Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Logistiek / Algemeen/ Verandermanagement

Logistiek / Algemeen/ Verandermanagement

Werkervaring interimmanager

03/ 2007 tot 10/2007: Interim manager bij Prénatal Moeder & Kind BV te Almere op de afdeling Supply Chain Support.
Deze opdracht is een combinatie van advies en operationele ondersteuning, in verband met tijdelijke onderbezetting van de afdeling Supply Chain Support.
·Analyses en aanbeveling m.b.t. het huidige inkoopsysteem
·Analyses en advies t.a.v. lopende en toekomstige acties
·Advies m.b.t. een gezonde voorraadhoogte
·Plan van aanpak m.b.t. actie voorraden
·Plan van aanpak m.b.t. “never out of stock” artikelen

11/2005 tot 01/2007: Project Manager
Bedrijf TomTom International NV, Amsterdam
Verantwoordelijk voor 2 verschillende projecten voor de afdeling Product Management.
•Pakketselectie en implementatie van een Product Data Management pakket voor Product Management. Product ontwikkeling vindt bij TomTom voornamelijk plaats op de product management afdeling. Deze afdeling was op zoek naar een IT tool die hen kon bijstaan in het administreren van BOM’s. Samen met de groep gebruikers de wensenlijst opgesteld, leveranciers gezocht en gevonden en demo’s geregeld. Samen met PM een aankoopbeslissing gemaakt, de business case en het implementatieplan geschreven.
•Verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie van het “Product Creation Framework” op de Product Management afdeling. Binnen product management een standaard en generieke projectaanpak ontwikkeld en beschreven. Checklijsten gemaakt voor elke fase van een project, inclusief de kleinere milestones. Update en implementatie -presentaties gegeven voor het hele bedrijf. Change management verantwoordelijk. Momenteel in deployment fase waarin een aantal projectgroepen door mij begeleid worden en gestart zijn met gebruik van het framework.

02/2004 t/m 11/2005 New Product Introductions Manager
Bedrijf TomTom International NV, Amsterdam
Een NPI afdeling opgezet binnen de Operations afdeling. Leidinggevend aan een team van 4 mensen dat binnen de Operations afdeling verantwoordelijk is voor Nieuwe Product Introducties.
•Lid van zogenaamde “core teams” die zich eerst op conceptueel - en later op operationeel niveau bezighouden met de creatie van nieuwe producten
•Zeggenschap in het gebruik van componenten en ontwerp van de verpakking; alles vanuit operationeel standpunt
•Planning en voorbereiding van inkoop van componenten voor nieuwe producten
•Verantwoordelijk voor het aansturen van de eerste productiebatch en instrueren van de ( externe) assemblage afdeling
•Verantwoordelijk voor de planning rond het uitfaseren van oude producten
•Verantwoordelijk voor alle coordinatie m.b.t. nieuwe product introducties en End of Life van oude producten ( incl. service plan, sales strategie etc)

03/2003 t/m 01/2004: Operations Manager
Bedrijf TomTom International NV, Amsterdam
Verantwoordelijk voor het opzetten van de Operations afdeling. In maart 2003 had TomTom geen aparte afdeling operations. Dit werd geregeld vanuit de finance afdeling. Door de enorme groei van het bedrijf onstond de behoefte aan een aparte afdeling.

•Afbouwen van het huidige contract met een extern productiebedrijf. Verantwoordelijk voor het vinden van een nieuwe logistieke partner. RFI’s, RFQ’s en contractonderhandelingen. Projectleider voor de implementatie en verhuizing naar de nieuwe logistieke partner die verantwoordelijk is voor de ontvangst van componenten, de assemblage van eindproducten en de verzending naar de europese klanten van TomTom. Tevens eindverantwoordelijk voor de IT implementatie (interfaces naar ERP systeem van logistieke partner).
•Verdere implementatie en uitbouw van Navision
•Inhuren van nieuwe mensen en het bouwen van een team. (in 1 jaar gegroeid van 1 naar 25 mensen)
•Eindverantwoordelijk voor alle operationele activiteiten; inkoop, sales forecasting, planning, productie, verscheping vanuit leverancier naar TomTom en vanuit TomTom naar de klant. In 2003 was de omzet van TomTom 8 miljoen Euro; in 2004 was deze 40 miljoen Euro


04/2002 t/m 03/2003: Recruitment Consultant Akkermans & Partners. Akkermans & Partners, Naarden
Met Sr Consultant verantwoordelijk voor de opzet van een Recruitment afdeling binnen Akkermans & Partners.


01/2001 t/m 03/2002: Recruitment Consultant Marketing & Sales YER, Young Executive Consultants, Amsterdam
Acquisitie van opdrachten, het interviewen en selecteren van kandidaten en beide partijen samenbrengen


01/1995 t/m 12/2000: Operations Manager Psion Nederland BV, Hoofddorp
Verantwoordelijk voor Inkoop en Logistiek, Technische Dienst, Customer Support en IT. Leidinggevend aan 25 mensen, Lid van het Management Team.
Inkoop en Logistiek: verantwoordelijk voor inkoopplanning, voorraadbeheer , orderverwerking en uitlevering. Opzet van een webshop en interfacing met het ERP pakket.
Technische Dienst: Verantwoordelijk voor een team van 8 mensen die klantreparaties uitvoerden. Door het verder structuren van deze afdeling en de inzet van extra betaalde services, is het resultaat van de TD binnen Psion binnen 1 jaar gegroeid van een verlies van 45.000 euro per maand naar een winst van 100.000 euro per jaar.
Leidinggegeven aan een project dat het voor de klant mogelijk maakte om een reparatie via Internet aan te vragen en zo ook de voortgang te traceren.
Contractonderhandelingen met Siemens te Zoetermeer die de overflow aan reparaties voor ons uitvoerden.
Customer Support: verantwoordelijk voor een team van 6 mensen die de klantenvragen (pre- en after sales) telefonisch en per e-mail beantwoordden. Samen met de customer support manager van het hoofdkantoor in Engeland, de engelse en Nederlandse helpdesk uitbesteed aan een outsource-partner in Amsterdam.


09/1985 t/m 12/1988: Product Manager Quest International, Naarden
Product Manager op de afdeling Non-Alcoholic Beverages bij Quest ; leverancier van geur- en smaakstoffen voor de voedingsmiddelen Industire.



Opleiding interimmanager

1981-1984: Nijenrode, Hogeschool voor Bedrijfskunde
Breukelen

1975- 1981 VWO, Rijnlands Lyseum
Oegstgeest

-Diverse management cursussen (Krauthammer en Door trainingen)
-Opleidingen gevolgd voor programmeur Dbase en C+
- Opleiding Management Consultant aan de Vrije Universiteit te Amsterdam


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Pragmatisch ingestelde analyticus met een hands-on mentaliteit. Goede communicator op elk niveau binnen de organisatie. Sterke interpersoonlijke kwaliteiten.
Helicopterview en de capaciteit om snel verbanden te zien. Sterke business sense. Gebalanceerde en resultaatgerichte persoon, no-nonsense mentaliteit en een
team-speler. Een bouwer die er plezier aan beleeft om deel te nemen aan de verdere ontwikkeling en het (her)structurering van de organisatie.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: