverzuim, Arbo en kwaliteit
• OR (adviesaanvragen, vertegenwoordiger directie)
• Politieke organisaties (Albron, Achmea, Openbaar Ministerie, Centrum voor Kunst en Cultuur)


Loopbaanpad
Juni 2009
Adviseur en mediator t.b.v. opheffing filiaal in Parijs.
Mediation met 5 franse werknemers

Maart 2009 – mei 2009
Graf Holland B.V. Enschede, HR projectleider reorganisatie
125 medewerkers , Metaaltechniek

• Het afvloeien van 1/6 (= 19 medewerkers) van het personeelsbestand tot 104 medewerkers. Voorbereiden en uitvoeren van reorganisatie. Onderhandelen Bonden en OR, sociaal plan, vervroegde uittreding voor 6 medewerkers, UWV procedures/kantonrechter voor oud OR leden.

April 2008 – januari 2009
Albron B.V. De Meern, Sr. Adviseur Compensation & Benefits/ Competentie management
4000 medewerkers, Catering en Horeca, Management (eigen cao)
Organisatie in verandering (van lijn naar matrix organisatie v.w.b management functies, operatie bleef lijn), toegevoegde waarden : Focus op slagvaardigheid en Openheid.

• Harmonisatie arbeidsvoorwaarden, kostenonderzoek, pensioenmigratie, benchmarken, functiehuis en functiewaardering, beloningsmatrix, loongebouw onderzoek (RSP onderzoek)
• Voorstel programma Talent- en Management Development
• Advisering projectgroep beoordeling (invoering en uitvoering competentiecriteria)
• Adviseur Directie & Management

Oktober 2007- juni 2008
Schuitema C1000, Amersfoort, Sr Adviseur Arbeidsvoorwaarden
Incl. Franchise filialen, 40.000 medewerkers
Periode van reorganisatie en overname winkels door Albert Heijn

• Projectleider standaard contracten op Perman en invoeren nieuwe procedure ‘schadevrij rijden’
• ZZP contracten opzet, aanpassingen wet – en regelgeving, cao wijzigingen, ziekteverzuimprocedure, arbeidsvoorwaardelijke programma’s uitrollen
• Coachen medewerkers

Januari 2007 – april 2008
Group 2000, Almelo, HR business partner/Manager
(filialen in Noorwegen, Nederland en Zwitserland)
Nederlands filiaal > 50 medewerkers , IT dienstverlening ( telefonie software)
Vertrouwen medewerkers en directie herstellen en weer motiveren

• Vernieuwing HR Beleid en HR instrumenten waaronder invoering competentiemanagement, beoordeling, variabele beloning, performance indicatoren, functiehuis, functiewaardering, 360 graden feedback, profielen incl. communicatielijnen, sparringpartner/coach directie & management, Werving & Selectie Managing Director, Management, Project Managers, IT specialisten, vernieuwing W&S beleid en uitvoering, werving en selectie opleiding voor managers. Mijlpalen invoeren.

Oktober 2006- augustus 2007
Eureko Holding (Achmea), Sr Adviseur/Projectleider Beloningsbeleid
25.000 medewerkers, verzekeringen en financiële dienstverlening
Harmonisatie beloningsbeleid naar aanleiding van fusie van Achmea en Interpolis

• Advisering op en doorvoeren van harmonisatie beloningsbeleid Senior Management en Directie Interpolis en Achmea na fusie, communicatie e.v.

Oktober 2006 – januari 2007
Openbaar Ministerie Amsterdam, HR adviseur
250 medewerkers Parket Amsterdam

• Advisering ziekteverzuimprocedure en opleidingsprogramma officiers van justitie.

Juli 2006 – oktober 2006
Albron B.V. De Meern, Sr HR Adviseur
4000 medewerkers , Catering en Horeca, Management (eigen cao)

• Opstellen en uitwerken adviesrapport ‘best practice’ harmonisatie arbeidsvoorwaarden Cao kantoor en management, adviesrapport beoordelingssysteem, incl. Performance indicatoren en beloningsmatrix. MVO inbreng en levenfasebewustbeleid.

Mei 2006 – augustus 2006
Tandartspraktijk Poort, Apeldoorn, HR adviseur
5 medewerkers incl. Tandarts
Verbeteren communicatie in de praktijk tussen tandarts en assisstenten.

• Coaching op communicatie in de praktijk en invoeren functioneringsgesprek

Mei 2004- mei 2006
Centrum voor kunst en cultuureducatie Heerde, Directeur a.i.
49 medewerkers (parttime), semi overheid, sector kunst
Ontwikkelen en verbeteren performance van de instelling, Invoeren cultureel ondernemerschap.

• Bevorderen ondernemerschap (van aanbod naar vraaggericht programma)
• Budget neutraal financieel beheer
• Samenwerkingsverbanden met sociaal cultureel werk, provincie, scholen
• Invoeren resultaatgesprek t.b.v. concretisering afspraken
• Marketing activiteiten in- en opzetten (kranten, website, promotionele acties e.a.)
• Aantrekken van andere projecten van buiten (provincie, scholen)
• Leidinggeven aan 49 medewerkers

Mei 1998 – mei 2004
Software Spectrum, HR Manager Benelux
1100 medewerkers wereldwijd, 70 medewerkers Benelux, ICT zakelijke dienstverlening.

• Opzet en management HR afdeling en HR instrumenten (contracten, salarisadministratie, beheer arbeidsvoorwaardenprogramma)
• Opzet en management HR beleid, comp & ben (beloningsgebouw, functiewaardering, functieprofielen, competentiemanagement, POP, functionering en beoordeling systeem, variabele beloning en incentives)
• Opleiding en training
• Inregelen en coördineren expats
• Juridische zaken (conflicten en ontslagen)
• Projectmedewerker reorganisaties, fusies, en harmonisaties
• Leidinggeven aan 1 persoon
• Arbo en RI&E, ziekteverzuimbegeleiding
• Lid MT

Vanaf 1990 woonachtig in Frankrijk.
Werkzaam geweest bij 2 wijnhuizen in de Bordeaux streek (Andre Quancard Andre en Robert Giraud)
Directie secretaresse 4 talig, regelen en organiseren van export van Bordeaux wijnen en Grands Crus Classes wijnen uit de streek. Organiseren van buitenlandse beurzen en zakenreizen. Buitenlandse correspondentie.

Tot 1990 Diverse freelance werkzaamheden, tijdelijke jobs in Nederland, collectieve en individuele exposities in Nederland en Frankrijk, GO Club Med (1988-1989)



Opleiding interimmanager

2008/2009 MBA HRM strategie via NCOI
2006/2007 NLP practitioner en coaching opleiding via ITAN opleidingen
2002/2003 HBO Bedrijfskunde via NCOI
1986 Hogeschool Kunsten ‘Minerva’, Groningen,
Architectonische vormgeving
1981 WO Kunstgeschiedenis RUG
1979 VWO B, Geleen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management: Leidinggeven/schap (overtuigend en inspirerend), visie, uitstekende communicatie, resultaatgericht, organisatiesensitiviteit, helicopterview
Persoonlijke kwaliteiten: zelfstarter, scherpe analyse en technisch inzicht, betrokken en integer.
Organisatorische kwaliteiten: procesdenker, en projectmanagement
Sociale kwaliteiten: in contact blijven (verbinden), teamplayer (samenwerken) en een goede dosis humor


Talenkennis interimmanager

Nederlands Academisch niveau, moedertaal
Engels Business Level, uitstekend spreken, schrijven en verstaan
Frans Business level, uitstekend spreken, schrijven en verstaan
Duits Zeer goed, schrijven, spreken en verstaan


Overig

Workshops en trainingen2009 Workshop EVC (Erkenning Verworven Competenties)
2008 Masterclass Comp & Ben Internationaal, Berlin
2008 Pensioendag via Pensioenfonds Horeca
2007 Training Werving en Selectie (STAR Methode, via Olifant trainingen)
2002 Training Werving en Selectie via
2002/2003 Masterclasses Strategisch HRM, POP, Competentiemanagement
2001 Workshop pensioenwet en – regelingen
1999/2000 Arbeidsrecht en personeelsmanagement via MKB Nederland
1991 Commercieel Frans, Bordeaux


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: