Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing Specialist

Marketing Specialist

Werkervaring interimmanager

2009 – heden
Droste B.V.: Marketing & Sales Manager a.i.
Eindverantwoordelijk voor de marketingstrategie en beleid:
·Vaststellen en vormgeven marketingbeleid, strategie en planning 2010 (nationaal en internationaal),
·Initiëren en uitvoeren marketingactiviteiten,
·Communicatie & PR,
·Productontwikkeling en vormgeving,
·Vaststellen en invulling geven aan het distributie en sales beleid 2010,
·Verantwoordelijk voor de commerciële en sales activiteiten in de Benelux en Verre Oosten.

2008 – 2009
Super de Boer: Category Manager, afdeling Buying & Merchandise.
·Verantwoordelijk voor categorie ontwikkeling en visie,
·Assortimentssamenstelling en schappenplannen,
·Productontwikkeling (PL),
·Inkoop, onderhandeling en managen van relaties met leveranciers,
·Promotie samenstelling en beleid, communicatie,
·Prijsbeleid,
·Analyses uit interne cijfers en AC Nielsen,
·Participatie in diverse projecten,
·Leiding geven aan assistent.

2007 – 2008
The Phone House: Category Manager.
·Categorie ontwikkeling zakelijke business unit (assortiment, prijs, plaats, actie’s), budgetverantwoordelijk,
·Opstellen activiteiten jaarplan, maken van sales forecast per periode (bronnen: o.a. interne cijfers en GFK),
·Opzetten en bouwen deelcategorie ‘Business’ in het retailkanaal (winkelfilialen/ franchise) (assortiment, plaats, marketing communicatie, processen, procedures, service, prijs, kennis),
·Ontwikkelen breedte en diepte assortiment, schappenplan, in- en verkoopprijs, en communicatie,
·Ontwikkelen, uitvoeren en monitoren impact marketing acties en promoties voor zakelijk segment,
·Analyseren van, en het doen van verbetervoorstellen voor diverse kanalen,
·Managen van relaties met leveranciers voor optimale proposities en condities (onderhandeling),
·Leiden en participeren van projecten,
·Interne doorvertaling, informatievoorziening en kennisdeling.

2006 – 2007
A.S. Watson Group: Junior Category Manager, afdeling General Merchandise.
·Verantwoordelijk voor een deelcategorie,
·Deels verantwoordelijk voor het assortimentsplan (actie’s, schappenplannen, prijs), inkoop, onderhandeling en administratie,
·Internationale productontwikkelingtrajecten,
·Bijdragen aan marketing communicatie en categorie conceptontwikkeling,
·Het registreren en analyseren van omzet, voorraad en marge, en voorstellen doen om een en ander bij te sturen,
·Het verzamelen van data zoals marktgegevens,
·Het beoordelen van artikelen (samples) en het plaatsen van orders,
·Managen van relaties met leveranciers, en Verre Oosten.

2005 – 2006
Conclusion: Account Manager bij de werkmaatschappijen Triple Deal B.V. en Altair B.V..
·Acquisitie (pro actieve sales) en marktbewerking, gericht op grote en kleine ondernemingen,
·Opbouwen van eigen klantenkring, en beheren van klantrelaties (relatiebeheer),
·Relatiebeheer bestaande klanten,
·Offerte trajecten,
·Onderhandeling, advisering en begeleiding,
·After sales.

1996 - 2004
Albert Heijn: kassa- en vulploegmedewerker.

1999 - 2003
A.S. Watson Group: crediteuren administrateur (in zomervakanties).


2002
Enerpac: afstudeerstage.
Scriptieonderwerp: ‘Optimization of Sales and Distribution channels’ (Engelstalig).

2000 - 2001
ABC Managementgroep: stage.
Verschillende werkzaamheden en taken verricht:
·Betrokken bij ontwikkeling nieuwe brochures en internetsite als onderdeel van nieuwe huisstijl,
·Marktanalyse uitgevoerd,
·Marktonderzoek verricht,
·Implementeren van kennismanagement,
·Inventarisatie gemeenten naar toekomstige projecten,
·Introduceren en uitwerken leadsdatabase.

2003 - 2004
Commissielid van de Synergy Bedrijven Dagen 2004. Verantwoordelijk voor de promotie, PR en marketing omtrent dit driedaagse event uitgaande van studievereniging Synergy te Nijmegen.

2004
Commissielid van de Synergyweek commissie 2004. Als lid van deze commissie verantwoordelijk voor het organiseren van bedrijfsbezoeken tijdens de activiteiten week van studievereniging Synergy.


Opleiding interimmanager

2002 - 2004
Bedrijfswetenschappen, Radboud Universiteit Nijmegen (RU), Nijmegen.
Afgesloten met een (master)diploma.
Afstudeeronderwerp: ‘Consumenten Beslisstijlen bij de Aankoop van Levensmiddelen in Nederlandse Supermarkten’.
Master specialisatie: Marketing.

1998 - 2002
HEAO, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), Arnhem.
Afgesloten met een diploma.
Afstudeerrichting: Commerciële Economie (MM).

1993 - 1998
HAVO, Christelijk lyceum Veenendaal (CLV), Veenendaal.
Afgesloten met een diploma.
Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde B, Handelswetenschappen en Economie.


Talenkennis interimmanager

Talen: Nederlands (moedertaal), Engels goed en Duits redelijk.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: