Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

KLIQ Reintegratiebedrijf
[16-07-2001 – heden]

• Medewerker Kantoorautomatiseringsproject
Projectleider deelproject Opleidingen Kantoorautomatisering
Als gevolg van de overgang op een nieuwe kantoorautomatiseringsomgeving eind 2001 moeten alle medewerkers van KLIQ worden opgeleid voor deze nieuwe omgeving. KLIQ heeft nu nog ruim 3000 medewerkers in dienst op vestigingen in het hele land , maar zal in het vierde kwartaal 2001 teruggaan naar 2600 medewerkers.
Als projectleider verantwoordelijk voor het opzetten van de opleidingsstrategie en het uitwerken daarvan. Dit houdt in het selecteren en contracteren van het opleidingsinstituut, het communicatietraject richting de organisatie, het in kaart brengen van het totaal aantal deelnemers, het schrijven van handleidingen en het opstellen van een evaluatie. Totaal aantal cursisten: 2600.

Medewerker nazorg uitrol Kantoorautomatiseringsproject
Vanuit de klant tijdelijk gedetacheerd bij de leverancier en aangesteld als incidentmanager. In die periode duizenden calls geanalyseerd.

Projectleider deelproject opstellen functieprofielen en overdracht van naar staande organisatie
Verantwoordelijk voor het opstellen van functieprofielen, het inrichten van het beheer van de groepsmappen. Daarnaast verantwoordelijk voor de inrichting van het beheer voor het opvoeren en verwijderen van accounts met de bijbehorende autorisaties in de kantoorautomatiseringsomgeving.

Ministerie van Buitenlandse Zaken
[15-05-2000 - 01-06-2001]

• Hoofd Inkoopadviesafdeling
De Inkoopadviesafdeling is verantwoordelijk voor het ondersteunen van alle inkoopactiviteiten op het ministerie en de ambassades.
Als leidinggevende onder andere verantwoordelijk voor advisering aan directies en ambassades over het toepassen van Europese aanbestedingsregelgeving. Tevens verantwoordelijk voor contractbeheer binnen het ministerie, het maken van tariefafspraken met organisaties die worden ingehuurd en het afsluiten van mantelovereenkomsten. Bij aanvang van de functie betrof het een ‘ingeslapen’ afdeling. Belangrijkste taak was om de afdeling om te vormen naar een afdeling die op het gebied van inkoop een duidelijke toegevoegde waarde levert aan de directies en ambassades. Dit heeft geresulteerd in een afdeling die bij het uitvoeren van bovengenoemde taken positief gewaardeerd wordt door haar ‘klanten’. Daarnaast verantwoordelijk voor de selectering en contractering van de opleider die de cursussen voor de nieuwe kantoorautomatisering heeft verzorgd. Tevens betrokken bij de uitrol en de planning van de cursussen voor de vernieuwing van de nieuwe kantoorautomatisering zowel in Den Haag als op de posten. Totaal aantal cursisten wereldwijd: 3500 mensen.


Ministerie van Buitenlandse Zaken
[01-09-1998 – 15-05-2000]

• Senior Beleidsadviseur Begrotingszaken
Verantwoordelijk voor de opstelling van de begroting voor Ontwikkelingssamenwerking. Advisering over allerhande financiële onderwerpen en het voeren van onderhandelingen met het Ministerie van Financiën. Verantwoordelijk voor de interne opleiding begrotingsbeleid. Tevens projectleider van het project dat als doel had om de efficiency van de werkprocessen van het ministerie te verbeteren. De uitdaging binnen deze functie bestond met name uit het op een succesvolle wijze omgaan met weerstanden en tegenwerkingen vanuit de organisatie. Resultaat was dat het aantal ambtenaren werkzaam op het ministerie met 5% is teruggebracht, zonder dat de dienstverlening achteruit is gegaan.


Ministerie van Buitenlandse Zaken
[01-10-1997 – 01-09-1998]

• Manager project Veiligstellen Financieel Beheer.
Doelstelling van het project was het verbeteren van het beheer van de financiële middelen van het ministerie. Concrete taken waren het adviseren van ambassades en directie op het departement op het gebied van management en organisatie, onder andere door het uitvoeren van organisatiedoorlichtingen. Het belangrijkste resultaat was een goedkeurende accountantsverklaring over 1997. Daarnaast is een cultuurverandering bewerkstelligd in relatie tot de vraag waar de verantwoordelijkheden liggen voor het financieel beheer van de budgetten.


Ministerie van Buitenlandse Zaken
[01-06-1995 – 01-10-1997]

• Beleidsmedewerker directie Afrika
Verantwoordelijk voor het beoordelen van projectvoorstellen en contracteren van consultants voor het uitvoeren van projecten in West Afrika. Daarnaast behoorde het voorbereiden en begeleiden van een rondreis door West Afrika van de Minister voor Ontwikkelingssamenwerking tot een van de taken. Belangrijkste resultaat in deze periode was het succesvol begeleiden van de bouw van een aantal scholen in Burkina Faso (West Afrika). Dit succes werd met name bereikt door veel aandacht te besteden aan het voorbereidingstraject. De complexiteit van het project bestond uit het besturen van de samenwerking tussen de vele partijen (ministerie van Onderwijs in Burkina Faso, Nederlandse ambassade, ministerie, Nederlandse aannemer en een lokale aannemer) die bij dit project betrokken waren.

Berger
[01-01-1995 – 01-06-1995]

• Adviseur Berger (technisch adviesbureau)
Het in kaart brengen van financiële consequenties van het moderniseren van 60 overheidslaboratoria in Indonesië. Het project werd gefinancierd door de Wereldbank en werd geleid vanuit Jakarta. De belangrijkste doelstelling was het tijdig opleveren van een rapport waarin beschreven was wat de kosten waren om de laboratoria, verspreid over heel Indonesië, te upgraden, zodat hoogwaardige laboratoriumapparatuur hier kon worden gehuisvest. Deze doelstelling is binnen de beschikbare tijd behaald.

Ministerie van Buitenlandse Zaken
[01-11-1990 – 01-01-1995]

• financieel medewerker
Het opstellen van kost-baten-analyses van projectvoorstellen en het beoordelen van projectvoorstellen in het kader van ontwikkelingssamenwerking op hun doelmatigheid en haalbaarheid. Daarnaast verantwoordelijk voor het opstellen van managementrapportage over de financiële voortgang van de activiteitenportefeuille. Programmabudget bedroeg 80 miljoen gulden op jaarbasis.


Opleiding interimmanager

Vrije Universiteit; Cultuur Organisatie en Management
HEAO: Commerciele economie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Projectmanagement
Lijnmanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Ik ben op zoek naar functies binnen de overheid of semi-overheid

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: