Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

ontwikkelingsmanager vastgoed

ontwikkelingsmanager vastgoed

Werkervaring interimmanager

Martin verricht als zelfstandig ontwikkelingsmanager vastgoed diverse werkzaamheden die verband houden met de ontwikkeling van vastgoed in de bestaande bouw of in nieuwbouw, in opdracht of op projectbasis. Dat doet hij met name voor woningbouw op binnenstedelijke locaties met gemengde programma's, waaronder ook herstructurering. Vanwege zijn ruime ervaring in diverse branches is hij met kennis van beleid en realisatie breed en snel inzetbaar, van visievorming en conceptontwikkeling tot en met planontwikkeling en start bouw.

Door coachend leiderschap en focus op mens en proces brengt Martin projectteams tot optimale samenwerking en prestaties. Tesamen met zijn kritische toets op de kwaliteit van de teamresultaten is menig project succesvol afgerond binnen de financiële kaders en de planningsvoorwaarden. Zijn drive neemt verder toe als de klant, huurder of koper, in beeld komt, want ontwikkelen doet hij bij voorkeur samen met de eindgebruiker.

Martin kan snel de sfeer en de dynamiek van een team doorgronden. Vanwege zijn directe en open manier van communiceren vinden velen het verfrissend om mij in het team te hebben. Met zijn luisterend oor geeft ruimte aan elke relevante bijdrage.

Beleidsvorming en realisatie kennen voor hem geen geheimen: hij kan daar makkelijk en snel tussen schakelen. Met zijn ruime praktijkervaring biedt hij beleidsmakers praktische handreikingen, terwijl knelpunten in de realisatie voor hem direct aanleiding geven tot het aanbrengen van verbeteringen.

Martin beheerst niet alleen de vastgoed gerelateerde materie, maar heeft ook een scherp oog voor de positie en gevoeligheden van de betrokken partijen en hun gedeelde belangen.

LOPENDE/GEREALISEERDE OPDRACHTEN:

Het verrichten van een haalbaarheidsonderzoek voor grondverwerving, ontwikkeling en realisatie van een appartementencomplex in een dorpscentrum voor een bouwbedrijf in Rozenburg.

Advieswerkzaamheden t.b.v. de verwerving van bestaande panden, en de verkoop na verbetering voor een bouwbedrijf in Rotterdam.

WERKZAAMHEDEN IN DIENSTVERBAND:

juni 2007 – juli 2009
werkgever: Kanters Bouw en Vastgoed BV
functie: planontwikkelaar
inhoudelijk: Ontwikkeling van woningbouwplannen na acquisitie van VO tot en met bouwopdracht in samenwerking met eigen bouwbedrijf en gemeentelijke overheden, inclusief verkoopmanagement en projectcommunicatie. Ontwikkeling van prijsvraagontwerpen en projectcoördinatie van bouwteams met externe opdrachtgevers.

april 2001 – juni 2007
werkgever: Stichting Waterweg Wonen - Vlaardingen
functie : manager projecten/projectmanager
inhoudelijk: Leiding geven aan de afdeling Projecten en Projectontwikkeling, opstellen meerjaren projectenplanning en investeringsbegroting, Strategisch Voorraad Beleid, ontwikkeling planconcepten met marktvisie en vastgoedexploitatie, acquisitie en vertegenwoordiging van de organisatie naar externe partijen, waaronder de gemeente Vlaardingen.

mei 1999 – april 2001
werkgever: Aannemingmaatschappij Panagro BV - Leidschendam
functie: projectontwikkelaar
inhoudelijk: In samenspraak met de directie uit-ontwikkelen van projecten die in samenwerkingsverbanden tot stand gekomen zijn: leiding geven aan bouwteam met “interne” aannemer en adviseurs, afstemming met participanten, contractvorming, vastgoedexploitatie, voorbereiding verkoop.

augustus 1996 – mei 1999
werkgever: Estrade Projectontwikkeling - Rotterdam
functie: projectmanager/projectontwikkelaar
inhoudelijk: Het opzetten en uitwerken van planconcepten van complexe projecten op binnenstedelijke locaties (met diversen bestemmingen) in samenwerking met marktpartijen en gemeente Rotterdam tot en met aanbesteding (informeren en adviseren van de opdrachtgever t.b.v. financiële besluitvorming, leiding geven aan ontwerpteams, afstemming en overleg met Gemeentelijke Diensten, onderhandelingen met grondbedrijf OBR, vergunningen).

februari 1993 – augustus 1996
werkgever: STZ Woningbouwcorporatie
functie: projectleider
inhoudelijk: Ontwikkelen van nieuwbouwprojecten en ingrepen in de bestaande naoorlogse voorraad (leiding geven aan planteam/bouwteam/bouwvergadering, financiële verantwoording aan directie) in overleg met bewonerscommissies. Tevens gebiedsontwikkeling/ herstructurering, projectmanagement bouw- en woonrijpmaken.

oktober 1982 – februari 1993
diverse vastgoed gerelateerde functies



Opleiding interimmanager

Technische Universiteit Eindhoven
diploma bouwkundig ingenieur 1982

cursussen:
- Volkshuisvesting (NIROV)
- Financiën voor niet financieel managers (Atrium)
- Rekenen op uw Vastgoed (Fakton)
- Bouwrecht I en II (Euroforum)
- Management Development Programma (Krauthammer)
- Geintegreerde Contracten (BOB)
- BTW en OVB in de Vastgoedsector (Loyens Loeff)
- Contracten maken in de Bouw (Euroforum)
- Omgaan met weerstand (BeZink)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- creatief en flexibel
- doelgericht
- analytisch vermogen
- accuraat
- vakkennis
- commercieel inzicht
- klantgericht
- organisatiegevoel
- doorzettingsvermogen


Talenkennis interimmanager

Nederlands: zeer goed
Engels: voldoende

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: