Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

In vaste dienst binnen de bedrijfstak openbaar vervoer in diverse functies.
Een bedrijfstak die een omslag maakte van een ambtelijke organisatie naar een commerciële organisatie. Dit gedwongen door het ontstaan van marktwerking door het openstellen van de markt voor concurrerende bedrijven uit binnen- en buitenland.

Vanaf 1998 tot juli 2003
Consumentenmarketeer regio Midden van connexxion
(Opdrachtgevers: provincie Utrecht, provincie Flevoland, provincie Noord-Holland, BRU, gemeente Hilversum, gemeente Almere, gemeente Lelystad, gemeente Amersfoort).

- Verantwoordelijk voor alle reizigersinformatie binnen de regio. Schriftelijke informatie (dienstregeling, folders, informatiepakketten), informatie aan halten. Persberichten, radio-interviews en informatie richting gemeenten en provincies.
- Ontwikkelen van marketingcommunicatie acties, contacten met reclame- en designbureaus.
- Verantwoordelijk voor marketing binnen de regio. Bewaken en laten uitvoeren productformules. Schrijven van marketingplannen en na goedkeuring verantwoordelijk voor de implementatie daarvan. Target plm. 5% omzetstijging welke zichtbaar werd in de jaarlijkse vaststelling van de rijksbijdrage, die doorgesluisd werd naar de opdrachtgevers.
- Lid projectteam ontwikkeling nieuwe marketingstrategie Connexxion in verband met de gewenste marktwerking door de centrale overheid. Het mede ontwikkelen van het informatie-aanbod via de website van Connexxion en “stuurcampagne” om de klant kennis te laten maken met de website. Gericht vanuit de vraag van de consument.
- Lid projectteam marketing Bestuur Regio Utrecht (BRU) samen met Price Waterhouse Coopers, Gemeente Vervoerbedrijf Utrecht, NS en vertegenwoordigers BRU.



Van 1975 tot 1998

1994 Afdeling dienstenmarketing Midnet Groep
- Projectleider bedrijfskleding na fusie tussen Centraal Nederland en VAD
Verantwoordelijk voor het traject vanaf de samenstelling van het pakket tot en met de aflevering, het reglement dienstkleding en het communicatietraject richting eindgebruiker. (modeshows, folders/posters, reglement). Leiding geven aan projectteam bestaande uit vertegenwoordiger P&O, rayonmanager, medewerker financiën, lid ondernemingsraad, medewerker kleding, medewerker rayonstaf met daaronder een klankbordgroep bestaande uit vertegenwoordigers personeel (plm. 12 personen). Project gerealiseerd in 9 maanden.
- Productontwikkeling
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe productformules binnen de bedrijfstak en binnen het bedrijf zelf.

1989 Hoofd Algemene Zaken Centraal Nederland
- Hiërarchische leiding huisdrukkerij, huishoudelijke dienst en afdeling dienstkleding;
De afdeling dienstkleding verzorgde het in uniform zetten van ongeveer 3500 chauffeurs.
- Verantwoordelijk voor inkoop kantoorbenodigdheden, contracten met PTT, contract met schoonmaakbedrijf.

1984 Afdeling PR en Voorlichting Centraal Nederland
- Verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie-uitingen betreffende de activiteiten van het bedrijf. Ontwikkeling personeelsblad en nieuwsbrieven.

1981 Afdeling marktonderzoek Centraal Nederland
- Verantwoordelijk voor opzetten en laten uitvoeren lijn-enquêtes, kwaliteits-, herkomst- en bestemmingsonderzoeken. Opdrachtgever en dienstregelingplanners hadden deze informatie nodig voor planbeoordeling en ontwerp nieuwe dienstregeling.
- Als adviseur betrokken bij de ontwikkeling automatisch telsysteem via teltredes in de voertuigen. Bezettingcijfers waren nodig voor de vaststelling van de rijksbijdrage voor de gehele onderneming.

1979 Manager Tarieven Centraal Nederland
Interne begeleiding invoering en aanpassing zonesysteem. De invoering van het zonesysteem binnen het Openbaar Vervoer betekende een volledige omschakeling in tariefberekening door de chauffeurs. Het ontwikkelen van de juiste informatie en het organiseren van interne opleidingen voor chauffeurs. Verantwoordelijk voor ontwikkeling zonekaart en contacten met andere bedrijven en ministerie V&W. Sinds 1979 wordt nog steeds volgens dit systeem gewerkt.

1977 Afdeling vervoerontwikkeling Centraal Nederland
Ondersteunende functie. Veel deskresearch zoals het analyseren van vervoergegevens en onderzoek naar vervoersstromen. Doel was om te komen tot gefundeerde nieuwe dienstregelingplannen. Zowel op korte als op lange termijn.

1975 Gestart als trainee NV Vervoermaatschappij Centraal Nederland te Zeist


Opleiding interimmanager

1998 Training Projectmanagement (Intermediair management training)
1997 Nima A
1992 Cursus praktisch leidinggeven (Van Harte & Lingsma efficiency BV)
1985 Cursus PR en Voorlichting (Van Ommen, Sterk en Kuppenveld)
1975 HAVO St. Janslyceum ’s-Hertogenbosch


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaat gericht
Leiding geven
Creatief
Communicatief
Coachen/stimuleren
Flexibel


Talenkennis interimmanager

goed: Nederlands, Engels
minder: Duits

Overig

Ervaringen buiten werksfeer:

2002 lid klankbordgroep verkeer en vervoer gemeente Leusden
1997 – 2003 voorzitter MHC Leusden
1996 – 1997 lid hockeybestuur MHC Leusden
1985 – 1988 lid bondsbestuur Koninklijke Nederlandse Cricket Bond, portefeuille jeugd en promotie
1977 – 1985 lid promotiecommissie KNCB, organisatie jeugdsportkampen


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: