Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur of (P&O) manager HR

Directeur of (P&O) manager HR

Werkervaring interimmanager

INTERIM•/PROJECT MANAGEMENT ERVARING
2008/2008 Manager HR – Projectontwikkelaar (t.b.v. woningcorporaties) 200 fte
Verbeteren van administratieve processen. Ontwikkelen van beloning- en beoordelingssysteem passend binnen CAO. Coaching van HR adviseurs. Ontwikkelen en meedenken in strategische organisatieontwikkeling issues t.a.v. corebusiness, structurering en bijbehorende problematieken.

2006/2008 Manager HR – Technisch Handelshuis (Internationaal Frans bedrijf) (400 medewerkers)
Harmoniseren arbeidsvoorwaarden;reorganisatie/
ontslag/sociaal plan ivm centralisatie voorraden; overgang van onderneming (optimalisatie distributie)/sociaal protocol en optimalisatie logistiek en transport. Opstellen en uitvoeren van beleidsplannen met betrekking tot intergraal HRM beleid (nieuw loongebouw, functiewaardering en competentiemanagement, beoordelingssystematiek) Optimalisering van interne processen en procedures, verbetering communicatie, outsourcing salarisadministratie en facilitaire dienst/receptie/baliefuncties, Lid van het directieteam. Veel internationale contacten en inzet (ethics guide, employee shares, informatie uitwisseling etc.) Intensief contact vakbonden & OR ivm sociale plannen en harmonisatie. Totale reductie fte’s 50, kostenbesparing eigen afdeling door outsourcing en optimalisatie processen: ca. € 250.000 p.jr.


2005/2005 HR projectadviseur – Regionaal Opleidingsinstituut.
Advisering en ontwerp van ontwikkelingsgericht P&O beleid, Advisering P&O directeur inzake projectmatige aanpak P&O activiteiten (jaarplanning). Aanzet tot servicegerichte P&O afdeling (front & backoffice), herstructureren en optimaliseren interne P&O stromen en processen. Opzetten en actualiseren handboek P&O, aanzet tot integraal opleidingsbeleid en functiewaardering.

2004/2005 Manager HR in internationale food organisatie - (430 medewerkers)
Optimaliseren van HR afdeling door verbetering van het administratieve proces, vergroten van efficiency en effectiviteit tussen stafdiensten, aansluiting op Frans moederbedrijf en verbeteren klantrelatie. Reorganisatie van productieafdeling (verpakking): Sociaal Plan, onderhandelingen met vakbonden, CWI en kantonrechterprocedures, W&S beleid, communicatiebeleid. Projectondersteuning bij fusie/aankoop productiebedrijf. Inventarisatie arbeidsvoorwaarden, zowel t.b.v. input Franse moeder als t.b.v. onderhandelingen met vakbonden. In opdracht van Fromageries Bel concept-advies opstellen inzake optimalisatie supportafdelingen (herverdeling taken, afname personeel, efficiëntere processen. (Totale reductie 20% op indirect en dankzij efficiency). Op kleine schaal toepassen van E-HRM instrumenten (geïntegreerd managementsysteem, review-systemen, E-learning)

2004/2005 Projectleider verzelfstandiging en de-harmonisatie Installatiebedrijf (350 medewerkers)
Definiëren projectaanpak c.q. stappenplan inzake ontvlechting en verzelfstandiging bedrijfsonderdeel, project voortgangsbewaking op kwaliteit output , doorlooptijd en effectiviteit werkgroepen. Onderhandelingen met vakorganisaties.

2003/2004 Projectleider reorganisatie “niet kernproducten” Thuiszorg organisatie (2200 medew-ers)
Bedrijfseconomische analyse niet-kernproducten. Advisering Raad van Bestuur over beëindigen, outsourcen of inbedding in nieuwe organisatie. Commercialiseren van uitleen en dietetiek. Afstoten van dagverzorging naar zorgcentra c.q. verzorgingshuizen. Coachen en begeleiden directie en management in transitieproces.

2003/2003 Projectmanager HRM Marine&Offshore/Oil&Gas Elektrotechnisch Installatiebedrijf
Harmonisatie arbeidsvoorwaarden. Ontwerp Offshore loongebouw en – voorwaarden en buitenlandvergoedingsregeling

2003/2003 Manager PO&Opleidingen/ARBO Thuiszorg organisatie (1700 medewerkers)
Afdelingsanalyse, plan van aanpak t.a.v. verbeteren kwaliteit, effectiviteit en samenhang tussen de P&O en O taken in het algemeen en tot het primaire proces in het bijzonder. Opstart en implementatie afdelingherontwerp. Actualiseren/verbeteren PO&O handboek, Project FWG 3.0. Opzetten meerkeuzesysteem/flexibele arbeidsvoorwaarden. Ontwerp marketingplan. Lid MT

2002/2003 Trainer Management T.Mobile
Juridische kennisoverdracht toepassing W.O.R en acties/gevolgen. Tevens aandacht voor managerial kant van leidinggeven aan effecten van OR lidmaatschap medewerker.

2002/2003 Projectadviseur arbeidsvoorwaarden Elektrotechnisch Installatiebedrijf (>10.000 fte)
Ontwerpen van /adviseren inzake nieuw loongebouw CAO en niet CAO (Hay systeem.
Ontwikkelen van geharmoniseerd secundair arbeidsvoorwaardenpakket, advisering sociaal plan/protocol, voorstellen inzake integraal mobiliteitsbureau

2001/2003 Directeur P&O Elektrotechnisch Installatiebedrijf
2 fusies resp. t.b.v. 600 en 12.500 medew. – HRM-due diligence – (re-)organisatie - harmonisatie arbeidsvoorwaarden – OR en vakbondsoverleggen – competentiemanagement – HRManagement – P&O beleidsontwikkeling en –implementatie – optimalisatie processen

2000/2001 Ministerie van Verkeer en Waterstaat / Hfd WED/ Algemene directie Ingenieursbureau
Optimaliseren van bedrijfsprocessen, vergroten van de productiviteit (>10% in half jaar), turn-aroundmanagement (van uitvoerder naar dienstverlener) Kwaliteitsverbetering financiële rapportages en - verantwoordingen. Inkrimpen van vast personeel, uitbouwen aantallen flexibel personeel, kostenreductie (7% in half jaar). Management coaching en training (naar integrale lijnverantwoordelijkheid en invoeren kennismanagement)

1999/2005 Universitair begeleider Kath. Universiteit Nijmegen
Scriptiebegeleiding doctoraal studenten faculteit voor Beleidswetenschappen

1999/2000 Projectmanager; Wnd. Hfd. Personele Informatie en Salarisadmi. Kath.Univ.Tilburg
Naar aanleiding van een psychologisch rapport (probleemanalyse) verbeteren van de onderlinge verhoudingen (horizontaal en verticaal), opstarten van een team-buildings-proces. Nadere invulling geven aan het concept kwaliteit van dienstverlening, oplossend vermogen van de groep en klantgerichtheid, optimalisering van werkprocessen. Herverdeling van taken en activiteiten. In het algemeen: vergroten van de motivatie en tevredenheid van medewerkers en “klanten”.

1999 Concernadviseur Thuiszorginstelling
Onderzoek naar mogelijkheden toepassing integraal management. Concretisering van onderzoeksresultaten en implementatie van decentralisatieproces van concerntaken.
Vorm en inhoud geven aan noodzakelijke (infrastructurele) randvoorwaarden.

1999 Organisatiemanager (Sanering) Hogeschool Amsterdam
Reorganisatiemanagement: Herdefiniëren van kernactiviteiten, herstructurering organisatie; ontwikkelen en doorvoeren van marktconform arbeidsvoorwaardenpakket, functiewaardering, etc. Begeleiden van ontslagprocedures; opzetten HRM-instrumenten
en -systeem.

1998 Verandermananger/Manager P&O Veilingcoöperatie
Turn-around management; van productgericht naar klantgericht. Herstructurering van afdelingen gericht op de kernactiviteiten van de organisatie. Project: inzicht
in/oplossen van problemen binnen het z.g. transformatieproces (sterk O-gericht). Knelpunt-signalering naar Raad van Bestuur en Directie. Aanreiken van (lijn)management beheersinstrumenten. Pragmatische aanpak van kwalitatieve en kwantitatieve personeelsproblemen. Opzetten van teambindingproces i.s.m. lijnmanagers. Operationele p-werkzaamheden.

1997/1998Projectmanager Informatie & Automatisering Lagere overheid
Opstellen van informatie-beleidsplan. Door middel van interviews met lijnmanagers beleidsplan en plan van aanpak geschreven inzake huidige en toekomstige inzet hard- en software. I&A-projecten gedefinieerd t.b.v. B&W en Gemeenteraad. Opzetten van helpdeskfunctie. Aanzet tot optimalisering netwerkstructuur




Opleiding interimmanager

Change Management for Professionals 2004/2005
SIOO i.s.m. Boer & Croon Group/InterMaat BV

Bijscholing Franse taal 2004/2005 Regina Coeli te Vught

Mansal Training/Coaching 2001/2002

Eramus Universiteit te Rotterdam Certificaat Masterclass Interim-management
Katholieke Universiteit te Nijmegen Certificaat Leergang Kennismanagement

Katholieke Universiteit te Nijmegen Doctoraal Bedrijfskunde/Bedrijfswetenschappen
Afstudeerscriptie: Telework enabling organizations.

Technische Universiteit te Eindhoven Diploma
Leergang Bedrijfskunde Eindopdracht: Bestuurlijke informatiekunde bij Rijkswaterstaat.

Hogeschool te Eindhoven / HEAO-EJ Diploma Afstudeerscriptie: Flexibilisering van de factor arbeid.

Katholieke Leergang te Eindhoven / MBO - SD Diploma

Rijksuniversiteit te Leiden / Ned. Recht Kandidaats
Mendelcollege te Haarlem / HBS A Diploma

St. Lucia Mavo te Haarlem / Mulo A Diploma


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

zie CV

Talenkennis interimmanager

Duits, engels goed in woord en geschrift
Frans redelijk in woord en geschrift
Nederlands = moedertaal

Overig

PERSOONS- EN FUNCTIONELE KENMERKEN

• Recht door zee, open, rechtvaardig en eerlijk.
• Heb een hekel aan negatieve energie geven of ontvangen, zal ook altijd streven naar het enthousiasmeren van anderen en mijzelf, ook in lastige omstandigheden.
• Ik hecht erg aan relaties en samenwerking. Respecteer de kwaliteiten van het individu. Deze moeten wel goed benut en ingezet worden. Zal mensen ook altijd stimuleren het beste uit zichzelf te halen.
• Ben behoorlijk resultaat gericht. Afspraak is afspraak en dat geldt voor alle partijen.
• Ik houd van een goede mix tussen denken en doen. Altijd op zoek naar nieuw, anders maar in ieder geval beter.
• Word ongelofelijk boos als aan mijn integriteit getwijfeld wordt of als afspraken niet worden nagekomen.
• Heb veel geduld, maar niet eindeloos
• Ben duidelijk in wat ik wil/niet wil en ben redelijk assertief


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: