Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager HR

Manager HR

Werkervaring interimmanager

Bedrijf Plaats Datum Project
BESAM Ede 1995 Opzetten van een ondernemingsraad en die inpassen in de onderneming.
Trainen van de Ondernemingsraad
Delacre Ede 1995 Trainen van de ondernemingsraad
Verebus Engineering Den Haag 10 1995
04 1996 Reorganisatie, verbeteren van de bedrijfsprocessen
Opzetten kwaliteitssysteem
Geveke Motoren Papendrecht 1996 Verbeteren bedrijfsprocessen
Gemeente Amersfoort Amersfoort 1996 Analyse bedrijfsprocessen afdeling gemeente belastingen
IBN groep Uden 1997 In kaart brengen en verbeteren van de bedrijfsprocessen bij de afdeling personeelsbeheer
SnoeckVanBeek Hypotheken Rotterdam 1998 2000 In kaart brengen bedrijfsprocessen.
Kamer van Koophandel Utrecht 07-1997
12-1997 Implementeren reorganisatie.
Opzetten personeelsbeleid
VAM Wijster 06-1998 Analyse bedrijfsprocessen
Organisatie analyse
Fokker Space Leiden 10-1997
08-1998 Implementeren en begeleiden reorganisatie
Opzetten en implementeren HRM systeem
Opstellen bedrijfs-CAO en onderhandelen met de bonden
Interim manager afdeling HR
Stam en Co Heerhugowaard 1999 Training Management Team
GZO Zeist 9-1998
10-1999 Business Process Reengineering, projectleider
Ziekenhuis Gooi Noord Blaricum 05-1999
08-1999 Interim management afdeling Personeel en Opleidingen
Adviseur Directie
Sorgeloos Hypotheken Rotterdam 08-2000 Advisering procesverbetering
Opzetten kwaliteitssysteem
NedCar PD&E Helmond 12-1999
10-2000 Voorbereiden verkoop.
Begeleiden verzelfstandiging
Hoofd Human Resources a.i.
Forward Aircraft Amsterdam 1999-2000 Advisering opzetten organisatie
Advisering Human Resources management
Aetax Utrecht 2001 Coaching managers
Opzetten Arbeidsreglement
Opzetten personeelsbeleid
Stam en Co Heerhugowaard 01-2001
07-2001 Reorganisatie
Opzetten process-based organisatie
Gemeente Maassluis Maassluis 10-2001
11-2001 Cultuuranalyse Sociale Dienst
Veranderproces naar klantgerichte (procesbased) organisatie
Mentrum (Geestelijke Gezondheidszorg) Amsterdam 11-2001
01-2002 Implementeren personeelsmanagement systemen
Bagetti Group BV 02-2002
-
08-2002 Quick Scan bedrijfsprocessen.
Functie: interim-managing director. In totaal 25 medewerkers. € 3.000.000,-- omzet per jaar.
Algemene leiding van het bedrijf, drie vestigingen in Nederland en België.
Complete organisatie (zowel productie, marketing en sales als bedrijfsmatig) opgezet.
Groeiscenario’s opgezet en uitgevoerd.
Een van de vestigingen afgestoten.
SNV, nederlandse ontwikkelings organisatie 07-2002-10-2002 Implementeren competentiemanagement.
Opzetten HR beleid, inrichten SSC.
Gemeente Barendrecht Barendrecht 7-2003 – 5-2004 Opzetten HR systemen en invoeren Integraal Management
Doorvoeren cultuurverandering
Faurecia Sittard 2004 Interim manager HR afdeling

Diverse organisaties Counseling medewerkers


WERKERVARING:

2007 tot heden Zelfstandig Interim manager en business coach
2004-2007 Faurecia
Faurecia is een van de grootste toeleveranciers voor de automotive. Het bedrijf is beursgenoteerd in Parijs, waar ook de hoofdzetel is gevestigd. In totaal 60.000 medewerkers.
2004-2006 Manager HR voor de plant in Sittard.
Opzetten van de organisatie, lean and mean maken van het bedrijf
Coachen van het nieuwe management team
Opzetten van de afdeling HR
Engineren bedrijfsprocessen
Downsizing van 550 FTE naar 125 FTE ten gevolge van het wegvallen van de Smart for-four
2006-heden Manager Management Development voor R&D Noord Europa
Opzetten van het MD proces in Duitsland.
Creëren van een reservoir van potentiële managers en experts
Verbeteren HR instrumenten, competentiemanagement, beloningssysteem, beoordelingssysteem
Coachen en begeleiden managers




1995-2004 Zelfstandig business-coach/interim manager
Projecten: zie bijlage1

1992-1995 DLO instituut voor Bos- en Natuuronderzoek (300 FTE personeel)
Functie: Hoofd personeel en organisatie/change manager.
Leiding van een afdeling van 3 medewerkers, managementcoach voor het managementteam (17 mensen)
Projecten:
• Cultuuromslag van een taakgerichte naar marktgerichte organisatie.
• Fusie van twee onderzoekinstituten
• Opstarten van een moderne P-afdeling
• Training management (afdelingshoofden en projectgroepleiders)
• Voorbereiden verzelfstandiging DLO.


1990-1992 Gemeenschappelijk Energiebedrijf Zuid Holland West. (1100 FTE personeel) Energiedistributiebedrijf voor Den Haag en Voorburg.
Functie: Hoofd afdeling personeelmanagement en arbeidsvoorwaarden
Leiding van een afdeling van 5 medewerkers evenals functionele leiding aan vier P&O functionarissen.
Projecten:
• Opzet, uitwerking en invoering systeem van Personeelsmanagement.
• Evaluatie functiewaarderingssysteem.
• Ontwerp en ontwikkeling beloningssysteem.
• Arbeidsvoorwaarden beleid aangepast aan de regels van het burgerlijke recht. (arbeidsovereenkomsten aangepast, ontslagprocedures opgesteld etc.)
• Ontwerpen van een bedrijfs CAO.
• Ontwikkelen en invoeren van een set van sociale kengetallen.
• PC privé‚ project
• Collectieve verzekeringen voor het personeel ingevoerd.

Andere activiteiten:
• Bestuurslid computerclub

1989-1990 Ziekenhuis St. Antoniushove Leidschendam. (350 bedden, 750 personeelsleden)
Functie: Hoofd personeel en organisatie.
Taakstelling: het opnieuw opstarten van de afdeling Personeel en Organisatie
Leiding van een afdeling van 5 medewerkers. Lid managementteam

1973-1989 St. Elisabethziekenhuis Tilburg. (720 bedden, ca 2000 personeelsleden)
Functie: Medisch microbiologisch analist.
Vanaf 1984 voor ca 50% stafmedewerker P&O van het laboratorium (ca 100 medewerkers)
Projecten:
• Organisatie laboratorium opgezet.
• Computergestuurde roosterplanning ontworpen en geprogrammeerd.

Verdere activiteiten:
• 10 jaar lid ondernemingsraad, waarvan 6 jaar als secretaris. In deze tijd onder meer het reglement van de OR opgesteld, namens de OR lid van de commissie Personeel en Organisatie Nieuwbouw.
• Hoofdredacteur van het personeelsorgaan.
• Medeorganisator van diverse personeelsactiviteiten zoals sportdagen, zeskampen.
• Invoeren van collectieve autoverzekering.


Opleiding interimmanager

WO Personeelwetenschappen KUB Tilburg
Diverse trainingen en cursussen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

standvastig, creatief, snel, allert, analitisch, humor, doorzetter

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels vloeiend in woord en geschrift
Duits Redelijk tot goed

Overig

Ervaren manager met visie.
Publiceer regelmatig onder meer op managersonline.nl

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: