Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller / Financieel Directeur

Controller / Financieel Directeur

Werkervaring interimmanager

September 2007 - April 2009
ABZ Zeist
CFO, MT lid, verantwoordelijk voor het aansturen van de afdelingen Finance & Accounting, , Customer Service Desk, Contractadministratie, Facilities & Inkoop, Intern Systeembeheer, Projectmanagement(37 medewerkers). Betreft interim opdracht initieel voor de duur van 6 maanden, daarna verlengd met 12 maanden.
ABZ is een organisatie die zich bezig houdt met het ontwikkelen en hosten van IT-diensten voor de branches Financial Services en Automotive. Is onderdeel van de beursgenoteerde organisatie Solera Company(NYSE).


Belangrijkste resultaten:
-Professionaliseren van de afdeling Finance, P&C cyclus ingevoerd
-Optimaliseren van het functioneren van de Customer Service Desk
-Implementatie van SOX
-Managementinformatie ontwikkeld, presentatie via Oracle BI
-Cultuurveranderingsproces ondersteund, resultaatgericht werken
-Plan van aanpak opgesteld tbv optimaliseren bedrijfsprocessen
-Proces rondom urenverantwoording geïmplementeerd
-Diverse procesverbeteringen doorgevoerd (Six Sigma, Lean)
-Deelgenomen in stuur- en projectgroepen

Februari 2002 - Augustus 2007
Catalpa Kinderopvang BV, Hengelo (230 vestigingen)
Manager Control, MT lid, verantwoordelijk voor het aansturen van de afdelingen Verkoop/Planning, Financiën, Salarisadministratie, Control en Informatisering & Automatisering (45 medewerkers). In de afgelopen jaren een ingrijpend organisatie- en cultuurveranderingsproces doorgevoerd terwijl de organisatie is verdrievoudigd in omvang. Van een semi-profit naar een volledig resultaat, klant- en marktgerichte organisatie. Catalpa runt 230 vestigingen door het gehele land en heeft ca 2800 medewerkers, met een servicekantoor in Hengelo (o).

Belangrijkste resultaten:
-Invoeren Planning & Control cyclus
-Volledige AO/IC geïmplementeerd
-Bedrijfsprocessen geoptimaliseerd
-Managementinformatie ontwikkeld
-Externe verslaggeving “in house” gerealiseerd
-Cultuurveranderingproces ondersteund
-Reorganisatie doorgevoerd
-Herstructurering juridische structuur
-Due dilligence onderzoeken ivm overnames
-Overnames geïntegreerd
-ICT infrastructuur geoptimaliseerd
-Selectie en implementatie nieuw financieel/logistiek systeem
-Selectie en implementatie nieuw PI-systeem

December 2000 - Januari 2002
Nijkamp&Nijboer Huisstijlmanagement BV, Oldenzaal
Controller, MT lid, leiding geven aan de afdelingen financiële administratie en systeembeheer en verantwoordelijk voor de gehele Planning & Control cyclus. Een organisatie die projecten uitvoert met betrekking tot huisstijl veranderingen in organisaties in de breedste zin van het woord. Er werken ongeveer 80 medewerkers, voornamelijk professionals.

Belangrijkste resultaten:
-Selectie financieel/projecten software
-Optimalisatie van de (interne) projectenorganisatie
-Begrotingsproces verbeterd

April 1995 - November 2000
Baan Nederland BV, Barneveld
Controller, MT lid van de consultancy organisatie welke bestond uit ongeveer 125 medewerkers. Erg succesvol team, welke zowel voor nationale als internationale organisaties werkzaam was. Initiator geweest van een internationaal project voor de selectie en implementatie van software voor projectgestuurde organisaties. Verantwoordelijk en leiding gegeven aan de afdelingen Front- en BackOffice, 12 medewerkers.

Belangrijkste resultaten:
-Managementinformatie ontwikkeld (inter)nationaal
-Selectie en implementatie software voor Project Services Organisaties
-Planningsprocessen en urenverantwoording geoptimaliseerd
-Coördinator in een internationaal project
-Projectenadministratie- en rapportage verzorgd

Managing Consultant, het begeleiden en leiding geven aan 20 consultants en applicatiespecialisten. Adviseren bij de inrichting van implementatietrajecten en vormgeven aan competentiemanagement. Omzet en marge verantwoordelijk.
Belangrijkste resultaten:
-Realisatie targets
-Enthousiast team ontwikkeld

ERP consultant, waarbij de aandacht op advisering van bedrijven als implementatie van de financiële en logistieke functionaliteit van de software werd gelegd. Baan Company, beursgenoteerde organisatie, ontwikkelt, verkoopt en implementeert financiële en logistieke software voor profit- en non-profit organisaties van allerlei omvang over de gehele wereld. Heeft in deze jaren een onstuimige groei doorgemaakt en was een van de wereldspelers voor ERP software.

Belangrijkste resultaten:
-Branche modellen ontwikkeld
-Succesvolle ERP implementaties gerealiseerd
-Eindgebruikers door het veranderingsproces leiden
-Workshops en presentaties gegeven voor Sales
-Productbeleid voor Finance ontwikkeld

Januari 1991 - Maart 1995
Elektrotechnische groothandel Smelt BV, Enschede
Financieel manager/Controller, leiding geven aan de afdelingen financiële administratie, orderverwerking en systeembeheer en verantwoordelijk voor de gehele Planning & Control cyclus. Organisatie had meerdere filialen in het midden en oosten van Nederland. Business to Business van consumenten goederen aan detailhandel en (industriële) producten voor de industrie en installatiebranche. Er waren ongeveer 95 medewerkers werkzaam.
Belangrijkste resultaten:
-Selectie en implementatie van nieuwe financiële en logistieke software
-Voorraad- en filiaaladministratie ingevoerd en geautomatiseerd
-Decentrale orderverwerking
-Managementinformatie verder ontwikkeld
-Productcatalogus ontwikkeld

Augustus 1986 - December 1990
Holl en Gort Accountants BV, Enschede
Controleleider en assistent account, bij kleine en middelgrote organisaties. De organisatie bestond uit zón 25 medewerkers van RA’s, AA’s en FB’s en overige medewerkers.

Belangrijkste resultaten:
-Zelfstandig uitvoeren interim controles
-Jaarrekeningen samenstellen en fiscale aangiften
-Adviseren bedrijven bij administratieve inrichting

Oktober 1984 - Juli 1986
Thales , Hengelo
Contract Administrator op de afdeling inkoop bij Thales die diverse radar systemen ontwikkeld, procuceert en verkoopt aan zowel defensies als publieke organisaties.

Belangrijkste resultaten:
-Inkoopcontracten bewakingssysteem opgezet
-Rapportage ontwikkeld mbt inkoopcontracten
-Onderhouden internationale contacten


Opleiding interimmanager

Opleiding Van - tot Diploma
Register Controller, Rijksuniversiteit Groningen 09/2005-11/2008 Ja
HOFAM 09/1999-10/2001 Ja
Register Accountant, NIVRA 08/1988-11/1990 Nee
Bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit Rotterdam 08/1985-10/1986 Nee, cert.
HEAO Bedrijfseconomie, Saxion Enschede 08/1980-06/1984 Ja
VWO, Twickel College Hengelo 08/1974-06/1980 Ja

Trainingen - cursussen Van - tot Diploma
Projectmanagement, Intermediair 2006 Ja
Sturend in Projecten, Van Veen & Partners 1998 Ja
Business Process Redesign, Intermediair 1998 Ja
Effectief Managen, Van Veen & Partners Ja
Certified in Production en Inventory Management, APICS Ja
Interne Audits en audits op projecten, CAP Gemini Ja
Processen modelleren en analyseren, Ernst&Young Ja
Commerciële training, Bergmans Ja
Testontwerpen ontwikkelen Ja
Logistiek en kwaliteit Ja

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Manager (Finance, ICT, General management) met een bedrijfseconomische achtergrond: 24 jaar ervaring binnen het bedrijfsleven in zowel staf- als lijnfuncties. Sterk analytisch en resultaatgericht, innovatief en ondernemend, kan visie vertalen in strategische oplossingsrichtingen. Ruime ervaring met integrale organisatievraagstukken, implementaties van ICT en veranderingsprocessen. Zowel een helikopterview als hands on mentaliteit. Gespecialiseerd in optimalisatievraagstukken en het “in control” krijgen van een organisatie zonder dat dit ten koste gaat van de flexibiliteit. Weet medewerkers te motiveren.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Ervaring met:
Baan
Afas
SAP
Exact

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: