Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing en/of communicatie advisieur/ manager

Marketing en/of communicatie advisieur/ manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Maart 2004 - heden Freelance activiteiten en interim management op het gebied van Marketing Communicatie en Organisatie.

Maart 2001 – februari 2004 Marketing & Communicatie Manager bij Grontmij Ontwikkeling & Exploitatie te Maastricht.

Bij deze internationale divisie van de Grontmij nv, met circa 600 medewerkers, ben ik als manager verantwoordelijk voor het strategisch marketing- en communicatiebeleid. Hierbij adviseer ik het management van de divisie en de directies van onderliggende werkmaatschappijen. Het opstellen van het (internationale) marketing- en communicatieplan behoort hier ook toe. Daarnaast manage ik alle relevante operationele activiteiten voor de divisie en ben ik budgetverantwoordelijk. Hieronder valt; onderzoek naar c.q. inventarisatie van marketing en marketingcommunicatie activiteiten zowel nationaal als internationaal. Het opzetten en uitbreiden van een relatiemagazine, brochurelijn, internet/ intranet, CRM, contacten met de pers (woordvoerder) en marktonderzoek. Tevens ben ik mede verantwoordelijk voor de herpositionering van Grontmij Real Estate en voor de positionering/ branding van twee (nieuwe) organisaties, Quendis International b.v. en Grontmij Contracting International. Eerste twee genoemde organisaties zijn projectontwikkelaars die in geheel Europa actief zijn. Laatste organisatie zal een doorstart maken vanuit drie al bestaande organisaties en is over de gehele wereld actief maar met name in Europa. Ik geef (in)direct leiding aan 10 communicatiemedewerkers. Ik ressorteer rechtstreeks onder de algemeen directeur van de divisie.

Febr. 2000 – febr. 2001 Zelfstandige op het gebied van Marketing Advies en Implementatie.

Het adviseren op het gebied van Marketing(communicatie) evenals de implementatie/ coördinatie van verschillende marketingactiviteiten in de breedste zin van het woord.
Hieronder valt, onderzoek naar c.q. inventarisatie van bestaande marketingcommunicatie activiteiten, van (re-styling) logo/ briefpapier (corporate identity), personeelsblad, relatiemagazine, website tot relatiemanagement (frontoffice/ backoffice). Advisering aan de hand van de inventarisatie. Uitvoering/ invulling geven aan het advies; van het samenstellen van de budgetten tot het positioneren van bedrijf/ product in de markt.

Mei 1997- febr. 2000 Marketingmanager op de afdeling Marketing & Public Relations bij De Weger Adviesgroep B.V. te Rotterdam.

Hier ben ik verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen en het vormgeven van het Marketing- en PR-beleid, evenals de advisering van het management en directie over de uitvoering van het marketingbeleid. Coördineren van de uitvoering van het marketingbeleid middels het initiëren van marketingvergaderingen en -acties, verzamelen/ bewerken en analyseren van marktgegevens. Coördineren van de vormgeving en het leveren van een inhoudelijke bijdrage aan de totstandkoming van voorlichtingsmateriaal, brochures, advertenties, projectbladen en het geven van richtlijnen voor de lay-out van de totale huisstijl. Het onderhouden en verder ontwikkelen van geautomatiseerde systemen (DWIS) voor relatiemanagement en acquisitie. Ik ressorteerde rechtstreeks onder de directie en gaf leiding aan twee marketingmedewerkers.
Naast bovengenoemde werkzaamheden heb ik in opdracht van De Raad van Bestuur van de Koninklijke Haskoning Groep BV, hiervan is De Weger een onderdeel, een mobiliteitsbureau trachten op te richten met als belangrijkste zorg de interne detachering van medewerkers ter voorkoming van frictie leegloop.

Okt. 1994- Mei 1997 Account-/ vestigingsmanager, afdeling bouwkunde, bij Randstad Polytechniek (voorheen Inter Techniek B.V.), voor de vestigingen Amsterdam en Rotterdam.

Naast het opzetten van de vestiging Amsterdam ben ik hier verantwoordelijk geweest voor het werven en selecteren van, het voeren van sollicitatiegesprekken met, en ook het aanstellen en begeleiden van projectmatig in te zetten vast personeel. Daarnaast heb ik me beziggehouden met het stimuleren en initiëren van verkoopbevorderende activiteiten. Het verkrijgen van opdrachten (acquisitie), het adviseren en het werven en onderhouden van contacten met bestaande en nieuwe relaties. Het evalueren van de projecten samen met de opdrachtgever en medewerker. Het voeren van functioneringsgesprekken met mijn medewerkers. Ik was verantwoordelijk voor de doelstellingen die ik in mijn vestigingsmarketingplan beschreven heb. Een aantal projecten, naast het regulieren werk, waren onder andere het opzetten van een mobiliteitspool van bouwkundige medewerkers bij twee gemeenten, en in samenwerking met een scholengemeenschap ben ik betrokken geweest bij het opzetten van een reïntegratiepool van herintredende vrouwen binnen de bouwsector.

April 1992-Okt 1994 Services Specialist bij Digital Equipment B.V. (nu HP), vestigingsplaats Rotterdam.

In deze spilfunctie ben ik onder andere verantwoordelijk geweest voor de verkoop van de diverse diensten. Hiervoor heb ik zowel telefonisch als schriftelijk contact gehad met klanten. Daarnaast heb ik klanten geadviseerd en offertes gemaakt voor de diverse service portfolio's. Bovendien heb ik me bezig gehouden met het coördineren en het ondersteunen van verkoopbevorderende activiteiten.

Juni 1991-Maart 1992 Account manager, afdeling bouwkunde, bij Draft Engineering Support te Utrecht.

Hier hield ik me bezig met het werven en selecteren van, het voeren van sollicitatiegesprekken met, en ook het aanstellen en begeleiden van projectmatig in te zetten personeel. Het verkrijgen van opdrachten en het werven en het onderhouden van contacten met bestaande en nieuwe relaties.

Jan. 1989-Mei 1991 Commercieel medewerker binnendienst bij Laméris Medical Equipment B.V. te Utrecht, produktgroep 'perinatologie'.

Nov 1986-Dec 1988 Commercieel medewerker binnendienst bij Bouwmaterialenhandel
Waltmann B.V. te Utrecht.

Aug 1986-Okt 1986 Diverse werkzaamheden.

Vrije tijd besteding Tuinieren, paardrijden, hockey en vrijwilligerswerk (coördinator ruitersport voor gehandicapten te Weert en PR activiteiten voor Stichting Greyhounds in Nood Nederland)


Opleiding interimmanager

Opleiding

MAVO Nederlands, Engels, Duits, Aardrijkskunde, Wiskunde en Natuurkunde (1981)

MTS Studierichting Bouwkunde(1986)

HEAO-avond Studierichting Commerciële Economie.(1999)
Kernvak Marketing
Vakken Personeels Management, Management, Reclame, Consumenten Psychologie, Algemene Economie, Engels en TCV.
Scriptie 'System Management Solution Services'

Cursussen Telemarketing, plan I Pieterman(1991)
vraag/ verkooptechnieken, SPIN Digitaal, (1994)
Doeltreffend beïnvloeden, Krauthammer International, (1994)
Selectie, beoordeling en interviewtechnieken, Orga (1994)
Privé cursus Engels voor gevorderde, Business Talen Rotterdam, (1999)
Web Commerce, internetmanagement, Appoint, (1999)
Overtuigend presenteren, David Bloch (2002)
Boeiend & helder presenteren, Vergouwen Overduin (2002)
Projectmanagement B, NCOI (2003)
Basis Vastgoedmanagement (2003)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterk organiseerd vermogen, Pro-actief, in staat kansen te signaleren en op te pakken. Naast hands-on activiteiten zoals het adviseren over en opzetten van de marketing- en communicatiestrategie (doelstellingen) vertaald naar de juiste middelen (website, brochures, advertenties), koppelen wij deze activiteiten, desgewenst, ook aan de beheersing van de bedrijfsprocessen en dus betrouwbaarheid en continuïteit van de onderneming.

Talenkennis interimmanager

Engels goed in lezen en schrijven
Duits redelijk in lezen en schrijven

Overig

4 dagen per week beschikbaar (di, wo, do, vr)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: