Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

projectmanager interim afdelingsmanager

projectmanager interim afdelingsmanager

Werkervaring interimmanager

2009–heden Partner, Consultancy, Nijkerk.
Mede oprichter Consultancy. Consultancy biedt tijdelijke capaciteit op het gebied van project- , proces- en verandermanagement.

Nov. 2009 - heden
Project manager a.i.
- in kaart brengen benodigde interne organisatorische veranderingen die gepaard gaan met het in-sourcen van het productieproces
- schrijven plan van aanpak nieuw te bouwen fabriek
- opstellen business case
- begeleiden van de organisatie tijdens het bouwproces en doorvoeren van de interne veranderingen

Mei- dec. 2009: Adviseur, GOVERA, Utrecht
- in kaart brengen distributieproblematiek in de 4 grote gemeenten
- interviews houden met stakeholders in het veld (EVO, TLN, MKB etc.)
- adviseren over mogelijke beleidsinstrumenten die de gemeenten kunnen inzetten om gebundeld vervoer te stimuleren / faciliteren

Jan. - dec. 2009 Project manager a.i., Enhold B.V., Naarden
- implementatie intranet
- implementatie SAP Business One bij de Duitse vestiging
- evaluatie kostprijs systeem
- internationale uitrol van de website

2007-2008 Marketing manager, Chrysal International, Naarden. Verantwoordelijk voor het internationaal aansturen van het marketing team (11 fte), marketingbeleid, productontwikkeling en -introducties, prijsbeleid, assortimentsbeheer en externe communicatie. Omzet (€10 mln) en marge verantwoordelijk voor nieuwe producten. Key user SAP voor de commerciële afdelingen. Daarnaast verantwoordelijke voor het:
- begeleiden van het commerciële integratieproces en de interne communicatie na de fusie tussen Pokon & Chrysal en Vitabric. Begeleiden nieuwe mensen in de organisatie, herpositioneren nieuwe assortiment, harmoniseren prijzen, product trainingen, nieuwsbrieven en e-mail updates.
- ondersteunen bij het afstoten van de Pokon business unit. Bepalen consequenties voor toekomstige winstgevendheid, migratie databestanden, uiteentrekken assortimenten.
- mede opstellen van een programma met als doel een cultuurverandering tot stand te brengen. Centrale waarden definiëren gebaseerd op de strategie, vertalen naar wat dat concreet betekent, faciliteren uitrol naar de verschillende afdelingen, interne communicatie.
- redesign van het merk en corporate logo, inclusief het aanpassen van de website en opstellen en internationaal uitrollen van de nieuwe huisstijl.

2005 - 2006 Supply Chain manager, Pokon & Chrysal, Naarden. Schakel tussen de klanten, leveranciers en de interne organisatie. Verantwoordelijk voor het aansturen van de 9 medewerkers, afhandelen orders, inkopen, prognosticeren, klachtenafhandeling en internationaal voorraadbeheer. Supply chain key-user SAP. Specifieke projecten:
- implementeren van een internationale “roling forecast”.
- intranet (Smartsite): opstellen business case, pakket selectie, functioneel ontwerp, implementatie, testen, trainen gebruikers, migratie gegevens.
- CRM oplossing: opstellen business case, pakket selectie, functioneel ontwerp, implementatie, testen, trainen gebruikers, migratie gegevens, begeleiden organisatorische veranderingen.

2003 - 2004 Projectleider, Pokon & Chrysal, Naarden. Managen van diverse internationale projecten bestaande uit multi disciplinaire teams. Naast het ondersteunen van projectleiders in de organisatie verantwoordelijk voor de:
- ERP implementatie (SAP): opstellen business case, pakket selectie, functioneel ontwerp, implementatie, testen, trainen gebruikers, migratie gegevens, begeleiden organisatorische veranderingen.
- opzet van een balanced scorecard;
- aanpassing van het kostprijssysteem o.b.v. activity based costing.

1997-2002 Hoofd bedrijfsbureau, Pokon & Chrysal, Naarden. Aansturen van de afdeling, de planning, kwantitatieve informatievoorziening en automatisering binnen operations. Begin 2000 is de afdeling uitgebreid met de logistieke activiteiten. Medio 2001 is de operationele inkoop hieraan toegevoegd. Naast de operationele aansturing verantwoordelijk voor het:
- invoeren van een kwaliteitssysteem o.b.v. de ISO 9001 norm. Opstellen procedures, definiëren KPI’s, opleiden interne auditoren.
- WMS project (Navision): opstellen business case, pakket selectie, functioneel ontwerp, implementatie, testen, trainen gebruikers, migratie gegevens.
- coördineren van een grote verbouwing in de productie en het magazijn.

1996-1997 Informatie analist, distributie centrum IBM Amsterdam. Vertalen van de gebruikerswensen naar werkbare oplossingen t.b.v. de programmeurs.

1995-1996 Concorde (Axapta) applicatie consultant, ASCN, Zandvoort. Inventariseren gebruikers wensen, inrichten systeem, programmeren maatwerk rapportages, trainen en opleiden gebruikers.


Opleiding interimmanager

2005-2008 MBA, Business School Nederland, Buren.
2002-2003 Professioneel projectleider, Hogeschool Brabant, Utrecht.
2000-2001 Kopstudie bedrijfskunde, Business School Nederland, Buren.
1998 Lead assessor van kwaliteitssysteem, Bureau Veritas.
1992-1995 Doctoraal Operationele Research & Management, UvA, Amsterdam.
1990-1992 Propedeuse econometrie en actuariaat, UvA, Amsterdam.
1989-1990 High School, Father Ryan, Nashville Tennessee, USA.
1983-1989 Atheneum, Schothorst College, Amersfoort.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Teamspeler
- Helikopter view
- Analytisch
- Pragmatisch
- Ondernemend
- Aansturing multi-disciplinaire (internationale) teams
- Project- en programmamanagement
- Verandermanagement, zowel in ICT als organisatie gerelateerde projecten.
- Procesbeheersing
- Prestatie meting


Specifieke vaardigheden: aansturing multi-disciplinaire (internationale) teams, verandermanagement (zowel in ICT als organisatie gerelateerde projecten), project- en programmamanagement, procesbeheersing, prestatie meting.


Talenkennis interimmanager

Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend mondeling en schriftelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: