Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Online CRM Project Manager

Online CRM Project Manager

Werkervaring interimmanager

Eigen onderneming. In deze kennisorganisatie is al mijn kennis en ervaring rondom klanten, projecten en innovatieve concepten gebundeld. Met die kennis begeleid ik de ontwikkeling en uitvoering van commerciële marketing-strategieën op basis van innovatieve nieuwe mediaoplos-singen. De activiteiten variëren van projectmanagement, bij bijvoorbeeld Nuon, KPN, Tiscali, Endemol, Unilever, TNO
en Oracle tot de ontwikkeling en uitwerking van concepten/ strategieën voor diverse nieuwe mediaprojecten bij MBC, VODW, BelCompany, ITV Content,Spectra en Heureka.
______________________
Team manager IT/CRM, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een klantinformatiesysteem dat de verschillende online sites 100% koppelt met de backoffice. Met deze real-time on- en offline ondersteuning van kandidaten verdiept Appoint de begeleiding van kandidaten. De opgeslagen kennis,
vaardigheden en ervaring van individuele kandidaten groeit mee met hun carrière en persoonlijk ontwikkeling. Verder adviseer ik Appoint ook op het gebied van business development en de ontwikkeling van een innovatieve
corporate marketingstrategie voor de nabije toekomst. Het nieuwe CRM-systeem biedt daarvoor een waardevol platform.
____________________
Interim Proces Manager bij Nuon Retail verantwoordelijk voor Orderverificatie en de OverstapService. Ontwikkeling van een marketingstrategie om twijfelende klanten met directe gepersonaliseerde communicatie te behouden. Beide
projecten zijn inmiddels een standaardonderdeel van de corporate marketingstrategie van Nuon en een belangrijk fundament voor klantretentie.
____________________
Interim CRM manager van het Competence Center bij kpn.com.
Strategieontwikkeling en implementatie van de aanpak voor de personalisatie en segmentatie van de digitale nieuwsbrieven en de website. Alles tbv de cerbetering van de conversie. Dit vergde nauwe samenwerking en aansturing van diverse marketing-afdelingen, studio en product-management om de content en look and feel van de online communicatiemiddelen af te stemmen op de specifieke klantbehoeften. De individuele informatiebehoefte van klanten op de website, in nieuwsbrieven of de ‘gewone’ winkels is het vertrekpunt voor de content van gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Dit systeem is cruciaal met het oog op cross- and upselling of
retentie.
_______________
In het verlengde van de CRM-rol was ik ook Interim Sales & Selfcare Manager bij kpn.com. Hier ontwikkelde ik een strategie om extra verkopen voor InternetPlusBellen te genereren, inclusief onderzoek naar de effectieve inzet van
bestaande klantprofielen voor gepersonaliseerde aanbiedingen op kpn.com.

Opleiding interimmanager

1989 - 1995 'Hogeschool voor Economie & Management', Utrecht, Afd. Commerciële Economie.

1993 - 1994 'Universtitat de Barcelona', Barcelona, Afd. Commerciële Economie, Erasmus Uitwisseling.

1982 - 1988 'Het nieuwe Lyceum', HAVO, Bilthoven

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik heb uiteenlopende innovatieve marketingstrategieën
ontwikkeld en uitgevoerd. Door de combinatie van ervaring met traditionele marketing en kennis van innovatieve online strategieën ben ik in staat klanten daadwerkelijk centraal te stellen. Juist het aanbieden van een spannende boodschap aan een gerichte doelgroep vormt de kracht van een succesvolle marketingcampagne. Die personalisatie van
boodschappen en kanalen maakt dat een strategie afwijkt van de platgetreden paden en doelgroepen aanspreekt. En dat leidt tot de gewenste resultaten: een sterk merk, een
resultaatgerichte campagne en meer klanten en omzet.

Geïntegreerde marketing betekent in mijn ogen automatisch constructief samenwerken met en leiding geven aan een team van specialisten. Juist dat aspect maakt het mogelijk
om out-of-the-box te denken. In die situatie voel ik me op mijn plek. Dan kan ik mijn eigen ervaring en enthousiasme delen met collega’s en deze motiveren om net die ene
stap verder te gaan. Op die manier ontstaan de meest succesvolle strategieën. Succes moet echter wel meetbaar zijn, daar word je als bureau op afgerekend door de klant.
Bovendien leidt de analyse van de resultaten onherroepelijk tot inzichten die zeer nuttig zijn voor nieuwe strategieën.

Naast enthousiasme, creativiteit en doorzettingsvermogen beschik ik over concrete ervaring met diverse middelen die de vertaalslag van concept naar de marketingpraktijk
mogelijk maken. Daarbij denk ik aan de inzet van CRM, Online Advertising,EmailMarketing, Event Driven Marketing en zoekmachineoptimalisatie. Maar dat geldt zeker ook voor de kansen die internet, SMS, UMTS, Blue Tooth, Digitale TV en Narrowcasting bieden. Andere marketingtools waarmee ik ervaring heb, zijn Siebel Marketing, E-pifany, SugarCRM, Silverpop, Omniture, Axciom, Google en verschillende
CMS-systemen. Stuk voor stuk hulpmiddelen die de uitvoering vereenvoudigen maar zonder een integrale marketingstrategie nergens toe leiden. En dat succes wel mogelijk is
heb ik laten zien tijdens projecten voor Oracle, Hemels van der Hart, Nuon, Endemol, Appoint, Tiscali, Unilever, TNO en KPN.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: vloeiend spreken, begrijpen, lezen en schrijven
Spaans: vloeiend spreken, begrijpen, lezen en schrijven

Overig

YachtMaster OffShore Commercial Endorsed
'E.I.M. Barcelona', Cambridge Proficiency English
‘Conflict Hantering, Schouten en Nelissen
‘Verkoop Technieken’, Schouten en Nelissen
'Time Management’, Schouten en Nelissen
‘Reclame Strategie’, ‘Mission Impossible’ de beoordeling van creatief reclamewerk (cursus op maat)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: