Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing & Sales, callcenter manager

Marketing & Sales, callcenter manager

Werkervaring interimmanager

2007 – Heden

2008 - 2011: Kadaster
Begeleiding en integratie van een nieuw productieteam binnen een bestaand team.
Opzetten nieuw landelijk opererend productieteam, voor de verwerking van landmeetkundige metingen. Adviserende rol in de marketing- en salesactiviteiten, gericht op de zakelijke klanten. Projectleider voor de implementatie en verwerking van de kadastrale gegevens van de Betuweroute.

Verder vormgeven aan een verandertraject binnen een productieteam van 25 FTE, werkzaam op het gebied van Landmeetkunde. Verantwoordelijk voor het productieresultaat van het team en de vestiging.

2008 Meeùs
Advisering en begeleiding van de opstart van een verkoop callcenter particuliere schadeverzekeringen. Implementatie persoonlijke verkoopdoelstellingen, aanpassing processen op commercie en inrichting van de techniek.

2008 - Heden: SS&C
Ontwikkeling en begeleiding trainingen op maat en Brown Papersessie.
Opstellen en implementeren intern marketingconcept voor de Bank of England, ter promotie van interne opleidingstrajecten voor de diverse afdelingen.

Resultaat: Verbeteren klantgerichtheid, teambuilding, out of the box thinking and lessons learned (technisch consultants).

2003 -2007: Proteq Verzekeringen (onderdeel SNS REAAL groep)
Marketing- en Verkoopmanager.
Verantwoordelijk voor commercieel resultaat en alle klantcontact, inclusief klachtafhandeling. Leidinggevend (35 FTE; buitendienst, communicatie, sportsponsoring, marketeers, productspecialisten, ondersteuning, teamleiders, callcenter agents) en lid Management Team.
Resultaten: Transformatie van servicecenter naar verkoopcenter (callcenter).
Bijdrage aan verkoopdoelstellingen van 0 naar 40%.
Stijging totale premievolume met 26%.
Stijging internetomzet tov traditionele verkoop 60%.
Invoeren klantsegmentatie.
Business-analyst voor de complete telefonie-inrichting, alsmede inrichting managementrapportage (Meridian).
+ diverse labels en producten (projecten, opdrachtgever).
Samenvoegen afdelingen Marketing & Verkoop (callcenter).
Transformatie van DM naar verkoop via internet.
Implementatie Multi-channel strategie.

2004 Programmamanager van de implementatie en introductie Route Mobiel
Verantwoordelijk voor inrichting front- en backoffice, implementatie in de systemen (incl. internet) en opvang gedurende de campagne, onder grote tijdsdruk.

2000 - 2003: Rabobank Amsterdam en Omstreken

Manager servicedesk Financieel Advies.
Opzetten afdeling, gericht op telefonische verkoop, acceptatie en service op gebied van hypotheken, spaarplannen, levens- en kapitaalverzekeringen. Aanspreekpunt voor de backoffice hypotheken, klachtafhandeling, verantwoordelijk voor gehele hypotheektraject, inclusief intermediair, adviseurs en directe verkoop voor zowel proces als commercieel.
Resultaten: Invoeren en behalen verkooptargets servicedesk.
Implementatie en inrichting proces nieuw hypotheek systeem voor zowel front- als backoffice.
Als projectmanager verantwoordelijk voor de implementatie van processen en systemen, op gebied van Customer Relationship Management (CRM) en Event Driven Marketing (EDM).

1999 - 2000: Crediam (Gemeentelijke Kredietbank) te Amsterdam
Manager afdeling Relatiebeheer (14 FTE), Verantwoordelijk voor Commercieel resultaat. Lid Management Team.

1997 - 1999: Coöperatieve Rabobank Halfweg-Zwanenburg WA
Kantoormanager Cliënten Advies.

1991 - 1997: Coöperatieve Rabobank Santpoort BA
Kantoormanager.

1990 - 1991: Grafische Bedrijfsfondsen te Amsterdam
Administratief rekenkundig medewerkster.

Opleiding interimmanager

1997 - 2001: Hogeschool Alkmaar
HEAO, Management Economie en Recht
Afstudeerrichting: verandermanagement.

1988 - 1990: Hogeschool Haarlem
HEAO Economisch-Juridisch (propedeuse)

1981 - 1988 VWO
Bonhoeffer College te Castricum

Cursussen en trainingen :
2007: Persoonlijke basis mediatraining
2007 : Schouten & Nelissen Strategisch denken en plannen
2006: Training onverwachts bezoek (gericht op media)
2005: De Baak Emotioneel Leidinggeven
2005: Vaues Incorporated cultuurtraining
2001: Oleiding hypotheekadviseur
1998: Rabobank opleiding: Leergang Operationeel Leidinggeven
1998: Excel
1997: NIBE Woningfinanciering II
1997: Rabobank Beleggingsfondsen
1996: NIBE Woningfinanciering I
1996: Rabobank Basiscursus Beleggen
1995: Microsoft Word
1994: NIBE Sparen en Beleggen
1993: NIBE Consumptieve Kredietverlening
1992: NIBE Oriëntatie Recht
1992: NIBE Oriëntatie Bankbedrijf

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Personeelsmanagement:
• Managen van Multi-disciplinaire teams (35 FTE).
• Personal coaching (management, teamleiders en medewerkers).
• Begeleiding in verandertrajecten.

Interim- en projectmanagement
• Reorganiseren en opzetten van verschillende afdelingen.
• Begeleiding diverse productimplementaties.
• Strategische ontwikkeling en implementatie Multi-channelbeleid.
• Begeleiding verandertraject van Direct-writer naar internetorganisatie.
• Implementatie internetstrategie, communities en affiliate marketing.
• Business analyse voor de complete telefonie-inrichting en managementrapportages.

Kennisoverdracht
• Geven en organiseren van trainingen op het gebied van sales, klantbenadering en verwachtingsmanagement.
• Begeleiden Brown-papersessies.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels

Overig

Interim- en projectmanager met een sterke persoonlijkheid en een brede (verander- en strategische) management ervaring in Marketing, Sales, internet, communicatie & callcenters (in- en outbound) in de Financiële Dienstverlening. Ervaring met Event Driven Marketing (EDM), DM en klantsegmentatie.
Sterktes: daadkracht, resultaatgericht, empathisch, no-nonsens, dynamisch, initiatiefrijk en creatief. Ruime ervaring met het opzetten van projecten, verandertrajecten en inrichting salesprocessen.
Profielschets
Energiek, gedreven, resultaatgericht met humor. Beginnen is afmaken. Strategisch en analytisch inzicht met het vermogen dit operationeel te vertalen. Leidinggevende kwaliteiten: eerlijke, open en directe communicatie en het vermogen anderen te motiveren.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: