Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

marketing manager

marketing manager

Werkervaring interimmanager

Opdrachten van de laatste 2-2,5 jaar:
Communicatie beleid woning-& projectinrichter.
Diverse PR campagnes voor leveranciers van interieurproducten. (duurzame consumptiegoederen)
Conceptontwikkeling woningtextielafdeling meubelzaken voor retailservice organisatie.
Meerwaarde rond merk creeëren, door aanpak marketingactiviteiten.
Nieuw winkelconcept in de markt zetten.

Uitgebreide CV:
Werkervaring

Marketing advies
Periode: 1 september 2002 – heden
Inhoud: Eigen éénmanszaak voor Marketingadvies, gespecialiseerd in de interieurbranche, voor zowel leveranciers als detailhandel.
Opdrachten variëren van een totale strategische marktaanpak neerzetten tot onderdelen op zowel tactisch als operationeel niveau.
- Kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek
- Interne en externe communicatie
- Ontwikkelen van concepten: voor folders, winkelinrichting, productpresentaties
Nauwe samenwerking met creatieven (interior designers/ communicatiebureau’s, stylisten)

Werkgever: Desso – Oss/ Waalwijk
Periode: 1 januari 2002 – 1 september 2002
Functie: Marketing Manager Benelux (Contract & Home).
Functie-inhoud: Verantwoordelijk voor alle activiteiten op de Benelux tapijtmarkt, zowel voor project- als thuisgebruik.


Werkgever: Desso Home (Tapijtfabriek H. Desseaux NV) - Oss
Periode: 1 juli 2000 – 1 januari 2002
Functie: Marketing Manager/ Sales & Key Account Manager a.i.
Functie-inhoud: Eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten ten behoeve van het in de markt zetten van de merken Desso (bestaand) en Floor Vision (nieuw) op de Benelux tapijtmarkt voor thuisgebruik.
Leidinggeven aan 2 Product Managers, 1 Marketing assistent, 1 Marktonderzoeker, 1 stylist/ontwerper.
Verder directe aansturing van 3 Sales Promotors.
Door vertrek van Sales Manager, een jaar lang taken waargenomen in het uitbouwen en onderhouden van contacten met grote klanten, en in het beleid bepalen van sales activiteiten.

Opmerking: Desso Home is een nieuwe organisatie, opgericht per 1 juli 2000, die een samenvoeging van de merken Desso en Bergoss inhoudt. In het reorganisatie proces is het business plan voor 80% door mij geschreven en heb ik een bepalende rol gehad in het neerzetten van het nieuwe strategische concept van Desso Home.

Werkgever: Tapijtfabriek Bergoss BV – Oss
Periode: mei 1997 – juli 2000
Functie: Marketing Manager
Functie-inhoud: Verantwoordelijk voor alle promotionele activiteiten ter versterking van de positie van het merk Bergoss op de Nederlandse tapijtmarkt voor thuisgebruik. Zwaartepunt van de activiteiten ligt op de campagnes voor nieuwe producten: advertenties in woonbladen, POS materiaal voor de winkels, PR in consumenten en vakbladen, deelname aan consumenten- en vakbeurzen, loyaliteitprogramma voor dealers e.d.
Opmerking Door nieuwe marketing aanpak, in stilstaande markt twee jaar achtereen behoorlijke omzetplus gerealiseerd (zijnde 17% en 13%).


Werkgever: Tapijtfabriek H. Desseaux NV - Oss
Periode: 1990 – 1997
Functie: Product (marketing) Manager Projecten internationaal
Functie-inhoud: Verantwoordelijk voor alle marketing ter stimulering van de verkoop van Desso projecttapijt op de markt voor professioneel gebruik: kantoren, winkels, hotels, instellingen, scheepvaart, luchtvaart. Zwaartepunt van de activiteiten ligt op het onderhouden van het relatienetwerk tussen diverse marktpartijen: projectontwikkelaars, architecten, vloerlegbedrijven, eindgebruikers. Veel gebruikte instrumenten: vakbeurzen, mailings, VIP bijeenkomsten e.d.

Werkgever: Kluwer Academic Publishers - Dordrecht
Periode: 1988 - 1990
Functie: Promotiemanager
Functie-inhoud: Via direct mail aanprijzen van academische publicaties aan internationale universiteit bibliotheken.

Hobby’s/ Interesses
Sporten (skaten, body work-outs, fietsen) fotografie, musea/ tentoonstelling, verre reizen, lezen, film (filmhuis).

Businessplan schrijven en uitrollen voor branche organisatie.


Opleiding interimmanager

hoogst genoten opleiding:
HBO - HEAO commerciële economie

verder:
VWO
NIMA Direct Marketing
Diverse Modules Bedrijfskunde Open Universiteit
Van alle opleidingen diploma’s behaald.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

kracht is:
totaal plan opzetten en dan vertaalslag maken van idee, plan naar werkelijke activiteiten en dus zichtbaar resultaat.

Talenkennis interimmanager

Engels geen probleem.
Verstaanbaar in Duits, Frans, spaans.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: