Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing, Sales of Account Manager

Marketing, Sales of Account Manager

Werkervaring interimmanager

Ik heb als marketeer/business developer ervaring met het optimaliseren van organische search resultaten, betaalde campagnes als AdWords en concurrenten, Nederlandse online prijsvergelijkers en Google Analytics t.b.v. monitoring en optimalisatie van conversie.

Interim sales trainer NIMA-A
Interim docent Marketing Eurocollege Hogeschool Rotterdam
Interim sales trainer Sappi Fine Paper B.V.
Interim product trainer Elsevier B.V.
(allemaal 2005-2006)

Account Manager Nordic Countries, Elsevier
Maart 2004 – Mei 2005
De voornaamste taak was management van key accounts in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland & IJsland Daarnaast business development door het aantrekken van nieuwe relaties, alsmede als gatekeeper fungeren voor diverse sales support issues en nieuwe product releases.

Belangrijkste bereikte mijlpalen:
• Meer dan verdubbelen van mijn sales targets 2004, een aantal hoogtepunten waren:
1. Grootste hoeveelheid backfiles verkocht binnen de EMEA regio (equivalent aan EUR 1.2 mio)
2. Grootste hoeveelheid verkochte Major Reference Works binnen de EMEA regio
3. Prolongeren van het FINELIB consortium contract voor drie jaar met bovengemiddelde groei in contractwaarden (ongeveer 7%/jaar)
4. Acquireren en optekenen van alle non-academische ziekenhuizen in Zweden als nieuwe klant van Elsevier
• Het opbouwen en versterken van relaties met alle key accounts en consortia door het organiseren van product seminars/roadshows, individuele klantbezoeken en het trainen van de klant.
• In samenwerking met Product Sales Managers en Account Development een nieuw flagship-product geïntroduceerd (genaamd Scopus), alsmede andere Elsevier databases binnen disciplines als Engineering&Chemistry en Life Sciences.

Account Manager, <theFactor.e>
Verantwoordelijk voor het genereren van (nieuwe) business door acquisitie van nieuwe klanten en management van circa. 10 accounts binnen voornamelijk government, uitgeverij en onderwijs.

Belangrijkste bereikte mijlpalen:
• Business development dat resulteerde in een nieuw product (‘Virtueel Informatie- en Adviescentrum’: een gemeentelijke website die in geval van een calamiteit online wordt gebracht. Dit bracht <theFactor.e> marktleiderschap in een groeimarkt van strategische betekenis.
• Training van collega account managers in sales & communicatie (gebaseerd op NLP technieken).
• New business door cold calling, resulterend in nieuwe klanten zoals de gemeente Arnhem, de Katholieke Universiteit Nijmegen en het SARA Instituut.
• Return business door continue account management op klanten als het Ministerie van Verkeer&Waterstaat, de Nationale Regio Pers en vijf lokale gemeenten.
• Het verdiepen van het netwerk van de organisatie door een partnership aan te gaan met Berenschot, Mediasurface en mxiTokapi.
• Gewerkt aan kwaliteitsbewustzijn binnen de organisatie door projectevaluaties met klanten met als doelstelling de klanten feedback te integreren in de bedrijfsprocessen.
• Gewerkt aan accountability van de salesforce door ingebruikname instrumenten als persoonlijke accountplannen, collectieve analyse van de order pijplijn en financieel management van accounts.
• Transfer van bestaande accounts van InForMe (eigen bedrijf) naar <theFactor.e>

Founder en Algemeen Directeur, InForMe
• Start en algemene leiding van InForMe, een web agency met de disciplines marketing, sales & project management in Nederland en uitbesteding van web development naar Kathmandhu, Nepal.
• Acquisitie ‘from-scratch’ (cold-calling & consultative selling) resulterend in accounts als Geveke, Athlon Car Lease, IMCA Vastgoed, KPA, Stratix, Because en Willem II.
• Genereren van free publicity door creatief inzet van Internet concepten, resulterend in publicaties op CNN Online, in Management Team en Metro.
• Operationeel management van een team met vijf medewerkers
• Verkoop van het bedrijf aan <theFactor.e> na zorgvuldige selectie van overname kandidaten en een complex onderhandelingsproces.

Senior e-business Consultant, Clockwork
• Consultative selling resulterend in nieuwe accounts als HCCnet, Ajax, Avanza en KLM Cityhopper
• Consultancy over onderwerpen als business modelling, functioneel ontwerp, implementatie voor verschillende onderdelen van Achmea (FBTO, Zilveren Kruis, Achmea Health) en start-ups in automotive.
• Trainen en coachen van verschillende consultants die in verscheidene projecten werkzaam waren, voornamelijk op vlak van e-business modellen.

Productmanager Internet, Rabobank
• Genereren van omzet door verkoop van access & hosting products van de Rabobank (TrefPunt)
• Adviseren van bestaande klanten van de bank over het gebruik van elektronisch en Internetbankieren
• Ondersteuning en introductie van een web-enabled CRM applicatie door training van medewerkers voor het gebruik van dit systeem.
• Fungeerde als kenniscentrum voor Internet en e-banking gerelateerde issues.

Sales Representative Consumer Electonics Steenweg Electronics
• Sales van consumentenelektronica, voornamelijk fotocamera’s en camcorders.
• Trainen van nieuwe medewerkers op vlak van productkennis en sales vaardigheden.


Opleiding interimmanager

NIMA-B Marketing
NIMA-A Marketing
Diverse salestrainingen
NLP Practitioner
NLP Master
NLP Trainer
Doctoraal Media Studies, Universiteit van Amsterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competitief, freelance, creatieve (online) marketeer, enthousiast loyaal en gedreven, cold caller cq. hunter, training, coaching, e-business, e-commerce, web consultant.

Talenkennis interimmanager

Vloeiend Engels en Nederlands in woord en geschrift, goed in Duits, redelijk in Frans, Noors en Deens.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: