Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

All round Interim/project manager Sales, Marketing, Operatio

All round Interim/project manager Sales, Marketing, Operatio

Werkervaring interimmanager

SAMENVATTING:

Vervulde posities, o.a. binnen Sales & Marketing: (tevens beschikbaar voor onderstaande rollen)

Sales manager, project manager, interim manager, account manager, call center manager, telemarketeer, financieel adviseur, verkoper, commercieel adviseur, business development manager, online marketeer

o.a. gewerkt voor:

Banken en verzekeringsmaatschappijen:
Abn Amro Bank, Aegon/Spaarbeleg, Bouwfonds, Crediet & Effectenbank, FMO, Fortis/VSB, Integraal Advies, Rabobank Gouda, Rabobank Nijmegen, Rabobank Waddinxveen, VISA

Overig:
Belastingdienst, Correct Express, Debis Airfinance (Ierland), ISBW, Johnson Diversey, KPMG Meijburg, KPN, Lennart & Heemskerk, Nortel Networks, NS, Nuon, Telegraaf, TNT, TomTom

bedrijven:
Face2Face Fotograveren (e commerce)
Welkomstcadeau (e commerce), aktie
Email2Pay (e commerce)
De Bedrijfskapper )

Span of control:
Leidinggevend, (project) management: tot 33 medewerkers

Internationale ervaring:
Ierland, China, Indonesie, India, Duitsland

Gewerkte niveaus:
Operationeel
Managerial
Directie


UITGEBREID CV:

Eigen bedrijf: EMAIL2PAY
(juni 2008 - heden)
Positie:
-Electronic invoicing, Electronic billing, Incasso bureaus
-Internationaal online platform voor financiële afdelingen om hun totale debiteuren afdeling uit te besteden voor slechts 10 cent per factuur
-Cashflow and –management verbeteren voor multinationals, lower DSO
-Upload XML file met factuur data en platform verstuurt facturen (elektronisch en hard copy), herinneringen en incasso brieven
- B2B en B2C
- Lanceer datum: Q2, 2009

Eigen bedrijf: WELKOMSTCADEAU
(september 2007 – april 2008)
Positie:
- Nieuwe onderneming, opgezet voor Nuon als vervolgopdracht
- Bedenker en uitvoeren van de grootste online joint promotion en affiliate marketing campagne met 25 nationale ondernemingen tegelijkertijd.
- Partners o.a.: AD, Belbios, Blokker, Douglas, Free Record shop, Healthcity, Kijkshop, Scapino, Van der Valk, Wehkamp, Weekendje weg, Zwaluwhoeve
- Concept: 3d affiliate marketing Plus!

Opdrachtgever: NUON, Amsterdam
(juli 2007 – september 2007)
Positie: Sales manager a.i.
- Verantwoordelijk voor outbound telesales
- Aansturen 8 externe call centers; 350 agents (o.a. Cendris, L&H, SNT)
- Openen nieuw online verkoopkanaal, internet marketing, affiliate marketing
- Deals sluiten met grote bedrijven
- Verbeteren van kwaliteit en conversie (o.a. trainingen, incentive, examens)

Opdrachtgever: TOMTOM, Amsterdam
(januari 2007 – april 2007)
Positie: Interim Projectmanager nieuwe global webshop TomTom (22 landen, 16 talen)
- Lanceren nieuwe Tom Tom webshop (5M transacties per jaar, 250M Euro)
- Internationaal en cross functioneel project van Marketing, Customer support Tax, Legal, IT, Finance en Treasury
- RFP, contract onderhandelingen + implementatie PSP, fraude, acquirers, (interactie) design
- Managen van 7 externe partijen en leveranciers
- Adviseren over direct marketing, online verkoop, fraude, CRM, PSP’s, inrichten processen call center inbound en outbound (300 FTE, 22 verschillende nationaliteiten), product development (subscriptions)
- Aansluiting op Navision, Tridion, Intershop, opzetten MI rapportage fraude management

Opdrachtgever: TNT Holding, Hoofddorp
(april 2006 – december 2006)
Positie: Interim Manager, Projectmanager Emerging markets
- Verantwoordelijk voor settelen van openstaande balansen in 20 emerging market landen (€200M)
- Directe gesprekspartner financiële directie in 20 emerging market landen
- Managen van 25 externe relaties
- Internationaal en cross functioneel project van Tax, Legal, IT, Finance en Treasury


Opdrachtgever: ABN AMRO HYPOTHEKENGROEP, Amersfoort
(juli 2006 – oktober 2006)
Positie: Interim Manager, Business controller
- Voormalig Bouwfonds
- (Management)rapportages, analyseren en doorlichten BU’s, Balanced scorecards, project control opzetten

Opdrachtgever: RABOBANK, Wijchen/Beuningen
(februari 2006 – augustus 2006)
Positie: Interim Manager, Projectleider
- Fusie Rabobank Wijchen/Beuningen, Ubbergen, Malden en Nijmegen
- Dagelijkse leiding over het LAC; clusters Financieren Particulieren/Bedrijven, Financïele administratie, Klant/Bank, Betalen/Sparen en projectmedewerkers (33 medewerkers)
- Projectleider projecten WID, EKD, CBW, IKB/Siebel (CRM), CAV
- Managen 9 externe partijen
- Diverse managementrapportages opgezet (o.a. werkvoorraad; tussenrekeningbeheer; incassobeheer; kennismatrix)

Eigen bedrijf: FACE2FACE FOTOGRAVEREN
(2006 – heden)
Positie: Ondernemer
- Exploiteren internationale webwinkels (drop shipping), SEO, SEM, internet marketing, affiliate marketing.
- 120 verkooppunten in cadeauwinkels
- Webwinkels in Duitsland/Portugal/Brazilie/Italie/Zweden/USA/Spanje/UK

Opdrachtgever: JOHNSON DIVERSEY, Utrecht
(februari 2005 – april 2005)
Positie: Interim manager Treasury
- Manager treasury back office (2 FTE), cash management, opstellen procedures, werkinstructies en handboek, audit, reporting opzetten en verbeteren

Opdrachtgever: FMO BANK
(oktober 2004 – januari 2005)
Positie: Implementatieconsultant, projectleider
- Implementatie en conversie sofware pakker ACBS (Leningen en Schenkingen)
- Procesbeschrijvingen en manuals maken

Opdrachtgever: DE BELASTINGDIENST, Utrecht
(juli 2004 – april 2005)
Positie: Interim accountmanager, Interim Implementatie manager ELA
- Opzetten en inrichten extern Call centre (200 seats) voor verbeteren bereikbaarheid Belastingtelefoon voor ondernemers (0800-0543 en 0800-0568)
- Verzorgen van trainingen en presentaties Call centre
- Implementatiemanager ELA Software bij Fiscaal Intermediairs
- Managen van 250 externe relaties; account management en relatie beheer

Opdrachtgever: DEBIS AIRFINANCE, Shannon (Ierland)
(april 2002 – oktober 2002)
Positie: Interim transition manager, Treasury Backoffice
- Verhuizen van de Treasury Back Office naar Nederland
- Functieomschrijvingen maken
- Alle processen en procedures beschrijven, analyseren, verbeteren en verbinden
- Structuur aanbrengen in de processen van de Treasury organisatie
- Project manager van een nieuw te implementeren Treasury softwaresysteem
- Handleiding schrijven voor het nieuwe Treasury systeem
- Ontwikkelen van een nieuw cash management (forecasting) model

Opdrachtgever: ISBW, Houten
(oktober 2001 – december 2001)
Positie: Interim manager afdeling Finance
- Alle financiële processen/procedures vastleggen en de administratie inrichten
- Interim manager: dagelijkse leiding financiële administratie (5 FTE)
- Beleidsplan geschreven voor debiteuren
- Structureren werkprocessen (o.a. handboeken en werkbeschrijvingen online)
- Reorganisatie afdeling

Opdrachtgever: NEDERLANDSE SPOORWEGEN, Utrecht
(februari 2001 – april 2002)
Positie: Interim project controller, hoofd project bureau
- Opzetten en inrichten projectbureau, dagelijkse leiding
- Contractonderhandelingen
- Human resource management (inhuur externe consultants en overig personeel)
- Alle financiële processen/procedures vastleggen en de administratie inrichten
- Een tool ontwikkelen die het mogelijk maakt om het totale (niet financiële) proces online te kunnen monitoren, plannen
- Een financiële tool ontwikkelen teneinde een continu inzicht te krijgen in het totale budget en de deelbudgetten en de daarmee samenhangende kosten

Opdrachtgever: VISA
(augustus 2000 – januari 2001)
Positie: Business analist & Project controller
- Geadviseerd over CRM en -procedures
- Optimaliseren van de Balanced scorecard
- Advies geven over financiële analyses bij management rapportage
- Diverse rapporten samenstellen (maandbrief/rapportage voor de RvC Fortis)
- Full years forecast model gemaakt (o.a. rentetarieven)
- Contractadvisering co-brander card types

Eigen onderneming: DE BEDRIJFSKAPPER, Houten
(2000 – 2003: verkocht)
Positie: Ondernemer,Founder
- Leveren van Topkappers aan bedrijven
- Aansturen tien FTE
- Grote media exposure (free publicity) in alle grote en belangrijke nationale, regionale en lokale kranten, business/ professionele magazines, radiostations en tv programma’s
- Het klantenportfolio bestaat uit o.a. grote (inter)nationale bedrijven zoals Deloitte&Touche, Ernst & Young, PGGM, Zwitserleven en Sun Microsystems

Opdrachtgever: CORRECT EXPRESS, Utrecht
(juni 2000 – juli 2000)
Positie: Interim assistent controller
- Voorbereiden en afsluiten halfjaarcijfers
- Alle financiële processen/procedures vastleggen en de administratie inrichten

Opdrachtgever: NORTEL NETWORKS, Hoofddorp
(april – juli 2000)
Positie: Interim administrateur Finance
- Voorbereiden en afsluiten halfjaarcijfers
- Accounts payable / Accounts receivable
- Management en financiële rapportage aan de CFO
- Electronic banking / Betalingssystemen opzetten diverse banken
- Opzetten diverse procedures en beleidsstukken; werk-taak processen beschreven, verbeterd en gestructureerd
-Nieuwe medewerkers getraind

Opdrachtgever: KPMG Meijburg, Amstelveen
(januari 2000 – juli 2000)
Positie: Interim credit manager en cliëntenadministratie
- Opzetten van de afdeling debiteuren, managen debiteuren en cliënten administratie (12 FTE)
- Inventariseren, incasseren en opschonen van (oude) vorderingen en achterstanden
- Opzetten van en adviseren over management rapportage voor het DB
- Schrijven van een handboek incassobeleid
- Opbouwen van de afdeling, aannemen personeel
- Bezoeken van grote cliënten inzake incasso achterstanden

Opdrachtgever: RABOBANK, Waddinxveen en Gouda
(oktober 1999 – december 1999)
Positie: Interim manager administratieve implementatie fusie
- Twee medewerkers begeleiden aan administratieve kant van de fusie
- Conversie en opmaak zakelijke en particuliere akten, kredieten en zekerheden

Werkgever: INTEGRAAL ADVIES, Almere, Eindhoven (november 1998 – juli 2000)
Positie:
1. Sales & Marketing manager
Managen van een sales team met account managers (9 FTE)
2. Call centre manager (25 FTE, outbound)
3. Financieel/hypotheek adviseur (account manager, buitendienst)
- Cliënten adviseren over hun financiële en fiscale positie
- Verkopen (>25M Euro) van financiële producten, hypotheken, verzekeringen, employee benefits (B-2-B en B-2-C)
- Verzorgen fiscale aangiftes

Werkgever: AEGON / SPAARBELEG, Nieuwegein
(januari 1997-november 1998)
Positie:
1. Financieel/hypotheek adviseur (account manager, buitendienst)
2. Cliënten adviseren over hun financiële en fiscale positie
- Verkopen (>15M Euro) van financiële producten, hypotheken, verzekeringen, employee benefits (B-2-B en B-2-C)
- Nieuw team bouwen van succesvolle adviseurs; Coaching en training nieuwe adviseurs
- Tweemaal achtereen geëindigd als meest succesvolle salesteam
2. Telemarketeer, supervisor (4 FTE); outbound

Werkgever: KPN, Utrecht
(mei 1996 – september 1996)
Positie: Project en management support

Werkgever: LEENHART EN HEEMSKERK
(september 1996 – januari 1997)
Positie: Telemarketing; verkoop b-2-b en b-2-c; outbound, trainen en begeleiden collega’s

Werkgever: C&E BANK, Utrecht
(september 1996 – januari 1997)
Positie: Administrateur Kredieten, hypotheken, en beleggingen

Werkgevers: ABN AMRO BANK, FORTIS BANK, KPN
(1993 – 1997)
Positie: Management support diverse afdelingen

Werkgevers: Diverse restaurants, hotels, De Telegraaf (1989-1996)






Opleiding interimmanager

- International Master in Business Administration (Universiteit Nyenrode)
- Master of Science in Management (Universiteit Nyenrode)
- Beleid, Communicatie en Organisatiewetenschappen (Vrije Universiteit)
- HEAO Marketing (Hogeschool van Utrecht)
- HEAO Bedrijfseconomie (Hogeschool van Utrecht)
- V.W.O.

2009 Professional Internet Marketer (WebCEO University)
2008 Competent Internet Marketer (WebCEO University)
2001 Project management, ISBW
2001 Senior project management, ISBW
2001 Masterclass project management, ISBW
1999 Woningfinanciering 1, NIBE
1999 Woningfinanciering 2, NIBE
2006 Erkend Hypotheekadviseur, NIBE (registratienummer SEH 13973)
1998 Pensioen analyse, Mapreko Advies
1998 Verzekeringen, Mapreko Advies
1998 Sales management, Mapreko Advies
1998 Effectieve Telemarketing, L&H
1997 Sales and account management, Aegon
1999 MS Excel (gevorderden)
1997 Stocks and options (analysis & trader)
1997 Time management, C&E Bankiers



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interesse gebieden en ervaring / specialisatie binnen Sales & Marketing:

E-commerce, SEO, (internet) Marketing, Sales b2b en b2c, CRM, bouwen internationale
platformen/portals, bouwen en managen van websites van A tot Z, payment service providers, joint
promotions and partnerships, free publicity expert, strategic account management, sales
training, direct sales, aanboren nieuwe markten / pmc’s


Interesse gebieden en ervaring / specialisatie overig:

Automatisering, IB/Vpb, culturen, fraude management, horeca (hotels), MBTI, mystery shopping
(klantvisie/CRM), onderwijs, openbaar vervoer, psychologie, recruitment, reorganisaties, start ups, trainen / inwerken (nieuwe) medewerkers, toerisme

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Ik vind het leuk om kennis en ervaringen te delen en over te brengen op collega’s, om zodoende een positieve bijdrage te leveren aan de wederzijdse (persoonlijke) ontwikkeling en mensen beter te maken.
In de afgelopen jaren heb ik hier positieve feedback op gekregen en werd dit erg gewaardeerd.

Minimum netto tarief: 100 euro, exclusief reiskosten en BTW.

Opdracht bij voorkeur in Regio Amsterdam, anders de Randstad.
Aantal dagen beschikbaar: 1-7 per week.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: