Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd administratie

Hoofd administratie

Werkervaring interimmanager

september 2004 tot heden
Interim opdracht via Amea bij Variomatic te Amsterdam.
Opzetten nieuwe administratie en het beschrijven van de administratieve organisatie.
Advisering management m.b.t. bedrijfsvoering.

februari 2003 tot juli 2003
Advieswerkzaamheden voor relaties van Biame.
Diverse onderzoeken en acquisitie gepleegd t.b.v. Biame.

oktober 2003 tot februari 2004
Interim opdracht via Biame B.V. bij ISC ICT-Service Coöperatie Politie Justitie en Veiligheid.
Opdracht als projectleider implementatie administratieve systemen. Na operationele integratie van ISC en ITO verantwoordelijk voor het uniformeren en implementeren van diverse administratieve systemen binnen de nieuwe organisatie. Dit betreft de financiële administratie Exact C/S, tijdverantwoordingssystemen PCS en
e-Synergy, salarisadministratie Beaufort en PerCC, en interne applicaties. Daarnaast werd de administratie van C2000 uit de ITO administratie gehaald en separaat worden gevoerd.



mei 2003 tot oktober 2003
Advieswerkzaamheden voor relaties van Biame.
Diverse onderzoeken en acquisitie gepleegd t.b.v. Biame.


mei 2002 tot mei 2003
Interim opdracht via Biame B.V. bij het Korps Landelijke Politie Diensten KLPD te Driebergen
Opdracht als interim hoofd concernadministratie direct leiding geven aan 17 medewerkers. Als peoplemanager de medewerkers door de reorganisatie loodsen. Inrichten en herstructureren concernadministratie i.v.m. reorganisatie. Als interim hoofd concernadministratie zorgdragen voor de financiele administratie (SAP) van de gehele organisatie (12 operationele diensten en 4 concerndiensten). Opstellen rapportages (Marap) en diverse jaarwerken. Adviseren korpsleiding en diensthoofden inzake financieel beleid budgettering en investeringen binnen het Korps. Extern overleg met o.a. ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Ministerie van Justitie, Rekenkamer, CJIB.


juni 2001 tot mei 2002
Interim opdracht via Biame B.V. bij het UWV Gak Nederland BV hoofdkantoor te Amsterdam
Opdracht als interim hoofd financiële administratie van de afdeling Centrale Administratie Kleine Geldstroom met 15 medewerkers. Als interim hoofd financiële administratie Centrale Administratie Kleine Geldstroom functionele aansturing gegeven aan 17 districtadministrateurs van de decentrale administraties in het land. Optimaliseren rapportagetools vanuit PeopleSoft. Het aanleveren van gegevens en opstellen van diverse rapportages in samenspraak met control en accountants. Verantwoordelijk voor het opleveren van het laatste jaarwerk van GAK Nederland B.V. met betrekking tot overgang naar het UWV. Het controleren van de administraties opstellen van diverse jaarwerken inzake vakantieparken van Gak Nederland BV. Oplossen van geschillen met een aantal grote crediteuren waaronder o.a. Versatel en PinkRoccade. Bijwonen/beleggen vergaderingen met o.a. directie inzake diverse projecten en problemen m.b.t. overgang naar UWV. Advisering directie en management bij going concern problemen. Geven en faciliteren diverse workshops.


januari 2001 tot juni 2001
Interim opdracht via Biame B.V. bij groothandel Eijffinger te Zoetermeer.
Na een niet succesvol ERP implementatie traject, door derden, het uitvoeren van controle werkzaamheden maken van correcties en opstellen van een balans voor de holding. Advisering inzake structurering administratie en interne organisatie.


februari 1998 tot januari 2001
Systeemontwikkelaars ICT Synobsys B.V. te Capelle aan den IJssel als Financieel Manager.
Het opnieuw opzetten van de financiële- en projectadministratie in Exact. Het opstellen van maand- en kwartaalrapportages en het verzorgen van het jaarwerk voor de diverse B.V.’s. Opstellen van fiscale aangiften. Opstellen en beoordelen van de budgetten en financiële meerjarenplanning. Opstellen van liquiditeitsprognoses en het analyseren van financiële gegevens. Het beheren van de liquiditeit. Het schrijven van procedures en bewaken van de administratieve organisatie. Adviseren bij en ondersteunen van veranderingsprocessen. Het onderhouden van contacten met externen zoals banken, accountant, fiscus, crediteuren en opdrachtgevers. Sturing gegeven aan interne organisatie en leiding gegeven aan vier medewerkers. Als lid van het managementteam mede verantwoordelijk voor het beleid en strategie van de organisatie.
Reden vertrek: Gestart bij Biame B.V.

mei 1994 tot januari 1998
Actuarieel bureau Hammer B.V. te Rotterdam als administrateur.
Het voeren van de financiële- en beleggingsadministratie en het opstellen van de jaarwerken voor de externe relaties (pensioenfondsen). Het bijwonen van bestuursvergaderingen van de pensioenfondsen en het onderhouden van contacten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer en hun externe relaties.
Verantwoordelijk voor de financiële- en projectadministratie ondersteund door Exact van de interne B.V.’s. Maandelijks rapporteren aan het managementteam inzake voortgang en het presenteren van de kwartaalcijfers aan de organisatie. Adviseren van de directie bij bepaling beleid strategie en begeleiden organisatieveranderingen. Het schrijven van administratieve procedures en het bewaken ervan. Leiding gegeven aan zes medewerkers.
Reden vertrek: overname waardoor administratie verhuisde naar Utrecht.





december 1992 tot mei 1994
Gemeentelijk Woningbedrijf te Rotterdam als administrateur op projectbasis.
Het opnieuw opzetten van de projectadministratie. Het opstellen van maand-, kwartaal-, en jaarrapportages m.b.t. de projectadministratie. Opstellen van meerjarenplanningen en budgetten. In- en externe contacten m.b.t. de projectadministratie. Het schrijven van de administratieve procedures. Controle werkzaamheden m.b.t. de financiële administratie.
Reden vertrek: het ging om een tijdelijk contract i.v.m. reorganisatie.



augustus 1991 tot december 1992
Bij ABB installatie bedrijf te Capelle aan den IJssel als administrateur op projectbasis.
I.v.m. nieuw geautomatiseerde systemen (ERP) en reorganisatie diverse opdrachten vervuld, waaronder;
Het ondersteunen bij opnieuw opzetten van de debiteuren- en crediteurenadministratie; controlewerkzaamheden m.b.t. de grootboekadministratie; het aanleveren van gegevens t.b.v. de maand- en kwartaalrapportages en het mee bedenken van controlesystemen voor de financiële administratie.
Reden vertrek: tijdelijke functie i.v.m. reorganisatie.


juli 1990 tot augustus 1991
Bij Eurocold B.V. groothandel in koeltechnische producten als administrateur/commercieel medewerker.
Het mee opzetten van de organisatie en het voeren van de gehele administratie: debiteuren-, crediteuren-, voorraad- en grootboekadministratie. Het verzorgen van de fiscale aangiften. Het onderhouden van in- en externe contacten m.b.t. de interne organisatie.
Het telefonisch verkopen van koeltechnisch apparatuur en het adviseren van klanten. Leiding gegeven aan drie medewerkers.
Reden vertrek: ontslag genomen i.v.m. niet nakomen van gemaakte afspraken door werkgever.


augustus 1989 tot juli 1990
Bij Bronswerk-Stork installatie bedrijf als administrateur.
Projectadministratie: zie ook Gemeentelijk Woningbedrijf te Rotterdam.
Urenadministratie (werkrapporten van monteurs, projectleiders en tekenkamer). Het opstellen van budgetten. Het rapporteren naar de directie op het hoofdkantoor. Lid managementteam. Leiding gegeven aan drie medewerkers.
Reden vertrek: benaderd door Eurocold B.V. met goede aanbieding.


april 1988 tot augustus 1989
Bij Helpman N.V. groothandel in koeltechniek als boekhoudkundig medewerker en commercieel medewerker.
Debiteuren-, crediteuren- en voorraadadministratie. Het assisteren bij controle grootboekadministratie. Telefonische verkoop van koeltechnisch apparatuur.
Reden vertrek: tijdelijke functie i.v.m. vakantie en ziekte medewerkers. Tevens vond er een reorganisatie plaats.


juli 1985 tot oktober 1987
Luchtvaartmaatschappij Tesoro te Rotterdam als gronddienst medewerker / commercieel medewerker.
Alle voorkomende werkzaamheden m.b.t. het vliegen van luchtreclame. Het indienen van de vluchtplannen voor de piloten. Het ondersteunen van het telefoonteam bij het verkopen van luchtreclame.
Reden vertrek: faillissement.


november 1984 tot juli 1985
Opvangcentrum De Bulldog voor drugsverslaafden te Rotterdam als maatschappelijk werker.
De begeleiden van drugsverslaafden
Reden vertrek: ontslag genomen. Werd vrijwilligerswerk
mei 1984 tot november 1984
Werkzaam geweest in de horeca.


maart 1983 tot mei 1984
Militaire dienst. (Gediend in Duitsland)


september 1981 tot maart 1983
Werkzaam geweest in de horeca


Opleiding interimmanager

LTS-C (mechanische technieken) 1977-1981
Horeca Vakschool (avondopleiding) 1981-1982
Sociale Academie (dagopleiding 2 dagen per week) 1984-1985
PD Boekhouden (dagopleiding) 1987-1988
Koeltechniek (avondopleiding) 1990-1991
MBA (avondopleiding) 1991-1992
SPD 1 (avondopleiding) 1992-1994


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een echte people manager. Helicopterview. Analytisch inzicht. Communicatief sterk. Teamplayer.

Talenkennis interimmanager

Nederlands mond. Goed
Nederlands schrift. Goed
Engels mond. Goed
Engels schrift. Matig
Duits mond. Matig
Duits schrift. Matig


Overig

Windows Goed
Excel Goed
Word Goed

Diverse boekhoud/productiesystemen:

Exact Goed
Davilex Goed
Multivers Unit4 Goed
MTMS ERP Goed
PeopleSoft Goed
SAP Goed
Diversen Redelijk


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: