Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur/interim-manager

Directeur/interim-manager

Werkervaring interimmanager

1994- 2003 diverse directeursfuncties bij het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA):

2000- 2003 Directeur Cluster Amstel & Zaan, COA.
Eindverantwoordelijk op basis van integraal management voor opvang van 4500 asielzoekers in 12 locaties, regio Amsterdam en omstreken met 160fte (200 medewerkers).
Taken:
·opstellen en realiseren van jaarplannen inclusief begroting, € 13 miljoen budgetbesteding.
·leidinggeven aan het managementteam bestaande uit 4 hoofden van de afdelingen Opvang aan asielzoekers, Financieel Economische Zaken; aansturen van de planning & control cyclus.
·implementeren van centraal beleid ten aanzien van genoemde afdelingen.
·coördinatie crisismanagement.
·uitbouwen van de opvang van 2 naar 12 locaties.
·opbouwen en onderhouden van het netwerk van interne en externe contacten met diverse gemeenten, stadsdelen, maatschappelijke instanties, onderwijs- en zorginstellingen, politie, justitie en media.

1999-2000 Directeur asielzoekerscentra in Amsterdam, COA
Eindverantwoordelijk voor de vestiging van de eerste twee asielzoekerscentra in Amsterdam; voor de materiële en immateriële opvang van asielzoekers met 40 fte.
Taken:
·het opbouwen en managen van de asielopvang in de regio Amsterdam.
·leiding geven aan het managementteam bestaande uit twee Hoofden: Materiële en Immateriële Opvang
·opstellen en realiseren van jaarplannen inclusief begroting, € 2,5 miljoen budgetbesteding.
·het voeren van overleg met gemeentebesturen, vertegenwoordigers van zorg-, welzijn- en onderwijsinstellingen, politie en justitie.
·opbouwen en onderhouden van mediacontacten.


1994-1999 Directeur Aanvullende Opvang (AVO), COA.
Eindverantwoordelijk voor de materiële en immateriële opvang van asielzoekers in kleinschalige Opvanglocaties (plm. 20) in de provincies Noord Holland en Utrecht.
Taken:
·het managen van een wisselend aantal opvanglocaties voor asielzoekers.
·het leiding geven aan een managementteam bestaande uit een plaatsvervangend directeur en 6 coördinatoren; het opstellen van de begrotingen en het bewaken van het budget, tot € 8 miljoen.
·Het voeren van diverse overleggen met instanties en media ten behoeve van de opvang.
·kwartiermaken ten behoeve van de asielopvang in Amsterdam.


Binnen het COA naast deze werkzaamheden:
·Voorzitter van de landelijke Klachtencommissie Seksuele Intimidatie.
·Mentordirecteur voor nieuw aangestelde directeuren.
·Deelnemer aan de klankbordgroep “Zelfevaluatie van het Instituut Nederlandse Kwaliteit” (INK)
·Deelnemer aan de werkgroep “Evaluatie Management Rapportage” ten behoeve van Planning&Controlcyclus.


1987-1994 Contactambtenaar Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) van het Ministerie van Justitie.
Verantwoordelijk voor: het behandelen van asielaanvragen.
Taken:
·het interviewen van asielzoekers en vreemdelingen met betrekking tot hun verblijfsaanvraag en hierover rapporteren.
·onderhouden van contacten met advocaten, vreemdelingendiensten, opvangcentra voor asielzoekers, Rechtshulp en Vluchtelingenwerk Nederland.

1985-1986 Beheerder textielcollectie Museum voor Volkenkunde in Rotterdam.

1985 Textielrestaurator Legermuseum Leiden.

1983-1985 Persoonlijk medewerker van diverse leden van de Tweede Kamer der Staten
Generaal
Het inhoudelijk ondersteunen en adviseren inzake beleidszaken van Tweede Kamerleden.




Opleiding interimmanager

2003- cursus Professioneel Besturen, door van Diemen & Gestel
2003- cursus Financieel Management, door van Diemen & Gestel
2001- training Medezeggenschap voor bestuurders, door KPMG
2000- Mediatraining, door COA
1998- deskundigheidsbevordering leden Klachtencommissie Seksuele Intimidatie, door
CIRCON.
1998- cursus Functionerings- en Beoordelingsbeleid
1998- cursus Communicatie en Coachen voor mentordirecteuren COA, door GITP.
1996- Leergang Integraal Management van het COA
1996- Agressiehantering en Conflict Deëscalatie, door CIRCON.
1992- Interviewtechnieken, door CIRCON


1977- HAVO, Scholengemeenschap Westerkwartier/Noorderveld in Leek (Gr), diploma
behaald
1979- Kostuumnaaien in Groningen, diploma behaald
1983- HBO Managementopleiding, richting Museologie aan de Reinwardt Academie in Leiden, diploma behaald.
Afstudeerproject: studieonderzoek management: “Financieel beheer in de Nederlandse
Musea”
1983- twee maanden stage in restauratieateliers en musea in Tsjecho-Slowakije, op uitnodiging van het Nederlandse Ministerie van CRM en Tsjechoslowaakse
Ministerie van Cultuur naar aanleiding van afstudeerresultaten aan de Reinwardt
Academie.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Waarden: integriteit, respect, omgevingssensitiviteit en humor.
Sterke kanten: empathisch vermogen, klantgerichtheid, onderhandelingsvaardigheid, organisatietalent, diplomatie en besluitvaardigheid.
Competenties: samenbindend en coachend leidinggeven zonder de gestelde doelen uit het oog te verliezen, verandermanagement, beleidsontwikkeling en advisering op tactisch en strategisch niveau.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: uitstekend
Engels: goed
Frans en Duits: voldoende

Overig

Mijn ambitie gaat uit naar een zakelijke geleide, mensgerichte en maatschappelijk relevante organisatie. Ik heb bewezen dat ik op basis van mijn visie en ervaring de bedrijfsmatigheid, doelmatigheid en kwaliteit van een organisatie kan verhogen door het opzetten van een procesgestuurde organisatie en het daaraan leiding geven. In mijn werk leg ik verbinding tussen zakelijkheid en bezieling, waardoor mensen trots zijn hun werk en resultaten helder zijn.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: