Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager insurance and banking, financial services

Projectmanager insurance and banking, financial services

Werkervaring interimmanager

Negentien jaar werkervaring in de financiële dienstverlening, in een verscheidenheid aan disciplines. Bewezen sterke programma/projectmanager, zowel businessunit- als labeloverschrijdend. Zeer ervaren in verandermanagement, goede kennis van een verscheidenheid aan processen en systemen en het outsourcen hiervan. Meermaals zijn succesvol nieuwe producten/diensten of conversies/wijzigingen van verzekeringsproducten doorgevoerd. Producttechnisch kennis van een breed scala van verzekeringen en bancaire producten (kredieten, renterekening, spaarproducten en beleggingsfondsproducten). In bezit van uitstekende beoordelingen.
sept 2010- Business Intelligence manager bij Avéro Achmea.
1 sept 2011 Gerealiseerd is de eerste mijlpaal van een commercieel management informatiesysteem (COMI), opgeleverd in maart 2011. Eveneens gerealiseerd is het inregelen van de Governance rondom Management Informatie. Verantwoordelijk voor de vormgeving van de dID Management Informatie visie 2014. Als gedelegeerd opdrachtgever verantwoordelijk voor het programma Management Informatie 2011.

juni 2010- Senior projectmanager (interim) ‘Rebranding Fortis Bank’ bij ASR Verzekeringen.
okt 2010 In dit programma zijn projectteams bij zes bedrijfsonderdelen/productgroepen aangestuurd. Hierbij is de omlabeling gerealiseerd van de Fortis Bank merk&gegevens naar de ASR gegevens. Dit gold voor alle output/drukwerk en de betrokken front- en back office systemen.

okt 2008- mei 2010 Deels werkzaam voor eigen B.V.

sept 2007- Senior projectmanager (interim) ‘1 Zorg/SZ voor KVGO’ via Achmea Group IT-services
sept 2008 Het ging hier om een innovatie in de dienstverlening. Voor één specifieke branche is de verzuimdienstverlening van Achmea Sociale Zekerheid gecombineerd met de arbeidsgerelateerde zorg van Achmea Zorg in één steunpunt. Hierbij is de dienstenoptimalisatie en dienstenontwikkeling aangestuurd, evenals de organisatievormgeving, het finance&control en marketing&communicatie stuk.


sept 2006 – sept 2007 Sabbatical leave.

Okt 2005 - Segmentmarketeer bij AEGON Bank te Nieuwegein.
sept 2006 Voor het segment ‘Vermogen en Hypotheken’ verantwoordelijk voor het marketing- en communicatieplan. Tevens verantwoordelijk voor het productmanagement en de afstemming met de verplichte berichtgevingen. Productmanager bij het project ‘opheffen AXENT renterekening en AXENT optimaal beleggen’ waarbij een spaar/beleggingsproduct ter vervanging werd aangeboden.

2004- okt. 2005 Propositiemanager bij AEGON Spaarbeleg te Nieuwegein.
Marketingplan voor de vijftig-plus markt in teamverband gemaakt. Hierbij is de 50+ markt geanalyseerd en zijn relevante behoeftes in kaart gebracht. Middels een SWOT analyse en confrontatie matrix is het centrale probleem geformuleerd. Vervolgens is gekozen welke strategische optie het beste is en zijn de doelstellingen en de te volgen marketingstrategie hiervoor opgesteld. Tenslotte zijn in het marketingjaarplan de concrete proposities en acties verder uitgewerkt en deels uitgevoerd.
Project/productmanager bij de conversie van een verouderd uitvaartproduct (OverlijdensKostenFonds OKF), tevens inhoudelijk verantwoordelijk voor de marketing en communicatie kant hierbij.

1997-2003 Manager Affinity Partners bij AXENT/AEGON te Utrecht.
In samenwerking met diverse externe partners (o.m. Comfort Card, CNV vakbonden en OZ zorgverzekeringen) zijn business/marketingplannen gemaakt en uitgevoerd. Uitgangspunt voor de samenwerking was wederzijdse vergroting van de omzet en/of verbreding van het productassortiment.
Projectmanager van diverse complexe projecten met multidisciplinaire betrokkenheid: juridisch, financieel, actuarieel, ICT, logistiek/procesmatig, en marketing en verkoop. Dit had impact op de interne organisatie, processen en systemen, deels was er sprake van outsourcing en veelal moesten producten gerebrand worden.
Gerealiseerd is bijv. de inkoop van een kredietenlijn (o.m. spaarkrediet) voor de AXENT klanten en het creëren van specifieke CNV verzekeringsproducten. Tevens zijn vele directe verkoop en leadgenererende acties uitgevoerd zowel op prospects als op bestaande klanten. Waaronder jarenlang een succesvol ‘pensioenkompas’ concept.
Verantwoordelijk voor de marketing en communicatie kant bij de beëindiging van De Nederlandse Verzekeringsgroep waarbij de portefeuille en een deel van de organisatie werd overgenomen door AXENT/AEGON.

1994-1996 Deels medewerker Control, deels marketeer bij De Nederlandse Verzekeringsgroep (100% AEGON) te Groningen. Voor samenwerkingsverbanden met drie zorgverzekeraars zijn business cases en bedrijfseconomische analyses gemaakt, contracten verbeterd en gezamenlijke acties uitgevoerd.
Projectleider bij de invoering van een productierapportage-systeem.

1990-1993 Control Leven Individueel en Control Europe bij AEGON in Den Haag.
Bij Control verantwoordelijk geweest voor de vormgeving en oplevering van diverse rapportages het gebied van levens- en beleggingsverzekeringen voor het intermediaire distributiekanaal. Zowel voor de algemene financiële planning en begroting als ook gericht op specifieke bedrijfseconomische analyses t.b.v. marketing en verkoop. Projectleider van het multidisciplinaire project najaarskoopsommenactie.

Opleiding interimmanager

2008 Prince2 Foundation en Practitioner
v.a. 2007 Permanente Educatie t.b.v. de Registercontroller registratie. Waaronder Strategy & Planning, Corporate Governance, het COSO Risk Framework, effectief communiceren, effectief adviseren

1997-2000 Direct Marketing Management, NIMA-B, NIMA-C1

1993 Postdoctorale Controlleropleiding aan de Vrije Universiteit van Amsterdam
1991 Bedrijfseconomie/Bestuurlijke Informatiekunde aan de Erasmus Universiteit

Diverse basiscursussen: MS PowerPoint, -Project, -Excel, -Access. Campagnemanagement AIMS. Cognos.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Belangen en doelstellingen definiëren.
Verwachtingen managen, heel goed omgaan met verschillende belanghebbenden.
Plannen, organiseren, coördineren, realiseren/waarmaken. Het kritieke pad optimaliseren en bewaken.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal.
Engels: goed.


Overig

• Representatief en communicatief vaardig
• Goed in het omgaan met een verscheidenheid aan business contacten en belanghebbenden
• Organisatiesensitief
• Empatisch en enthousiasmerend
• Sterk strategisch/tactisch inzicht
• Sterk logisch analytisch
• Planmatig en resultaatgericht
• Hands-on en pro-actief
• In het bezit van een VAR-DGA


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: