Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager\ Interim Consultant

Interim Manager\ Interim Consultant

Werkervaring interimmanager

IT Consultant / Manager Application Management a.i. (17 maanden)
Als IT Consultant gestart bij een snelgroeiend bedrijf met een tweedelige opdracht: 1) Het inrichten van het Change management proces en 2) het professionaliseren van het Functioneel Beheer. Na de start en inwerk periode is de opdrachtgever ‘in zwaar weer’ terecht gekomen en werden projecten gestopt of de scope aangepast om zodoende de budgetten sterk te verminderen. Een reorganisatie volgende. Eerder genoemde opdrachten werden getemporiseerd en de opdrachtgever heeft me gevraagd om Manager Application Management a.i. te worden. In deze rol verantwoordelijk voor het samenvoegen van 3 teams in 1 afdeling, het inrichten van de afdeling (Processen, Applicaties en Medewerkers) en deze afdeling verder professionaliseren. Na eerst nog een extra terugslag voor het bedrijf (surseance, faillissement en doorstart na inkrimping) alsnog de tweedelige opdracht uitgevoerd. Dit naast de activiteiten als interim manager.

Werkzaamheden: Verantwoordelijke voor afdeling Application Management (met applicaties: Navision, SAP BPC (voorheen Outlooksoft), Retain, MS Reporting Services, MS SharePoint, E-Synergy, Blueprint, Topdesk, Joomla, etc.). Samenvoegen verschillende team (BI en Business Application, Web applications) tot 1 afdeling Applicatie beheer en structureren en professionaliseren beheerorganisatie (Processen, Applicaties en Medewerkers). Leverancier selectie en afstemmen Service Level Agreements. Projecten: Implementeren Change management proces (inclusief tooling), SharePoint upgrade, Carve out van verkochte en failliete entiteiten.

IT Consultant (12 maanden)
Als IT Consultant heb ik een opdracht uitgevoerd voor een Shared Service Center. Na de initiële implementatie van een e-Procurement platform was er de behoefte deze verder uit rollen binnen en buiten Nuon. Daarnaast was het gezien het aantal gebruikers (2008: 600 interne gebruikers en 170 leveranciers) noodzakelijk een Functioneel Beheer organisatie in te richten.
Werkzaamheden: Inrichten Beheerorganisatie, implementeren van eenvoudig ITIL Framework, opstellen handboeken en opleiden Functioneel Beheerders. Dit t.b.v. e-Procurement applicatie met interfaces naar BEA en SAP. Ondersteunen bij verdere uitrol. Begeleiden en uitvoeren van Incident-, Change-, Test en Releasemanagement

Solution Architect/ Business Analyst (12 maanden)
Als Solution Architect heb ik me vooral bezig gehouden met het uitbouwen en optimaliseren van het ADSL product van KPN (platform van 10+ applicaties (o.a. BaanERP) en 15+ interfaces). Na inventarisatie en analyse van business wensen en operationele wensen heb ik beschrijvingen en vertaalslagen gemaakt naar Proces, Organisatie en ICT aanpassingen. Als initiator en begeleider van workshops en inhoudelijk aanspreekpunt voor de projecten, wordt er gewerkt met experts van Processen, Organisatie en ICT. Dit om gezamenlijk invulling te geven aan het ontwerpen en implementeren van de business wensen en operationele aanpassingen.
Werkzaamheden: Inventarisatie en analyse business wensen, leverketen analyse, vertaalslagen naar globale processen, systeem en organisatie aanpassingen en deze beschrijven, inhoudelijk aansturen van proces, systeem en organisatie experts.

Teamleider (23 maanden)
Als Teamleider van een team van 12 hoogopgeleide medewerkers (consultants, testers en beheerders) was ik verantwoordelijk voor verschillende facetten van ontwerp-, ontwikkel- en implementatie projecten. Het ging hierbij vooral om (inhoudelijke) begeleiding, motiveren en ontwikkelen van de medewerkers. Daarnaast was ik ook verantwoordelijk voor de continuïteit en de planning van de totale capaciteit. Dit voor zowel de korte termijn als voor het maken van prognoses voor de middellange termijn. Door sterke inhoudelijke affiniteit met de materie, de mogelijkheid ook afstand te nemen van de materie en de aanwezige competenties om een team aan te sturen is het gelukt om zowel het team als diverse individuele medewerkers op een hoger ‘plan’ te krijgen.
Werkzaamheden: Begeleiden, motiveren, ontwikkelen, capaciteitsplanning (intern en deels richting leveranciers), interne proces optimalisaties, interne (ITIL) proces implementaties, mede opstellen jaarplan, input, review en monitoring SLA’s, intensieve contacten met leveranciers.

Change Manager (7 maanden)
Als Change Manager was ik verantwoordelijk voor de planning en totstandkoming van de juiste informatie en documentatie voor de besluitvorming en uitvoering van wijzigingen in de ADSL Leverketen.
Werkzaamheden: Coördineren, globale impactbepaling en schatting van doorlooptijden, motiveren, interne Change proces optimalisaties.

Proces- en Functioneel ontwerper (16 maanden)
Als Proces- en Functioneel ontwerper was ik verantwoordelijk voor het (her) ontwerpen en implementeren van volledig geautomatiseerde orderverwerkings¬processen (maatwerk op BaanERP) voor de levering van het ADSL product van KPN. Op basis van business en operationele wensen heb impact bepaalt voor proces en ICT aanpassingen van de ADSL Leverketen. Daarnaast heb ik Functionele wijzigingen beschreven, (geautomatiseerde) interfaces ontworpen, testplannen opgesteld en implementaties uitgevoerd.
Werkzaamheden: Informatie analyses, expertsessies, impact analyse, proces en functionele wijzigingen beschreven, test- en implementatie werkzaamheden.

Testcoördinator/ Test en Implementatieanalist (7 maanden)
Als Testcoördinator ben ik mede verantwoordelijk geweest voor een proces en systeem migratie (BaanIV naar BaanERP) en optimalisatie. De oudere versie werd vervangen door een nieuwe versie waarbij processen en het systeem werd geoptimaliseerd met een Workflow Management systeem. Resultaten hiervan waren onder andere: Betere proces en systeemondersteuning voor 70 gebruikers, minder fouten, snellere leveringen en kwalitatief betere leveringen.
Werkzaamheden: Rapporteren aan Testmanager en Implementatie Manager, (inhoudelijk) begeleiden en motiveren test- en implementatie consultants, test- en implementatie werkzaamheden.



Opleiding interimmanager

HBO – Logistiek (tegenwoordig Business Logistics) (1997) Hogeschool van Amsterdam te Amsterdam
Business Architectuur in ICT context
Business Proces ModelingSharePoint Academy
Lean Six Sigma Orange Belt
BiSL
Prince2 Foundation
Microsoft Dynamics AX Trade & Logistics 1 en 2


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analyse van business wensen
Afstemmen van Business en Processen, Organisatie en ICT doelstellingen, wensen en mogelijkheden.
Analytisch vermogen
Creatief denken
Initiatief nemen
Organisatievermogen
Zelfstandig en flexibel
Resultaatgericht
Communicatieve vaardigen (gesproken en geschreven)
Leidinggeven: Begeleiden, coördineren en motiveren

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: