Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

juli 2000 - juli 2001
interimmanager groot accountantskantoor
opdracht: samenvoegen twee regioadministraties, leiding geven aan de afdeling, stroomlijnen taken, zorgen voor juiste kwalitatieve en kwantitatieve bezetting, opzetten afdeling debiteurenbeheer, inwerken nieuwe controller, budeget 200/2001 en 2001/2002

dec 1999 - juli 2000
interimmanager toeleverancier tuinbouw
opdracht: wegwerken achterstanden en maatregelen treffen om dit in de toekomst te voorkomen, begeleiden en uitvoeren veranderingsproces binnen de fin.administratie, vorm en inhoud geven aan nieuwe structuur, als lid stuurgroep vormgeven en vastleggen interne procedures, scheppen rust en duidelijkheid en versterken wij-gevoel, scheppen van draagvlak voor komende veranderingen, regelen van juiste kwantitatieve en kwalitatieve bezetting

april 1999 - november 1999
interimmanager groothandel in kunstmest
opdracht: integratie van de administraties van beide fusiepartners, leiding geven aan project waarbij hete geautomatiseere logistiek systeem beter wordt benut, zorgdragen voor behuizing van de organisatie, functiebeschrijvingen, ontwikkelen en implementeren beloningsbeleid, mede invoeren en coordineren van hete nieuwe gezicht van de onderneming

okt 1998 - maart 1999
interimmanager im-en export groothandel;
opdracht: inrichting financiele administratie, ontwikkelen maandrapportages, functieverdeling en bemensing optimaliseren, budettering, sparringpartner directie en stafleden

jan 1998 - febr 1999
interimmanager internationale fustpool
opdracht: óndersteuning oprichting hoofdkantoor in Nederland en diverse dochtermaatschappijen in het buitenland,advisering inrichting administraties, begeleiding diverse projecten (admin. org., invoering Euro, bedrijfsverhuizing), ondersteuning directie bij financiele, commerciele, operationele en juridische zaken, personeelszaken, lid directieteam, lid stuurgroep inzake bouw en implementatie maatwerk geautomatiseerd logistiek pakket, klankbord en advocaat van de duivel

jan 1997 - januari 1998
interimmanager leverancier verpakkingsmateriaal
betreft het oorspronkelijke bedrijf van de fustpool-onder- neming.
opdracht: analyse opersationele en financiele gang van zaken 1996, voorstellen doen voor toekomstige structuur, leiding geven aan opsplitsing twee business-units, onderhandelen met OR, brede ondersteuning directie op diverse gebieden.

jan 1989 - augustus 1996
Controller en vanaf 1991 financieel directeur van grotere logistieke dienstverlener met 8 vestigingen
taken: beoordeling en consolidatie cijfermateriaal, rapportageds, budegettering, analyses, automatisering, financiering, jaarrekening, beleid lange termijn, overnames (actief en passief), reorganisaties en fusies, juridische zaken, milieuzaken, verzekeringen, vergaarbak, praatpaal, sparringpartner

jan 1986 - jan 1989
Van Dien+Co Accountants
taak: assistent accountant: controle jaarrekeningen, verzorgen van planning van de groep

jan 1983 - jan 1986
Rijksaccountantsdienst (controleorgaan Rijksbelastingen)
taak: controle aangifte inzake alle belastingsoorten

t/m/ jan 1983
diverse parttime banen



Opleiding interimmanager

1984 - 1988 postdoctoraal accountancy aan de VU-Amsterdam
1983 - 1984 aanpassen vakkenpakket
1972 - 1983 economie aan de Gemeente Universiteit Amsterdam
1966 - 1972 HBS-A

daarnaast diverse cursussen en seminars, o.a. belastingrecht, vervoer, financiering, PC-gebruik, veranderingsmanagement (I en II)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

goede gebruiker word, excel, flowcharter
analytisch, peoplemanager, motivator, vertaler van beleid naar operatie, flexibel

Talenkennis interimmanager

nederlands en engels goed in woord en schrift
duits redelijk in woord

Overig

opererend vanuit eigen bv

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: