Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(Project) Manager ICT

(Project) Manager ICT

Werkervaring interimmanager

Loopbaan / Werkervaring

[januari 2001 – heden]

organisatie advies bureau met een sterke focus op ICT managementvraagstukken.
• ROC van Twente (sept’06 / jan’09) : interim mamanager ICT
Als interim manager ICT naast de dagelijkse operationele aansturing (45 fte) verantwoordelijk voor het (re-)organiseren en optimaliseren van de ICT functie binnen het ROC van Twente alsmede het verder professionaliseren van de afdeling ICT als onderdeel het Shared Service Center concept. Belangrijk onderdeel hierbij was de verankering van informatiemanagement, informatievoorziening en ICT in de staande organisatie. De veranderingsstrategie was gebasseerd op methodieken als ITIL, ASL en BisL die uitgaan van best-practices en projectmanagement conform Prince2.
De veranderingen en professionalisering verliep parallel aan het programma continuiteit ICT diensverlening waaronder diverse projecten zijn gestart zoals standaardisatie van het netwerk, continuiteit servers / infrastructuur en werkplek van de toekomst (innovatieproject).

• Interpay (jan ‘06 / aug’06) : interim manager
Als tijdelijk manager lijnverantwoordelijk voor een afdeling van 12 fte. Deze afdeling maakt deel uit van het ondersteunende department Business Support binnen het center Operations. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de inrichting van procesmanagement, kwaliteitsmanagement, kennismanagement en eigenaarschap.

• Interpay (jan ‘05 / jan’06) : interim manager
Als tijdelijk manager lijnverantwoordelijk voor een afdeling van 16 fte. De afdeling maakt deel uit van een department die verantwoordelijk is voor het beheer, onderhoud en exploitatie van een groot (interbancair) transactie verwerkend systeem. De afdeling is verantwoordelijk voor het testen, accepteren en implementeren van veranderingen en vernieuwingen. De opdracht is uitgevoerd gedurende de laatste fase van een grootschalige reorganisatie. Als manager geparticipeerd in het veranderteam en verantwoordelijk voor de personele aangelegenheden. In deze rol tevens verantwoordelijk voor de inrichting en organisatie van een nieuwe afdeling in het kader van het post-reorganisatie-tijdperk.

• Hago (juni ‘04 / jan’05) : project-manager
verantwoordelijkheid voor het programma dat zich bezig houdt met het optimaliseren van de Hago back-office processen en applicatie architectuur. Als projectmanager verantwoordelijk voor enkele ICT gelieerde projecten gedefinieerd binnen dit programma (standaardisatie, invoeren nieuwe applicaties, minimaliseren van maatwerk etc.)

• Kliq BV (april-04 / jan’05) : interim-manager
Kliq BV is een geheel nieuwe entiteit ontstaan na reorganisatie cq doorstart van het “oude” Kliq Reïntegratie bedrijf. Als interim manager verantwoordelijk voor het inrichten van de ICT functie binnen deze organisatie en het functioneel aansturen van een 6-tal professionals . Het betrof zowel de interne inrichting van de ICT afdeling alsmede het optimaliseren van de wisselwerking tussen business en ict-afdeling alsmede het managen van de externe leveranciers.

• Kliq Reintegratie B.V. (oktober-03 / juni ‘04) : projectmanager
opdracht en resultaat verantwoordelijk voor de totale afbouw van ICT binnen Kliq Reïntegratie. Als projectmanager verantwoordelijk voor de afbouw en het aansturen van een 4-tal professionals (in een tijdelijk dienstverband). Gedurende de afbouw periode verantwoordelijk voor het insourcen van enkele businessapplicaties (waaronder Oracle Finance) welke nog tijdelijk operationeel moesten zijn en het op een gecontroleerde en beheersbare wijze afbouwen van alle systemen inclusief het archiveren van bedrijfskritische data vanwege fiscale en/of privacy wetgeving.

• NUON-ICT (jun-01 / oktober-03) : projectmanager / service delivery manager

Service Delivery management
Als delivery manager verantwoordelijk voor de ICT dienstverlening door Nuon-ICT voor Nuon-Customer Care Center (call center). In deze verantwoordelijk voor het inrichting van een service team , afsluiten van service level agreements inclusief de naleving hiervan. Daarnaast vanuit deze rol teven projectleider voor diverse projecten. Deze worden hieronder toegelicht

Projectmanagement: implementatie CRM/Siebel
Als deelprojectleider binnen het CRM/Siebel programma verantwoordelijk voor de gecontroleerde afbouw van bestaande (front office) applicaties van Nuon Customer Care Center (call center) en een beheersbare overgang naar de nieuwe Siebel omgeving. Daarnaast binnen dit programma verantwoordelijk voor het ICT deel van het project IVR/CTI. Dit project betrof het realiseren van de CTI koppeling tussen de telefooncentrale en siebel front-end én de implementatie van het Interactive Voice Response systeem.

Projectmanagement:Implementatie Workforcemanagement systeem.
Als projectmanager verantwoordelijk voor het ICT deel van dit project voor het inrichten van de beheerorganisatie, het in beheer nemen van deze applicatie en het afsluiten van een Service Level Agreement. Workforcemanagement is een applicatie t.b.v. resource planning & scheduling voor het Customer Care Center (call-center) van Nuon. Het project is uitgevoerd op basis van Prince2 aanpak. De organisatie is ingericht conform ASL en ITILuitgangspunten.


Projectmanagement : In beheer nemen front office applicaties.
Als projectmanager verantwoordelijk voor het organisatorisch en technisch, op een projectmatige wijze, in beheer nemen van front-office applicaties van het Customer Care Center (call center) van Nuon. Inclusief het opstellen en afsluiten van een Service Level Agreement tussen ICT afdeling en de business-unit. Het project is uitgevoerd op basis van Prince2 aanpak. De organisatie is ingericht conform ASL en ITILuitgangspunten.

Projectmanagement Inrichting integraal beheer SAP – WFM
Verantwoordelijk voor het integraal inrichten van beheer rondom de interface tussen het WorkFlow Management systeem en SAP/R3 alsmede de intermediair tussen twee organisatorische eenheden.


Projectmanager B/AC

• Product manager bij het B/AC (belasting automatiserings-centrum) (jan-01 / heden)In deze opdracht verantwoordelijk voor het op een gecontroleerde wijze in beheer en exploitatie nemen van een nieuw ontwikkeld product. De implementatie van het product CVU (centrale verwerking uitstelregeling) ligt politiek gevoelig en moet onder zeer hoge tijdsdruk uitgevoerd worden.

Vast dienstverband :

PinkRoccade (RoccadePublic)
[september 1990 – januari 2001]

Projectmanager

• Projectmanager implementatie Euro (feb-00 / jan-01)
Dit project was ten aanzien van een geïntegreerd financieel systeem voor Cfi, het agentschap van het ministerie van OC&W. In deze rol verantwoordelijk voor de totstandkoming van offertes (bid-manager), vertegenwoordiging in projectboard (stuurorgaan binnen de opdrachtgevers organisatie) en functioneel manager van het uitvoerende projectteam bestaande uit gemiddeld 10 medewerkers.

• Projectmanager bekostigingssystemen “wbo/isovso” (mei-97 / feb-00)
Dit bekostigingssysteem was voor het basisonderwijs en speciaal onderwijs, voor Cfi, het agentschap van het ministerie van OC&W. Gedurende deze periode verantwoordelijk voor diverse (deel)projecten in het kader van een ingrijpende wetswijzigingen WRFO (wijziging regelgeving funderend onderwijs) en parallelle projecten zoals millennium- en migratieproject vanwege een upgrade van de ontwikkelomgeving. Als projectmanager verantwoordelijk voor de functionele aansturing van het projectteam bestaande uit gemiddeld 20 tot 25 medewerkers.
In deze periode tevens lijnmanager van het beheerteam WBO/ISOVSO en in deze rol ook verantwoordelijk voor het managen van het reguliere beheercontract voor de systemen WBO en ISOVSO. Het beheerteam bestond uit gemiddeld 12 tot 14 medewerkers.

• Projectmanager Jaar2000 conversies (jan-97 / mei-97)
Gedurende deze periode verantwoordelijk voor het uitvoeren van quick-scans bij diverse gebruikersorganisaties (intake) en participatie in offerte trajecten.

• I&A Consultant bij Inspecteur Generaal der Krijgsmacht (IGK) (apr-96 / sept-96)
In deze rol verantwoordelijk voor het coördineren en verlenen van ondersteuning bij de uitrol en implementatie van het informatieplan bij IGK conform ITIL methodiek.

• Projectleider interne systemen (jan-96 / jan-97)
In deze rol verantwoordelijke voor diverse interne Roccade projecten (re-engenering en integratie van interne (exploitatie) accounting systemen als gevolg van de implementatie van een nieuw financieel systeem). Hierbij verantwoordelijk voor de functionele leiding van 4 tot 6 medewerkers.

• Functioneel ontwerp, beheer en –coördinatie (sept-90/jan-96)
Ontwerp, beheer en coördinatie voor verschillende mainframe en client server systemen (o.a. urenregistratie, exploitatie accounting, management informatie, subsidie systeem en begroting systeem).


Opleiding interimmanager

Vooropleiding
1985 – 1989 Hogeschool Windesheim te Zwolle
HEAO Bedrijfskundige Informatica
1978 – 1985 VWO, Florens Radewijns College te Raalte

Cursussen (laatste 5 jaar)
2000 BEKAUT Bedrijfskunde voor automatiserings-
specialisten, IBO (januari t/m december 2000)
1999 Open onderhandelen, Frits Philips
1998 Complete Project Manager, Coach&Commitments
1998 Functionering en beoordelingsgesprekken,PinkElephant
1998 Persoonlijke effectiviteit, Schouten & Nelissen
1997 Projectmanagement methodiek PrinceII, Pink Elephant
1997 Superproject for Windows 4.0, CA
1996 Projectmanagement, W. Heidema, Pink Elephant
1996 Management vaardigheidstraining, J. Kuipers, Schouten&Nelissen
1996 ITIL essentials, Pink Elephant



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Technische vaardigheden:
Data bases: DB2/QMF, Oracle
Programmeertalen: SQL,COBOL,Easytrieve,Oracle(Forms,Report)
Pakketten: SDW(DM,FA,IA,AO), Word, Excel, Powerpoint,
Superproject, PMW, Proclarity
Besturingssystemen: Windows ’98
Methoden & Technieken: SDM, ISAC, NIAM, JSP, Yourdon (DFD), FPA, ITIL, ASL, BiSL, R2C, PRINCE2


Talenkennis interimmanager

Nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: