Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

sales,- vestiging,- innovatie,- en projectmanager

sales,- vestiging,- innovatie,- en projectmanager

Werkervaring interimmanager

2007 – heden
Werkzaamheden: het onder eigen naam uitvoeren van interim-opdrachten op het gebied van: salesmanagement, HR ondersteuning, Recruitment en algemeen management.
Ervaring met:
- Maken van een organisatie- en marktanalyse met conclusies en aanbevelingen voor een reïntegratiebedrijf. Tevens professionalisering en ondersteuning in de sales;
- Meehelpen uitbouwen van een mobiliteitsbedrijf, ontwikkelen en verkopen van nieuwe diensten;
- Projectmanagement voor een outplacementopdracht (ca 150 man).

2006 – 2007
Higher Consultancy te Zwolle als consultant
Werkzaamheden: het zelfstandig verwerven en uitvoeren van interim opdrachten met een totale waarde van
€ 200.000,- op het gebied van sales en marketing, P&O en Werving & selectie. Uitgevoerde opdrachten:
• 2007 Projectmanager voor grote outplacementopdracht, tevens het verzorgen van trainingen en jobhunten voor kandidaten. Totale waarde: rond de half miljoen euro.
• Ondersteuning van de afdeling werving & selectie van Higher Consultancy. Met name recruitment van vestigingsmanagers voor uitzendorganisaties. De kandidaten heb ik weten te halen uit het aanbieden van loopbaanadvies, gratis voor commerciële professionals.
• 11/’06 – 02/’ 07 Ondersteuning geboden bij het maken van twaalf regionale businessplannen. In drie maanden twaalf districtmanagers en accountmanagers samengebracht en gezorgd dat ze binnen de gestelde termijn (met mijn ondersteuning) de plannen klaar hadden. Dit is gelukt. Het leuke aan deze opdracht was, dat er voor elke regio ook een vertaling is gekomen in een SMART opgestelde activiteitenkalender. Dit zorgt ervoor dat de voortgang is gewaarborgd.
• 05/’06- 11/’06 Salesmanager voor een nieuwe business unit. Maken van businessplan. Leiding geven aan zeven accountmanagers en een marketingmanager. Trainen en ondersteunen van sales. Een hele mooie praktische opdracht. Doel was om een totaal nieuwe markt te benaderen. De producten moesten worden aangepast en de medewerkers kregen van mij training on the Job. Het resultaat was direct zichtbaar. Na het inrichten van de nieuwe businessunit en het binnenhalen van een grote outplacementopdracht heb ik mijn werkzaamheden overgedragen. De nieuwe unit draait nu zeer succesvol.

2002 – 2006
Capability BV Midden- en Noord/Oost Nederland als corporate accountmanager / projectmanager
Werkzaamheden: verantwoordelijk voor de verkoop en relatiebeheer van zowel landelijke als regionale klanten. Diensten: Outplacement, trainingen, verzuim- en arbodienstverlening, reïntegratie, employabilitydiensten en consultancy. Jaartarget was 1,6 miljoen. Mijn omzet lag jaarlijks rond de drie miljoen. Mede door creatieve oplossingen heb ik outplacement een toegevoegde waarde kunnen geven binnen de sociale plannen. Zo heb ik oplossingen bedacht voor het overnemen van mensen in loondienst, het bieden van opleidingen met baangaranties, aanspreken van subsidies en dergelijke.
Accountmanager van het jaar: 2003/2004/2005

2000 – 2002
KPN Telecom E-Business Solutions te Utrecht als sales consultant
Werkzaamheden: verantwoordelijk voor de verkoop van het portfolio van E-business Solutions voor de regio’s Midden en Noord Nederland. KPN E-Business Solutions is een ASP dienstverlener op het gebied van E-procurement, contentmanagement en E-commerce. Ik bood ondersteuning aan de accountmanagers en gaf ze passende oplossingen voor hun klanten. Door een goede voorbereiding kon de accountmanager de opdracht bij de klant makkelijker verwezenlijken. Hierdoor heb ik 175% boven mijn target gepresteerd.
Salesconsultant van het jaar 2000

1995 – 1999
07/’97 - 12/’99: Start Uitzendbureau B.V. te Arnhem als vestigingsmanager
Werkzaamheden: maken en bewaken van marketing- en ondernemingsplan, realiseren werkplan, inwerken en begeleiden van twaalf intercedenten, functionerings- en beoordelingsgesprekken (loopbaanbeleid), begeleiden personeelsfunctionaris en nieuwe MD-trainee. Ziekteverzuim- en opleidingsbeleid, accountmanagement.
Hier heb ik geleerd dat het wegnemen van hobbels en het creëren van een goede werksfeer leidt tot hoge resultaten. Daarnaast hebben we veel leuke creatieve oplossingen bedacht waardoor we grote gunningen kregen.

04/’95 – 07/’97: Start Uitzendbureau te Deventer als senior intercedent
Werkzaamheden: zelfstandig opzetten van de afdeling Techniek/Industrie. Verantwoordelijk voor omzet, relatiebeheer, acquisitie en begeleiding van twee medewerkers.

1994 – 1995
Arbeidsbureau te Arnhem als consulent afdeling techniek en
zakelijke dienstverlening
Werkzaamheden: werving en selectie, acquisitie en relatiebeheer.


Opleiding interimmanager

1998 – 1999 Post H.B.O. Hogere bedrijfskunde: Deelcertificaten: organisatieleer, marketing,
financieel management, strategisch management en veranderingsmanagement
1996 – 1997 Management development, Interne opleiding Start Uitzendbureau
1990 – 1994 H.B.O.-Arbeidsverhoudingen / Personeelswerk, Windesheim te Zwolle
1986 – 1989 M.B.O.-Arbeidsverhoudingen / Personeelswerk Veningerland te Assen
1982 – 1986 M.A.V.O. - D niveau, Leon van Gelder te Groningen

Cursussen / trainingen

2006 Salestraining voor professionals door: Sales in XL
2002 – 2005 Trainingen op het gebied van arbeidsrecht, mobiliteit- en reïntegratiedienstverlening
2001 – 2002 Module Internet in Business aan de Erasmus universiteit
1999 – 2001 Diverse salestrainingen binnen KPN
1995 – 1998 Via Start Uitzendbureau diverse trainingen op het gebied van: verkoop, acquisitie,
marketing, marktontwikkelingen, offerte schrijven, relatiebeheer, klantgericht denken
en handelen, doelstellingsgericht beoordelen, resultaatgericht coachen, projectmanagement.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Na mijn P&O studie ben ik op zoek gegaan naar functies die passen bij mijn gevoel voor resultaatgerichtheid. Ik heb de afgelopen 13 jaar bewust gekozen voor diverse branches waarbij ik steeds betrokken bleef bij de factor mens en arbeid. Ik heb bij verschillende soorten bedrijven gewerkt zoals: een uitzendbureau, ICT bedrijf, Outplacementbureau, Re-integratiebedrijf, Arbodienst en een Consultancybedrijf.
Bij deze bedrijven heb ik verschillende rolen gehad zoals: manager (algemeen, account- en salesmanager), intercedent/recruiter en projectmanager bij grote reorganisaties.
Waardevolle kenmerken: . Ik ben een netwerker, een gedreven, pragmatisch, ondernemend en betrokken persoon. Ik wil me ondernemer voelen in een organisatie. Een organisatie die wil bouwen. Mijn creativiteit heeft er met name voor gezorgd dat ik in die rollen succesvol ben.
Mijn persoonlijkheid: Ik ben flexibel, gedreven en communiceer makkelijk. Kernwoorden die mij verder typeren: creatief, innovatief, taakgericht, empathie en ondernemend! Ik voel mij het beste thuis in een organisatie waarbij ik zelf ook de uitvoering doe.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: