Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Werkgever: Buro voor Werving&Selectie en Interim Managemet en Consultancy
Periode 17-5-1999 – heden

Werkzaam als Managing Partner.
Actief vanuit eigen kantoor in de regio Rotterdam.
Mijn activiteiten zijn:
- als W&S consultant uitvoeren van W&S opdrachten in het hogere segment. Dit betekent het invullen van met name de zware IT-professionals, management- en soms directie posities.
- Commercieel verwerven van nieuwe opdrachten en opdrachtgevers.
- Personal coaching: Als onderdeel van het selectietraject worden aan kandidaten tevens persoonlijke adviezen met betrekking tot loopbaan- cq. persoonlijke ontwikkeling gegeven.
- Interne organisatie: Samen met een van de andere partners invulling geven aan werkwijze en selectie, aanschaf en implementatie van een nieuw CRM/Kandidaten volg systeem.


Werkgever: ICT Dienstverlener
Periode 01-10-1986 – 17-05-1999

1986-1990 als projectmanager in de detachering werkzaam geweest bij een internationale Accountants- en Belastingadviesorganisatie. Ontwerp en realisatie van een Onderhandenwerk en Klantensysteem geleid inclusief de implementatie op de diverse kantoren. Verder leiding gegeven aan het beheer van de systemen en coaching van junioren. In die tijd de tool Synon/2 geimplementeerd en gehanteerd voor de ontwikkeling van de nieuwe systemen.

1990-1991 Gestart als fieldmanager voor de regio Zuid-Nederland. In deze hoedanigheid verantwoordelijk voor ca. 60 medewerkers. Functionering- en beoordelingsgesprekken, promoties en salarisverhogingen, opleidingsplannen en beïnvloeding inzet.

1991-1993 Gevraagd door de directie als accountmanager voor de toenmalige divisie Dienstverlening. Mijn aandachtsgebied was: zakelijk dienstverlening, Transport & Logistiek, Gezondheidszorg. Omzet ca. 6 Miljoen NLG per jaar.

1994-1997 Aanvankelijk als Manager Personeel gestart binnen de eenheid voor bouwen, onderhouden en implemeneteren van informatiesystemen en in deze rol verantwoordelijk voor 90-125 medewerkers.

Vanaf 1995 Lid van de directie van de hiervoor genoemde eenheid (450 medewerkers); Verantwoordelijk voor ca. 5 managers personeel en tevens verantwoordelijk voor ca. 60 eigen medewerkers. In deze rol contacten op alle niveaus binnen de organisatie onderhouden, zoals het opleidingscentrum, commercie, directies, personeelszaken, administratie, Centrale Planning. De performance werd beoordeeld op verloop, ziekteverzuim, leegloop, opleidingskengetallen (bijv. aantal opleidingsmomenten per mw/jaar), productiviteit en algehele tevredenheid van de medewerkers. In deze periode een veranderingstraject ingezet en begeleid om de kwaliteit van de medewerkers op een hoger plan te brengen, behorend bij de verandering die de organisatie had ingezet om van detacheerder naar dienstverlener te komen. Hieruit is onder andere opdrachtmanagement ontstaan om zo meer controle te hebben en houden omtrent de kwaliteit van uitvoering van de medewerkers bij klanten.
In deze periode tevens het persoonlijk opleidingsplan geïntroduceerd, zodat ambitie, opleiding en inzet op elkaar afgestemd werden. Met name de nauwe contacten met de centrale planning en commercie zorgden ervoor dat medewerkers over het algemeen tevreden waren in hun opdracht en dat verloop, ziekteverzuim en productiviteit onder het geplande niveau bleven.
In 1997 is een organisatieverandering doorgevoerd, waarin de oorspronkelijke eenheid werd omgevormd tot een Business Unit met verschillende eenheden op grond van discipline en expertise.
Mijn rol werd veranderd naar eenheidmanager van de nieuwe eenheid Informatiearchitectuur & Advies. In deze hoedanigheid verantwoordelijk voor het opzetten van deze nieuwe eenheid, die aanvankelijk uit ca. 30 medewerkers bestond. Dit betekende:
- Invulling geven aan de dienstverlening;
- Opstellen jaarplan voor deze eenheid;
- Commercieel zorgen voor draagvlak en voorlichting binnen het commercieel team van gehele organisatie, teneinde hen in staat te stellen deze dienstverlening aan de markt aan te bieden;
- Peoplemanagement van deze eenheid.
Daarnaast ben ik, als Manager Personeel, verantwoordelijk gebleven voor ca. 50 medewerkers van de nieuw opgerichte eenheid Projectmanagement Services en ondersteunde ik de eenheidmanager in zijn uitvoering en planvorming.
Ook Werving en Selectie behoorden tot de taken.

In 1998 door het vertrek van het toenmalige MT-lid van de businessunit die zich richtte op Kwaliteitszorg, verantwoordelijk voor het peoplemanagement, ben ik gevraagd deze op te volgen.
In deze rol als MT-lid totaal verantwoordelijk voor het peoplemanagement. In deze periode gegroeid van ca. 50 medewerkers tot ca. 80 medewerkers. Voor het overgrote deel zware professionals en Project-/Kwaliteitsmanagers.

Sinds 1997 lid van het BBO binnen de organisatie. Dit is het Breed Beleid Overleg waarin het topmanagement vertegenwoordigd was en zich bezighield met het beleid van de organisatie.


Werkgever: Van Ommeren Data BV
Periode 01-06-1980 – 01-10-1986

In 1986 een intensieve opleiding tot Systeemanalist gevolgd bij Volmac (ca. 3 maanden incl. doelmatig programmeren)
Na deze opleiding direct ingezet in vele projecten en ontwikkeld van (junior) systeemanalist tot Projectadviseur. Bij Van Ommeren Data was dat de functie voor de professionals die zowel projectleiding als consultancy opdrachten konden uitvoeren.
In deze periode diverse systemen ontworpen, getest volgens een gestructureerde standaard test methodiek, geïmplementeerd en als projectleider gerealiseerd. Daarnaast een aantal consultancy opdrachten intern uitgevoerd, waaronder een pakketselectie in Amerika.
De meeste projecten waaraan ik heb meegewerkt of verantwoordelijk voor was hadden een sterk internationaal karakter.


Werkgever: Militaire Dienst
Periode 11-01-1979 – 01-06-1980

Sergeant Geneeskundige Dienst
vredestaak: Dagelijkse leiding over een Bataljonshulppost op de kazerne. Deze bestond uit een Arts en 4 gewondenverzorgers.


Werkgever: Van Ommeren Rekencentrum
Periode 12-09-1977 – 10-01-1979

Operator en werkvoorbereider op het rekencentrum van Van Ommeren (later Van Ommeren Data BV)


Opleiding interimmanager

Opleiding : Atheneum B te Vlaardingen, Scholengemeenschap Westland Zuid
Diverse Ambi-modules (I1, I2, S2, S3, S4, HS3)
Diverse Automatiseringsopleidingen, waaronder
- Doelmatig programmeren (Volmac)
- Systeemanalyse (Volmac)
- Div. IBM mainframe cursussen
- Div. AS/400 cursussen
- Synon/2 – 4GL op AS/400
Praktijkdiploma Boekhouden
MBA (Moderne Bedrijfsadministratie)
SPD I en II
Diverse managementopleidingen: Personeelsmanagement, MDP-programma (Mercury Goldman),
Leergang Ondernemerschap (als lid van het BBO), Commercieel Management (waaronder Strategic Selling
van Miller-Heiman), Winning Major Projects, Informatiemanagement, Beoordelen,
Functioneringsgesprekken, PAPI-gecertificeerd; Competentiegericht Interviewen, en div.andere.
Gecertificeerd om de HRM-instrumenten van SHL te mogen gebruiken (Development-, Assessment- en
Organisatie-instrumenten).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Implementeren van diverse systemen inculsief opleiding gebruikers, zoals:
- Financiele systemen;
- Logistieke systemen;
- Beslissingsondersteunende systemen;
- Bedrijfsbrede ondersteunende systemen, tegenwoordig ERP-applicaties genoemd
Coachen;
Projectmanagement en projectleiding
Algemeen management
Peoplemanagement


Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels (goed)
Duits (goed)

Overig

Persoonskenmerken:

- Loyaal
- Representatief
- Communicatief
- Peoplemanager met zakelijke inslag
- Gedreven
- Harde werker, geen 9-5 mentaliteit
- Perfectionist
- Accuraat
- Commercieel inzicht
- Ruime ICT-ervaring en grote affiniteit
- Leert snel in op nieuwe systemen ihkv. gebruik en coaching en opleiden medewerkers
- Kritisch (opbouwend)
- Brede interesse en ontwikkeling
- Veranderingsgezind
- Kan zowel solistisch als in teamverband opereren
- Stressbestendig


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: