Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager Gezondheidszorg

Interim Manager Gezondheidszorg

Werkervaring interimmanager

10/03 t/m 09/04: Locatiemanager a.i. drie verzorgingshuizen. Stichting in de Achterhoek. Onder de Stichting ressorteren zes verzorgingshuizen. Verantwoordelijk voor drie verzorgingshuizen; 72 fte’s, budget € 2.600.00. Direct leiding geven aan teamleiders en indirect aan de medewerkers binnen deze locaties.
Opdracht:
· Realiseren van de continuïteit van leiding over de drie vestigingen.
· Herstellen van vertrouwen in de leiding en proactieve werkhouding creëren.
· Een aanzet geven voor de door de directie gewenst professionalisering.
· Een bijdrage leveren aan de verder uitwerking van de interne organisatie.
· Opstellen van budget voor 2004 , het aanleveren van doelen , acties en plannen voor 2004.
· Een bijdrage leveren aan de implementatie van de nieuwe automatiseringsfunctionaliteit.
· Een bijdrage leveren aan de overdracht van decentrale facilitaire taken aan de nieuwe in te richten facilitaire dienst.
· Op lokaal niveau de relatie met de relevante stakeholders onderhouden, waaronder de gemeente, woningcooperatie, collega zorgaanbieders en welzijnsorganisaties.
· Deelname aan het centrale managementoverleg en de daaruit voortvloeiende werkgroepen.
Resultaat:
· Realiseren van continuïteit door aanstellen van nieuw middenkader.
· Diverse bijdragen aan de ontwikkeling van de nieuwe organisatie;o.a. budgettering, teamindeling, disciplineren en normaliseren passende bij een normale bedrijfsvoering.
· Starten en initiëren van werkoverlegsituaties.
· Aanleveren van een, nieuw te maken, begroting voor de drie locaties.
· Aanleveren van jaarplannen.
· Reorganisatie van een groep huishoudelijke medewerkers ( 60 mensen).
· Contacten met relevante stakeholders herstellen en onderhouden.
· Bijdrage leveren aan nieuw te ontwikkelen LTHP evenals ontwikkeling nieuwbouw verzorgingshuis.






01/03 t/m 07/03: Regiomanager Kind, Jeugd en Gezin a.i.
Stichting gevestigd te Assen. Instelling die zorg- en dienstverlening verstrekt aan mensen met een verstandelijke handicap.
Direct leiding geven aan locatiehoofden binnen verschillende locaties ( wonen en dagbesteding) en indirect aan de medewerkers binnen de regio Drenthe.Totaal 180 fte’s. Budget: € 9.140.000.
Opdracht:
· Leidinggeven aan de locatieleiding en in het bijzonder werken aan samenhang, gemeenschappelijkheid en transparantie, zowel op inhoudelijk als beheersmatig terrein binnen de regio.
· Bestaande beheersmatige achterstand wegwerken en aanreiken van concrete voorstellen t.b.v. risicoreductie en beheersing.
· Op basis van een beleidsplan en de begroting komen tot een plan van aanpak en implementatie van geformuleerd stichtingsbeleid.


01/03 t/m 05/03: Projectleider; Business Process Redesign (BPR)
Stichting Eindhoven, een gecombineerd verpleeg- en verzorgingshuis.
Opdracht:
Richting geven aan de opzet en uitvoering van het BPR project en onderzoek, inbrengen van inhoudelijk kennis en ervaring, inbrengen van objectiviteit en onafhankelijkheid en het bewaken van de voortgang. Doelstelling: vermindering van werkdruk en verbetering van kwaliteit van leven van cliënten.
Resultaat:
· Vaststellen van de wensen en verwachtingen van cliënten/familie medewerkers en management t.a.v. zorg- en dienstverlening.
· Analyse van de huidige bedrijfsprocessen op een “floor” van de Stichting WZR Eindhoven op basis van BPR.
· Analyseren van de bedrijfsprocessen van zorg-en dienstverlening rondom de afdeling.
· Formuleren van verbeterpotentieel en verbeterpunten aan de hand van de resultaten aan de hand van de analyses.





05/02 t/m 12/02: Operationeel manager a.i.
Stichting Thuiszorg
Direct en indirect leidinggeven aan 6 teams verzorgend en verplegend personeel (totaal 72 medewerkers).
Opdracht:
· Het creëren van een werkbare situatie tussen de verschillende medewerkers en hun leidinggevende naar aanleiding van een geëscaleerde conflictsituatie.
· Het maken van een probleemanalyse bij de 6 teams en een plan van aanpak realiseren.
· Maken van een profielschets van de nieuwe operationeel manager.
· Maken van een het opleidingsplan/ onderbouwde begroting.
Resultaten:
· Werkbare situatie binnen de teams; structureren van werkoverlegsituaties.
· Probleemanalyse beschrijven.
· Leiding geven aan het uitwerken van het plan van aanpak.
· Aanleveren van het opleidingsplan/ onderbouwde begroting 2003.

08/00 t/m 02/02: Interim manager sector verpleging/behandeling
verpleeghuis St. Jozefzorg (155 bedden + 15 bedden schakelafdeling ziekenhuis+ 21 bedden dagbehandeling) en drie Verzorgingshuizen.
Direct en indirect leiding gegeven aan 270 medewerkers (146 fte’s) alle werkzaam
binnen het verpleeghuis inclusief schakelafdeling Eziekenhuis
en dagbehandeling. Budgetverantwoordelijkheid; fl. 11.6 miljoen.
Opdracht:
Voorbereidende werkzaamheden binnen de locatie verpleeghuis om te komen van
een functiegerichte naar procesgerichte integrale structuur.
Resultaten binnen de invloedssfeer van de organisatie:
· Kwantitatief en kwalitatief personeelsoverzicht realiseren d.m.v. starten Zorgformat.
· Structureren van extramurale egotherapeutische inzet (EEE).
· Beschrijven en indelen van taakfunctieomschrijvingen binnen het FWG 3.0 systeem.
· Efficiënt doelmatig geautomatiseerd plannen/roosteren d.m.v. starten van een geautomatiseerde roosterplanning.

Resultaten binnen de invloedssfeer van personeel:
· Structuur en coördinatie herstelt d.m.v. instellen en bevorderen overlegstructuur sector-/werkoverleg situaties in verpleeghuis.
· Visie, doelstelling en attitude verandert op afdeling dagbehandeling.
· Structurering, communicatieverbetering en start gemaakt met doelgroepdefiniëring op afdeling in ziekenhuis.
· Beheersing, planning en coördinatie van de personele problematiek door starten van intern uitzendbureau.
· Continuïteit waarborgen in verpleegkundige expertise door inzet van mobiel zorgteam.

Resultaten binnen de invloedssfeer van de patiënten:
· Starten van project geïntegreerd zorgdossier met doel om tot een uniform basis zorgdossier te komen.
· Starten van project belevingsgerichte zorg met als doel een geïntegreerde individuele benadering van cliënten.
· Bevorderen van een individuele flexibele cliënten aanpak op maat o.a. door Individueel PVB traject.
· Starten van project kleinschalig PG met sterke nadruk op het creëren van draagvlak voor extern projecten.

04/98 t/m 08/00: Hoofd medische/paramedische dienst
· Coachend leiding gegeven aan een team van 30 professionals.
· Budgetverantwoordelijkheid omvatte fl. 2.6 miljoen.
· Lid van het managementteam.
· Diverse semi- en extramurale verantwoordelijkheden passend binnen het
Zorgvernieuwingsfonds o.a. substitutie/meerzorgprojecten evenals
verantwoordelijk voor de dagbehandeling.
· Reorganisatie van het laboratorium.
· Reorganisatie van de apotheek.

05/98 t/m 09/98: Interim Algemeen directeur
Regionale Zorgstichting
· Direct en indirect leidinggegeven aan medewerkers van het verpleeghuis.
· Het voeren van een directieoverleg.
· Het onderhouden van diverse externe contacten o.a. het zorgkantoor.
· Nauwe betrokkenheid bij de fusie met een verzorgingshuis.
· Budgetverantwoordelijkheid omvatte fl. 25 miljoen.

01/87 t/m 04/98: Hoofd afdeling Fysiotherapie
VPH
· Direct leidinggegeven aan medewerkers afdeling fysiotherapie.
· Stimuleren van diverse beroepsinhoudelijke ontwikkelingen.
· Motiveren en coachen van de medewerkers.
· Structureren van werkoverlegsituaties.

01/80 t/m 12/86: Fysiotherapeut
VPH

1978 t/m 1979: Fysiotherapeut
Landmacht, divisie Geneeskundige Troepen te Amersfoort











Opleiding interimmanager


1990 – 1995 Algemene Sociale Wetenschappen. Rijksuniversiteit Utrecht. Tracé: Vraagstukken van organisatie en beleid. Afstudeeronderwerp: Service Management. Organisatieonderzoek/advies bij commercieel bedrijf in Amersfoort.
1987 – 1989 Hogere Managementopleiding. Instituut voor Bedrijfswetenschappen te Bilthoven.
1985 – 1987 Postacademiale scholing Fysiotherapie in verpleeghuizen.
1983 – 1985 Management opleiding. Instituut voor Bedrijfswetenschappen te Bilthoven.
1974 – 1978 Academie voor Fysiotherapie 'Jan van Essen' te Amsterdam.
1967 – 1973 HBS-b

2002 Training “ van professional tot professioneel docent”, ISBW
2000 Training FWG 3.0, Bennekomadvies.
1999 Training systeemtoepasser FWG 3.0, NVVZ.
1996 Opleiding voor klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg, Stichting Ondersteuning Klachtenopvang Gezondheidszorg.
1991 –1996 Diverse beroepsinhoudelijke cursussen met betrekking tot ontwikkeling Fysiotherapie.
1994 Training werkoverleg, NZf/Consult.
1993 Training Functioneringsgesprekken, NZf/Consult.
1992 Werkconferentie Arbo-wet en Arbo-beleid, NZf/Consult.
1989 Training Argumentatie- en gesprekstechniek.

Pc-vaardigheden:
Bekendheid en/of ervaring met de volgende computer programma’s:
Microsoft Office Word, Microsoft Excel, PowerPoint, Prigem, Beaufort, Bomas, Pat-V, Iris, Corel, WordPerfect 8, Corel Quattro Pro 8, MIK-V, FWG 3.0, SPSS +.






Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Enkele kernbegrippen die ik tot mijn eigenschappen reken zijn: coachend leidinggeven, doorzettingsvermogen, beleidsmatig denken, analytisch vermogen, financieel/commercieel inzicht, evenwichtigheid en resultaatgericht werken.

Interesses en hobby's: diverse sporten zoals squash, tennis en golf. Piano- en gitaar spelen. Computergebruik. Ik ben gehuwd en heb twee zoon’s.



Overig

Overige werkzaamheden
2003 Docent ISBW; o.a. Veranderingsmanagement voor Zorgorganisaties.
Oktober 2002 Training Bureau Jeugdzorg : “de rol van de Zorgtoewijzer”.
2002 Docent ISBW
1998- 2000 Voorzitter van MIK-V stuurgroep.
1996- 2000 Secretaris Arbo-VGW commissie.
1996 – 1997 Bestuurslid bestuurscommissie Gemeente , portefeuille personeelsbeleid.
1990 – 1993 Bestuurslid Sociaal-cultureel Centrum, portefeuille personeelsbeleid.
1987 – 1989 Voorzitter van klachtencommissie VPH te Amstelveen.
1987 Voorzitter IndelingsAdviesCommissie Gezondheidszorg, VPH .



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: