Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Inkoop consultant / manager

Inkoop consultant / manager

Werkervaring interimmanager

2008 – Interim Manager
• Strategisch inkoopconsultant bij EADS.
Begeleiden van het realiseren van een preferred supplier list voor recruitment agencies in Duitsland, Frankrijk, Engeland en Spanje
• Interim CEO bij ACTRA-Group N.V.
Verantwoordelijk voor de uitbouw en verdere professionalisering van de organisatie. ACTRA-Group N.V. is een HR Solutions bedrijf gericht op Multinationals en Middenbedrijf.


2006 – 2008 Director General Purchasing
Verantwoordelijk voor het opzetten en aansturen van de internationale General Purchasing Organisatie en het Purchasing Transactions Shared Service Center in de Filippijnen vanwege de overname van Philips Semiconductors door Private Equity. Specifieke functionele aandachtsgebieden: forwarding en distribution, professional services, HR, travel, facility management, marketing & sales.

2005 – 2006 NPR Purchasing Manager Philips Semiconductors
Binnen Philips Semiconductors verantwoordelijk voor NPR Purchasing. Totaal inkoop volume €700 Miljoen per jaar. Realisatie van de inkoop middels het General Purchasing Shared Serve Center. In de functie verantwoordelijk voor het aansturen van het SSC en het realiseren van besparing targets. Specifieke aandachtsgebieden binnen de functie: Verandermanagement, aansturing SSC, wereldwijde verantwoordelijkheid op strategisch inkoop niveau, project management, beïnvloeding.

2000 – 2004 Global Commodity Manager Philips General Purchasing
• Recruitment en Executive Search: van 2000 – 2002 verantwoordelijk voor het wereldwijd implementeren van de raamwerkcontracten op het gebied van Recruitment en Executive Search en het opzetten van een Philips Recruitment Shared Service Center. Aansturen van een wereldwijd team van inkopers.
• Learning en Development: 2002 – 2004. In samenwerking met Corporate HR opzetten van de strategie rond L&D. Globale standaardisatie doorgevoerd voor generieke training programma’s voor 45.000 employees. Verantwoordelijke voor de wereldwijde inkoop strategie op het gebied van Learning met een team van internationale inkopers. Mede verantwoordelijk voor het opzetten en implementeren van een global learning Shared Service Center binnen Philips.

1999 – 2000 Interim Manager
Directeur DyFlex Uitzendorganisatie
• belast met het herstructureren van deze jonge uitzendorganisatie ter voorbereiding op verdere groei, tevens mede aandeelhouder en grondlegger.
• algemene leiding
Adviseur afdeling P&O bij de invoering nieuwe beoordelingssystematiek bij Arcadis Bouw - Infra te Amersfoort
Interim opleidingscoördinator Arcadis Bouw - Infra te Nieuwegein
• invoering persoonlijke ontwikkelingstraject geënt op werken/opleiden/coachen/leidinggeven
Coach hoofd facilitairbedrijf Arcadis Bouw - Infra te Nieuwegein
• opstellen functieomschrijvingen facilitaire dienst ABI te Amersfoort

1998 – 1999 Projectleider diverse interne veranderingsprojecten bij Arcadis Bouw –
Infra te Amersfoort
• invoeren systematiek “financieel en administratief beheersen van projecten”
• hoofd SAP-competence center ter voorbereiding op de invoering SAP
• opzetten systematiek Beheersen en ontwikkelen Marktbewerking

1997 - 1998 Hoofd projectmanagement Heidemij Advies te ’s Hertogenbosch
• lijnmanager van de afdeling projectmanagement (40 projectmanagers)
• mede verantwoordelijk voor het “kantelen van de organisatie
• opzetten en structureren van deze nieuwe afdeling

1994 - 1997 Bedrijfsleider Heidemij Advies te ‘s Hertogenbosch
• interne manager van het ingenieursbureau (ca 120 fte)
• productieplanning, personeelsmanagement, leiding geven aan het bedrijfsbureau en de ontwerpafdeling, bewaking van de interne kostenstructuur
• structureren van de interne organisatie
• plaatsvervangend vestigingsmanager
• verantwoordelijk voor het opzetten van de formatieontwikkelingsplanning
• hoofd bedrijfsbureau (ca. 15 fte)

1992 - 1994 Bedrijfsleider Heidemij Advies te Hoofddorp
• interne manager van het ingenieursbureau (ca. 100 fte)
• productieplanning, personeelsmanagement, leiding geven aan het bedrijfsbureau en de ontwerpafdeling, bewaking van de interne kostenstructuur
• verantwoordelijk voor het opzetten en invoeren van het kwaliteitssysteem op basis van NEN ISO 9002
• verantwoordelijke voor het doorvoeren van een interne reorganisatie gericht op het verhogen van de productiviteit
• verantwoordelijk voor de invoering van beoordelingssysteem op basis van management by objectives
• hoofd bedrijfsbureau (14 fte)

1990 - 1992 Hoofd ontwerpafdeling Heidemij Advies te Hoofddorp
• met name belast met opzetten van afdelingsplanning en structureren van de ontwerpafdeling
• opstellen en controleren van offertes
• management van de afdeling (30 tekenaars / constructeurs)

1985 – 1990 Technisch assistent ovenbouwkundige dienst Hoogovens
(Chorus) te IJmuiden
• projectleider onderhoudswerkzaamheden
• projectleider nieuwbouwprojecten
• belast met vernieuwing in onderhoudssystematiek
• opstellen van installatiestructuren ivm meerjaren materiaalplanning
• belast met invoering kwaliteitskringen

1984 - 1985 Civieltechnisch toezichthouder Havenschap Delfzijl
• houden van toezicht op aanleg van kademuur in de Eemshaven


Opleiding interimmanager

Bachelor Business Administration
HTS Civiele Techniek

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaat gericht, people manager, professional, open, gedreven

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, vloeiend spreken en schrijven, Duits vloeiend spreken, schrijven matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: