Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

algmeen manager

algmeen manager

Werkervaring interimmanager

Interim Management opdrachten

- Interimmanager & Organisatie adviseur bij Diensten Centrum Onderwijs van het ErasmusMC (6 maanden, 2009). Het Diensten Centrum Onderwijs is een Shared Service Center en levert diensten op het terrein van (onderwijs)administratie, communicatie en ICT (applicatie beheer).

Opdracht:
Interimmanager (operationeel) voor deel Diensten Centrum Onderwijs.
Tevens uitvoeren van een aantal adviesopdrachten, in opdracht van Directeur Onderwijs & Onderzoek.

Opdrachten gericht op optimalisering dienstverlening en verbetering interne klant-leverancier verhouding. Implementeren service level agreements, intern accountmanagement, afstemming ‘klantvraag’ en ‘aanbod’, verbetering werkprocessen en communicatie aan (aankomend) studenten en klanten. Kernwoorden: communicatie, analyse, rust, herstellen vertrouwen.

Resultaat:
Sterk verbeterde relatie met interne klanten, o.a. door scherpere definiëring dienstenpakket en verbetering output.

- Marketingmanager a.i. bij trainingsbureau (6 maanden, 2008)

Opdracht:
Opstellen van een strategisch marketingplan, in nauw samenspraak met directie, managementteam en trainers. Rol ligt in combinatie van project-management, inhoudelijke marketing expertise en procesbegeleiding (veel aandacht voor interne betrokkenheid i.v.m. verschillen tussen directie en professionals).

Resultaat:
Helderheid voor zowel intern als betrokken externe partijen (o.a. reclamebureau, communicatieadviesbureau, internetbureau) omtrent de strategische doelstellingen en beoogde marketingacties.

- Manager Competentiecentrum a.i. bij School voor Coaching (2007)

SchoolvoorCoaching is marktleider in het geven trainingen rondom coaching. In het Competentiecentrum komen kennis (programma aanbod, programma ontwikkeling), uitvoering (trainers, coaches) en klantvragen bij elkaar. Manager competentiecentrum stuurt trainers/coaches functioneel en hiërarchisch aan.

Opdracht:
- Reorganisatie op personele vlak (uitstroom, instroom, inwerktraject, hernieuwde afspraken met freelancers).
- Aanscherping marketing: herschikking productportfolio, ontwikkeling marketinginstrumenten.
- Verbetering bedrijfsprocessen, met name rond samenwerking met freelancers en commerciële processen.

Resultaat:
- Benodigd ‘menselijke kapitaal’ (vast en freelance) weer passend bij strategische doelstellingen.
-Hernieuwd raamwerk voor marketinginstrumenten, ontwikkeling nieuwe brochure en website.


Advies en projectmanagement opdrachten


- Adviseur/projectmanager bij Compangnon, bureau voor recruitment en interim professionals (vanaf aug. 2009).
Adviseren van eigenaren omtrent strategie van interim-activiteiten. Maken van een business plan en vervolgens uitvoeren daarvan (=ontwikkelen nieuwe formule rondom ‘interim professionals’)


- Adviseur voor en met eigenaren/MT van K+V Interim Management Search (vanaf 2009)
Ontwikkelen van nieuwe businessline (diverse producten op terrein van persoonlijke ontwikkeling, trainingen, intervisie, coaching, schaduwmanagement) gericht op interimmanagers. Met als doel verstevigen band interimmanager en uitbouw van merk. Onderzoeken van aantal mogelijke nieuwe product/marktcombinaties. Strategie, ‘branding’, uitwerken van mogelijke nieuwe producten.


- In opdracht van K+V Interim Management Search training voor interimmanagers ontwikkeld en deze training aantal keer gegeven (2009-2010). Training gericht om verbetering van commerciële zichtbaarheid en effectiviteit van interim managers tijdens intake gesprek, met behoud van authenticiteit.


- Businesscoach bij trainings- & adviesbureau (2008)
Lid denktank/klankboord voor eigenaren (directieteam) in verband met groeistrategie. Focus op de niet-trainingsinhoudelijke aspecten: professionalisering bedrijfsvoering, marketing/sales.


- Businesscoach bij interimmanagementbureau (2008)
Eigenaren van klein bureau begeleiden en adviseren rondom strategie. Coaching en adviseren van het formuleren van een geïntegreerde ‘corporate branding’ en ‘personal branding’ strategie.


- Personal branding coach voor een aantal senior professionals bij een HRM-bureau. (2008)


- Projectadviseur bij uitgever VNU Media in verband met de ontwikkeling businesscase en lancering van concept InInterim: een internet platform waar opdrachtgevers en interimmers direct met elkaar in contact staan.


- Adviseur bij vertaling van strategische doelstelling naar vernieuwde website bij HRM adviesbureau. (2007)


- Adviseur bij ontwikkeling businessplan voor nieuwe business unit, gericht op het leveren van interimprofessionals bij het P.R./Communicatie-adviesbureau Winkelman & Van Hessen. (2007)




Opleiding interimmanager

Universitair.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zelfstandig interim-manager en adviseur. Werkt op het snijvlak van management, marketing en (marktgerichte) HR.

Kwaliteiten: mix van inhoudelijke en proces-expertise, scherpe analyse, praktische intelligentie, verbindend en faciliterend, gevoel voor verhoudingen en tempo, rust en overzicht, laagdrempelig, hands-on, (on)zichtbaar waar nodig.

Ambitie: opdachten van paar uur, weken, maanden of paar jaar waarbij ik mijn passie voor professionals, mijn kennis van de HR-dienstenmarkt en mijn ervaring als manager kan inzetten. Werkend op het grensvlak van ‘binnenkant’ en ‘buitenkant’ van organisaties. Daarmee een zinvolle bijdrage leveren aan de ontwikkeling van organisaties, haar mensen en haar (interne) klanten. Door aansluiting maken tussen interne kracht van organisaties en de (interne) markt. Vorm volgt inhoud. De vorm waarin ik werk kan verschillen van (interim)manager, adviseur, sparringpartner.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: