Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager/directeur

Interim manager/directeur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:
2009 -2010 Alpas Hendrion BV, Interim Operationeel Manager
Verantwoordelijk voor service, logistiek en verhuur afdeling (45fte).
Alpas Hendrion BV is een bedrijf dat gespecialiseerd is in intern transport. Het bedrijf komt uit een financieel moeilijke periode en timmert inmiddels weer aan de weg.





2008 – 2009 Goflex BV, Interim Operationeel Directeur
Verantwoordelijk voor de totale organisatie (300fte). Goflex is een opleidingsbedrijf in de techniek. De medewerkers worden gedetacheerd tijdens hun opleiding bij externe bedrijven.
De opdracht is het aanbrengen van structuren binnen de groeiende organisatie.

2001- 2007 Zelfstandig ondernemer onder de naam BV, bedrijven zijn specialist in de recreatie sector op gebied van verkoop, schade herstel en onderhoud aan caravans en kampeerauto’s. bedrijven hebben ongeveer 20 medewerkers. De bedrijven onderscheiden zich door de hoge kwaliteitsnorm en de service gerichtheid die wij hanteren.
Sinds eind 2007 heb ik de bedrijven overgedragen aan mijn zoon en compagnon.

1999 - 2001 Alto Nederland BV, Service- en logistiek Manager
Alto Nederland BV is een onderneming die is gespecialiseerd in professionele reinigingsmachines. Bij deze onderneming was ik
budget verantwoordelijk voor de afdeling service en logistiek 12 Fte.
Naast de kwalitatieve hoogwaardige professionele machines hadden ze ook een lijn van hogedrukreinigers voor particulieren. De uitdaging bij deze organisatie was het oplossen van de service aan de particulieren klanten. Toen ik begon werden alle apparaten opgestuurd naar de werkplaats voor een storing. Hierdoor waren de wederverkopers niet echt blij met deze producten. De kosten voor herstel van deze apparaten waren veel te hoog mede door het logistieke traject van de reparatie. Door mijn ervaring en kennis van witgoed service organisaties heb ik een unieke combinatie kunnen maken. We hebben een samenwerking opgezet met een service organisatie die normaal alleen witgoed apparaten bij de klanten thuis uitvoerde. Deze bedrijven zijn ook de reparaties van de consumenten hogedrukreinigers voor Alto aan huis gaan uitvoeren. Uit onderzoek bleek dat hierdoor de totale kosten van de service met de helft zijn gedaald. Verder werd deze service gebruikt als marketing tool voor de verkoop. Hierdoor werd de omzet van deze productgroep in 1 jaar tijd verdubbeld. Door deze verandering konden de eigen monteurs zich helemaal specialiseren in de professionele apparaten. Hierdoor werden we kwalitatief een betere partner voor de professionele sector. De verkoop van service contracten werd in twee jaar tijd dan ook verdubbeld. Omzet van Alto Nederland BV was ongeveer 12 milj.

1997 - 1999 Indus bedrijfsdeuren, Service Manager
Budget verantwoordelijk voor de totale service organisatie (60 medewerkers). De totale omzet van deze afdeling was ongeveer 4 milj. De service afdeling bestond uit twee units, t.w. montage en service. De afdeling montage was verantwoordelijk voor het plaatsen van nieuwe bedrijfsdeuren en de afdeling service voor het onderhoud en storingen. Voor het onderhoud van bedrijfsdeuren werden servicecontracten verkocht.

1994 - 1997 Electrolux Nederland BV, Internationaal Kwaliteitsmanager
Verantwoordelijk voor het prijs/kwaliteit niveau van witgoed apparaten op de Nederlandse markt. Veel internationale ervaring en contacten.
In deze functie rapporteerde ik direct aan de holding directeur van de Benelux. Verder werkte ik nauw samen met de marketing directeur en zijn productmanagers. Door deze constructie kregen we een goede verhouding tussen kosten als gevolg van storingen en de commerciële belangen van de verkoop unit.
Na een periode van internationale overnames van diversen concurrenten was Electrolux internationaal toe aan een reorganisatie van productie units in de diversen landen. In navolging op deze internationale reorganisaties is er door het topmanagement internationaal o.a. de doelstelling geformuleerd dat het uitval percentage van de apparaten die in eigen productie units werden gefabriceerd, in de garantieperiode niet meer dan 1% mocht bedragen. Toen ik in 1994 met de functie van Kwaliteitsmanager ben gestart zaten we in de Benelux op 18% uitval. We hebben een internationaal systeem van registratie en claimen opgezet. Bij mijn vertrek zaten we inmiddels op 4% en de organisatie stond klaar om verder naar de 1% toe te groeien.


1990 - 1994 Electrolux Nederland BV, Service Mentor
Binnen het MT verantwoordelijk voor opleidingen, kwaliteit en begeleiding van service medewerkers, t.w. monteurs, planning medewerkers en onderdelen verkoop.
De witgoed service organisatie van Electrolux Nederland BV opereerde onder de handelsnaam Elgroep Service. De Elgroep Service was door een internationale overname reeks een samenvoeging van vier voormalige zelfstandig opperende service organisaties met al de bijbehorende problemen. In deze periode hebben wij deze vier service organisaties met hun eigen cultuur stap voor stap omgevormd tot een service organisatie met een nieuwe eigen cultuur.

1985 - 1990 NV Nederlandse Spoorwegen, Cursusleider/cursusontwikkelaar
Diversen opleidingen gegeven op het gebied van besturingstechniek, pneumatiek, hydraulica en elektrotechniek.


1978 - 1985 NV Nederlandse Spoorwegen, monteur/Hoofdmonteur

Opleiding interimmanager

Opleiding:

1991 – 1993 Hoger- en general management IBW
1986 – 1989 PTH Pedagogische Technische Hoge School (HBO)
1981 - 1985 MTS werktuigbouw
1978 - 1980 Bemetel bank/plaatwerken
1974 - 1978 LTS fijnmetaal c-niveau

Diversen interne opleidingen in de besturingstechniek.
TQM trainingen
Train de trainer

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Veel ervaring met verandermanagement, techniek, service en technische opleidingen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: