Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Commercieel, Marketing of Sales Manager

Commercieel, Marketing of Sales Manager

Werkervaring interimmanager

Projectmanager Organisatieinrichting ING / Amsterdam
Bedrijfsactiviteit : bank + verzekeraar
Omzet : 77 miljard euro
# Medewerkers : 125.000
Beursgenoteerd : Ja
Opdracht : Binnen het TANGO project (samenvoegen ING / Postbank) optreden als projectmanager van 1 van de 40 deelprojecten. Deelproject behelst de coördinatie (begin tot eind) van het samenvoegen van de ING/Postbank MKB Verzekeren Buitendienst (levens-, schade- en pensioenverzekeringen) inclusief de communicatie en implementatie van een nieuwe werkwijze en beloningsstructuur. Daarnaast het hierop laten aansluiten van de ondersteunende mid-office, o.a. door deze commerciëler te laten werken en offertes dmv OM Lean meer geautomatiseerd te maken. Totale project is obv Prince2 uitgevoerd.
Duur opdracht : 1 november 2008 tot 5 januari 2009 (tussentijds on-hold gezet ivm budget issues)
Resultaat : Het te bereiken resultaat is een succesvol samengevoegde front- en mid-office inclusief het implementeren van een nieuwe werkwijze en bijbehorende besturing en beloning. Dit alles binnen planning en budget.

Consultant Pré-order proces De Meeuw Bouwsystemen / Oirschot
Bedrijfsactiviteit:
productie en verkoop (semi)permanente bouwsystemen
Omzet: 100 miljoen euro
# Medewerkers : 450
Beursgenoteerd : Nee
Opdracht: In opdracht van de Commercieel Directeur verbeteren van het (verkoop)proces voor de handtekening (sneller / efficienter / minder fouten / hogere slaging).
Duur opdracht: 1 september 2008
Resultaat : Een met de medewerkers afgestemd en uitgewerkt pré-orderproces welk is geborgd in de organisatie en systemen en waarop de buitendienst in 2007 door is getraind en de binnendienst in Q1 2008 wordt getraind.

Projectmanager Strategisch Marketingplan bij Zorggroep West- en Midden-Brabant / Tilburg
Bedrijfsactiviteit : Thuiszorgorganisatie in de regio Tilburg/Breda
Omzet : 150 miljoen euro
# Medewerkers : 7000
Beursgenoteerd : Nee
Opdracht : In opdracht van de RvB ontwikkelen van een Strategisch Marketingplan.
Duur opdracht : Augustus 2007 t/m 31 december 2007
Resultaat : Een uitgewerkt Strategisch Marketingplan voor de Zorggroep West- en Midden-Brabant waarmee richting kan worden bepaald en waarmee verdere keuzes kunnen worden gemaakt op het gebied van segmentatie, positionering, marktontwikkeling, merkenbeleid, portfolio, enz.

Interim projectmanager Klantcontactstrategie bij Malmberg Uitgeverij / `s-Hertogenbosch
Bedrijfsactiviteit : Leermiddelen voor Basis- en Voorgezet onderwijs
Omzet : 110 miljoen euro
# Medewerkers : 350
Beursgenoteerd : Dochterbedrijf van Sanoma, Fins beursgenoteerd bedrijf
Opdracht : Ontwikkelen van een bedrijfsbrede klantcontactstrategie, zorgen voor samenhang tussen deze strategie en bijbehorende marketing- en salesactiviteiten
Duur opdracht : Augustus 2006 t/m juni 2007
Resultaat : Verkrijgen van een Malmberg brede klantcontactstrategie met bijbehorende tactische en operationele doorvertaling waardoor alle marketing- en salesactiviteiten, maar ook processen, systemen en organisatiestructuur in lijn met elkaar zijn gebracht. Dit alles gedragen, verankerd en geïmplementeerd binnen de Malmberg organisatie.

Marketingconsultant bij Essent Lighting / Maasbracht
Bedrijfsactiviteit: Vermarkten van Openbare Verlichting en Verkeers Regel Systemen
Omzet : 50 miljoen euro
# Medewerkers : 250
Beursgenoteerd : Nee
Opdracht : Ontwikkelen een businessplan voor ‘new-business’
Duur opdracht : Juni 2006
Resultaat : In samenwerking met directie en medewerkers een businessplan met bijbehorende marketingstrategie ontwikkeld op basis waarvan het management tot besluitvorming kon komen.

Marketing- & Salesconsultant bij Master it / Eindhoven
Bedrijfsactiviteit : Bieden IT cursussen en opleidingen op het gebied van kantoorautomatisering voor het bedrijfsleven en de overheid.
Omzet : 3 miljoen euro
# Medewerkers : 15
Beursgenoteerd : Nee
Opdracht : Ontwikkelen en implementeren marketing- & sales strategie
Duur opdracht : Op projectmatige basis van februari t/m mei 2006
Resultaat : In samenwerking met de directie in drie maanden een nieuwe marketing- & sales strategie ontwikkeld. Het management vervolgens gecoacht op de tactische en operationele implementatie hiervan. O.a. door middel van de invoering van een KPI besturing binnen sales.

Salesconsultant / trainer bij Unique Uitzendbureau, dochter USG People / Almere
Bedrijfsactiviteit : Bieden van alle vormen van flexibele arbeid en aanverwante diensten
Omzet : 1,3 miljard euro
# Medewerkers : 4600 (in vaste dienst)
Beursgenoteerd : Amsterdam
Opdracht : Verbeteren performance Regionale Accountmanagement organisatie Unique
Duur opdracht : Op projectmatige basis van augustus t/m december 2005
Resultaat : Skills Regionaal Accountmanagement op het vereiste niveau gebracht. Sales Activity Management geïmplementeerd. Verkoopbesturing obv. KPI´s ontwikkeld en geïmplementeerd. Middels coaching salesmanagement verder bekwaamd.

Manager Business Customers bij KPN / Den Haag
Bedrijfsactiviteit : Vaste, mobiele en datacommunicatieleverancier
Omzet : 12 miljard euro
# Medewerkers : 28.000
Beursgenoteerd : Amsterdam en New York
Opdracht : Ontwikkelen nieuwe marketingorganisatie voor segment Business Customers
Looptijd opdracht : Oktober 2005 t/m januari 2006
Resultaat : Als onderdeel van het changeteam succesvol een nieuwe marketingorganisatie voor het segment Business Customers (zakelijke markt excl. top 300) opgezet. Project maakte deel uit van de ontwikkeling van een totaal nieuwe
organisatiestructuur voor de divisie Zakelijke Markt. De rol van marketing is daarbij uitgebreid. Marketingorganisatie qua structuur in lijn gebracht met wat
noodzakelijk is om de businessdoelstellingen 2006 – 2008 te behalen.

Marketing Manager SME bij KPN / Den Haag
Opdracht : Ontwikkel een nieuwe SME marketingstrategie voor KPN Zakelijke Markt
Looptijd opdracht : Mei 2005 t/m September 2005
Resultaat : Nieuwe SME marketingstrategiestrategie ontwikkeld. Dit gedaan in samenwerking met zittende SME team waardoor nieuwe strategie grondig is doorleefd, wordt
begrepen en goed wordt uitgedragen naar de omgeving (o.a. de verkoopkanalen)

Marketing Manager SME bij KPN / Den Haag
Opdracht : Ontwikkel en implementeer een nieuwe SME strategie voor KPN Entercom
Looptijd opdracht : Januari 2005 t/m januari 2006
Resultaat : Wijze van marketing bedrijven binnen het bedrijfsonderdeel Entercom weten te veranderen door aan de voorheen operationele marktbenadering meer strategische en tactische kaders toe te voegen wat heeft geresulteerd in een nieuwe marktbenadering en een succesvolle introductie van een nieuw product waardoor marktaandeel en omzet na jaren van daling weer zijn gestegen. Hiervoor een omvangrijke marketingcommunicatie campagne ontwikkeld en
uitgerold. Daarnaast een nieuw indirect distributiekanaal opgezet.

Nationaal Salesmanager MKB bij KPN / Den Haag
Opdracht : Landelijke verantwoordelijk (55 fte`s) voor de verkoop van bedrijfstelefooncentrales binnen het MKB (3000+ segment → 60.000 bedrijven)
Looptijd opdracht : Januari 2003 t/m december 2004
Resultaat : Orderintake naar 55 miljoen euro p/j. gebracht (+ 20%). Cost of Sales met 15% verlaagd. Grootste succes was het managen van de noodzakelijke verandering van
de afdeling tot een samenhangend, efficiënt en succesvol geheel waarbij direct moest worden gepresteerd en mensen moesten worden verbeterd of vervangen.

Salesmanager Relatieverkoop bij KPN / Regio Arnhem-Nijmegen
Opdracht : Team binnen 1 jaar omvormen tot succesvol
Looptijd opdracht : Januari 2002 t/m december 2003
Resultaat : Team weten om te vormen tot succesvol door mensen te ontwikkelen, door te laten groeien, extern naar een andere baan te begeleiden en via de rechter te ontslaan. Een uitdagende verandering. Dit binnen het beoogde jaar succesvol afgerond.




Opleiding interimmanager

Masterclass Strategic Planning for Family Business / TIAS (2006)
Master of Marketing module Change Management / TIAS (2006)
Master of Marketing / TIAS (2004)
Management van Mensen / (2002)
Strategisch Management / Erasmus Universiteit (2001)
NIMA-B (1998) + NIMA Sales-B (1996)
Sales Management / Krauthammer International (1994)
N.W.I.T. (1988) toeristische HBO opleiding
V.W.O. (1984)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben een resultaatgerichte manager welke snel tot de kern van de zaak doordringt. Ik ben op mijn best in situaties waar richting moet worden bepaald en gegeven. Ik ben zowel strategisch, tactisch als operationeel sterk. Weet uit eigen ervaring wat het is om van noodzakelijke veranderingen ook daadwerkelijk een succes te maken. Gaat niet voor de quick-win maar zorgt voor duurzame verankering. Bezit veel doorzettingsvermogen en ben in mijn hele doen en laten zeer gestructureerd. Ik ben een sterke persoonlijkheid welke hard is op inhoud en proces, maar met empathie naar het individu. De kracht van mij zit in het managen en begeleiden van veranderingen. Mijn kennis van zowel het werkveld marketing als sales is daarbij een duidelijke pré. Zowel op momenten dat nieuwe strategie moet worden bedacht als moet worden geïmplementeerd. Dit kan ik in iedere branche. De voor mij eventueel nieuwe branches doorgrond ik snel. In onderstaande branches ben ik inmiddels actief geweest.

Branches:
• Telecommunicatie / ICT
• (thuis)Zorg
• Zakelijke diensverlening
• (educatieve) Uitgeverij
• Onroerendgoed
• Groothandel
• Horeca

Inzetbaar als:
• Commercieel manager
• Marketing & Salesmanager
• Interim (change) manager
• Consultant
• Projectmanager
• Personal Coach
• Trainer


Talenkennis interimmanager

Beheersing talen : Nederlands + Engels + Duits in woord en geschrift

Overig

Ik richt me specifiek op het succesvol managen en begeleiden van veranderingen binnen marketing- en salesafdelingen. Dit kan voor een langere periode, maar ook op tijdelijke basis. Hiermee kan het een ideaal middel zijn om een tijdelijk gat op te vullen, maar ook om een nieuwe koers te bedenken en te implementeren.Ik doe dit brancheonafhankelijk en maakt van een veranderingen ook daadwerkelijk een verbeteringen o.a. door ze te verankeren in de organisatie. Ik opereer als ondernemer en richt me daarbij op zichtbare resultaten. Ik excelleert op de volgende gebieden: strategievorming (marketing + sales), (key) accountmanagement, changemanagement, marketing- en salesbesturing, competentiemanagement, cultuurverandering, training, coaching en werving & selectie. Ik ben daarnaast sinds 2003 als trainer/docent verbonden aan het Schouten & Nelissen / ISBW. Binnen de periode dat ik actief ben zijn verschillende opdrachten voor verschillende opdrachtgevers succesvol uitgevoerd.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: