Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur, Manager, Senior Controller

Directeur, Manager, Senior Controller

Werkervaring interimmanager

2008 juli tot heden

Crisis Manager bij Provimi Petfood Nederland
• In control brengen van debiteurenposities;
• Opschoning debiteurenbestand ;
• Verbetering processen ten behoeve van resultaten “in Control”;
• Analyse van mogelijke oorzaken van sterk fluctuerende resultaten;
• Implementatie Credit Management systeem ;
• Basic Data Management Navision.
• Verdere implementatie ERP systeem Navision;
• Inrichten en in kaart brengen processen met behulp van Visio, alsmede deel van het veranderingsmanagement;


2008 tot en met juni

Projectmanager Sigma Coatings Uithoorn
Project: optimale bezetting SSC’s
• Coaching van afdeling Sales Support en Development;
• Motivatieonderzoek binnen de organisatie;
• Bedrijfskundig onderzoek naar optimale bezetting van Service Centres en het bouwen van instrumentarium op basis daarvan;
• Advisering directie en management ten aanzien van inrichting en verbetering organisatie;


2005 – september 2007 Competence Care bv te Bilthoven

Algemeen Directeur
• opbouwen van de organisatie;
• professionaliseringsslag;
• uitbouw en verdieping van het productassortiment;
• coaching, strategische advisering, competentiemanagement;

Organisatieveranderingen en begeleidingstrajecten binnen Competence Care bv:
• Nederlandse tak van groot Duits gasbedrijf;
• Internationaal opererend Flight Simulatorbedrijf;
• Diverse Woningbouwcorporaties;
• Voedingsmiddelenfabriek;
• Semi-overheidsorganisatie op gebied van Volksgezondheid en Milieu;
• Verzekeringsmaatschappij.

2004-nov. 2005 Talen Vastgoedonderhoud Apeldoorn

Crisismanager en schaduwmanager van de Algemeen Directeur
• coaching en strategisch adviseren van de Algemeen Directeur;
• verbeteren van de procesbeheersing en administratieve organisatie;
• verbeteren van de commerciële effectiviteit;
• resultaatgericht vastgoedonderhoud als concept;
• implementatie Alert en CRM.


2003-2003 Vesteda te Maastricht,

Manager Backoffice; de belangrijkste resultaten zijn:
o Insourcing van 15.000 woningen in beheer zodat het totaal op 39.000 woningen in beheer komt;
o Met gelijk aantal mensen 90% meer produceren door middel van verbeteringen in systemen en efficiency;
o Verbeteren van de AO binnen geheel Vesteda door deelname aan projecten en initiatieven, organisatie en implementaties vanuit de Backoffice;
o Leidinggeven aan een afdeling van 25 mensen;
o Ervaring met REMS en implementatie van flow management systeem.

2002- 2003 ABNAMRO te Amsterdam, Consumer Division, BU-NL

Manager APS
Crisismanagement in mobiliseren van afdeling van 15 personen;
Inhaalslag met betrekking tot de doorgevoerde ABNAMRO reorganisatie in de inhoudelijke structuur van de afdeling;
Aanhaken bij de ontwikkelingen binnen de organisatie, met name de nieuwe governance structuur binnen BU-NL;
Leveren van een bijdrage aan grootschalige projecten binnen de organisatie, onder andere een kostenverbijzonderingssysteem, waaraan cruciale bezettingsinformatie moet worden geleverd;
Implementatie nieuw systeem APS.


2001 KNMG te Utrecht

Financieel Manager
• Het opleveren van een door de accountant goedgekeurde jaarrekening binnen een relatief korte periode, alsmede hernieuwd inzicht in de begrotingscijfers binnen diezelfde periode, waardoor het bestuurlijk vertrouwen in de financieel/administratieve gang van zaken werd hersteld;
• Nieuwe begrotingsopzet met goedgekeurde begroting voor het volgende begrotingsjaar;
• Ombuiging cultuur naar meer zakelijke omgeving;
• Vlotgetrokken van de personele gang van zaken op administratief gebied;
• Leidinggeven aan 20 personen;
• Inzicht verschaffen in de financiële gang van zaken en herstel van de administratieve organisatie.

1999- 2000, ABNAMRO, Wholesale Division;

Hoofd Reporting & Control, Operations Amsterdam; de belangrijkste resultaten zijn:
• Opbouwen van en leiding aan een afdeling van uiteindelijk 23 FTE, die de financiële rapportage verzorgt van de dealingroom Amsterdam van de bank;
• Zorgdragen voor maandelijkse rapportage van alle resultaten van de dealingroom Amsterdam;
• Zorgdragen voor volledige aansluiting tussen grootboek, backofficesystemen en resultaten;
• Controle over formele rapportages ten behoeve van De Nederlandsche Bank, Risk Control, etc.
• Ervaring met backofficesystemen en wholesaleproducten.

1998-1999, EPZ;

Strategisch adviseur in het liberaliseringproces
• Ondersteuning van de directie bij het opstellen van beleid in het kader van een geliberaliseerde markt;
• Marktmodellen voor scenario’s in de strategiebepaling;
• Modellen voor scenario’s in de beleidsbepaling richting ministerie ten aanzien van historische kosten (bakstenenproblematiek)

1997–1998 NS Cargo

Controller productiedivisie
• Leidinggeven aan financiële en controlafdeling
• Nieuwe rapportagestructuur;
• Verbetering administratieve organisatie;
• Diverse business plannen voor nieuwe activiteiten, resp. verzelfstandigingen
• Systeem van kostenverbijzondering.


Projectmanagervan het project Cargo 2000
• Projectteam van 8 personen;
• Totale vernieuwing van de bedrijfsprocessen;
• Rondje om de kerk voor Cargomachinisten geïmplementeerd;
• Voorbereiding van internationale spoortrajecten.

1996 Van Krey Kip

Crisismanager

Als crisismanager werkzaam in bedrijf in pluimveesector, 150 personen in vaste dienst, 65 Mio omzet. In deze opdracht is de verliesgevende positie van het bedrijf door het uitvoeren van een saneringsplan omgebogen naar winst, en de liquiditeitspositie van het bedrijf onder controle gebracht.


Ervaring in dienstverband

Algemeen

Nol heeft vanuit zijn studie bedrijfseconometrie zijn intrede gemaakt in het bedrijfsleven en heeft zich in de financieel-economische hoek ontwikkeld. Toch heeft hij zich steeds bewogen daar waar de voortgang van zaken stagneerde. Al tijdens zijn dienstverband heeft hij zich onderscheiden door zijn visie, politieke antennes en persoonlijke autoriteit.


1994-1995 BECO B.A.
Functie: Financieel Directeur
• Ombuiging organisatie van inkoopgericht naar verkoopgericht;
• Verantwoordelijkheid HRM. ICT, Financiën, Advies, Facilitair;
• Totale vernieuwing informatiesystemen. Oracle implementatie;
• Oprichting van en leiding aan Belgische dochter;
1992-1994 BECO B.A.
Functie: Controller
• Reorganisatie Projectendochter en inwerken nieuwe directeur;
• troubleshoot opdrachten, gecombineerd met regulier controllingwerk.

1989-1992 Maatschappij voor Informatica Diensten BV
Functie: Controller
• Troubleshoot functie binnen een automatiseringsbedrijf in pioniersfase.
• Meerdere werkmaatschappijen, verspreid over het land.
• Betrokken geweest bij overname door Volmac en later Roccade.
• Implementatie van Exact

1987-1989 Nestle Nederland BV Fabriek Nunspeet
Functie: Hoofd Administratie
• Leiding over 5 afdelingen met 23 medewerkers;
• Begeleiden van investeringen in nieuwe fabriefsonderdelen en betrokken bij technologische en technische vernieuwingen.

1984-1986 Nestle Nederland BV Financiële divisie
Functie: Productiekosten Controller
• Beheersen productiekosten, budgettering, analyses en rapportage aan Zwitserse moeder van kostenniveaus;
• onderzoek naar methoden en technieken om kosten beter te beheersen en verder te verlagen;
• kostenvergelijkingen tussen 8 Nederlandse fabrieken en internationale kostenvergelijkingen, resp. -analyses.


1982-1984 Fokker BV organisatie afdeling
Functie: Implementatie, in teamverband en individueel, van diverse McKinsey –rapporten in de organisatie. Nadruk op gebieden Automatisering, Ontwikkeling en Ontwerp, en Financiën.

Afstudeerstage afdeling Planning en Werving, Fokker BV, juni 1981-december 1981


Opleiding interimmanager

Nol is bedrijfseconometrist met een sterk bedrijfskundige interesse in praktische zin. Na zijn opleiding heeft hij diverse opleidingen gevolgd, eerst in meer bedrijfsmatige zin (postdoctoraal), later meer gericht op persoonlijke ontwikkeling en uitdieping van talenten. Daarnaast vele workshops, seminars en kleinere cursussen op velerlei terrein.

Een overzicht vind u hieronder:

1962 – 1968 Basisschool te Maastricht
1968 – 1975 Gymnasium B te Maastricht
1975 – 1982 Bedrijfseconometrie te Tilburg
1986 Postdoctoraal “Beleidsvoorbereiding en besluitvorming”, faculteit Politicologie, VU Amsterdam
1994 Postdoctoraal “ Financials for Executives”, INSEAD, Fontainebleau, Frankrijk
1999 Postdoctoraal “Professioneel Interim Management”, Nijenrode;
1997-2000 “Intuïtieve ontwikkeling”, 3-jarige opleiding, Mens & Intuïtie in Amersfoort, ter ondersteuning van de veranderingsaspecten in het Interimmanagement vakgebied;


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Crisis Manager met coachende stijl van leidinggeven waar dat kan, directief waar het moet;
• Specialist in het mobiliseren en lostrekken van vastzittende organisatorische situaties;
• Sterk resultaatgericht, met grote feeling voor mogelijkheden en onmogelijkheden van een organisatie;
• Groot modelmatig denkvermogen; daardoor in staat om complexe problematiek te doorgronden, te ordenen en op te lossen;
• Kalm, scherp in observatie en analyse, enthousiasmerend in de mogelijke oplossingen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, vloeiend;
Duits: goed mondeling en lezen, schrijven redelijk
Frans: huis tuin en keuken

Overig

• Aangesloten bij de Orde van Register Managers;
• President van Lion Club Leusden;
• Sporen verdiend als executive coach, counsellor en strategisch adviseur, naast interimopdrachten;
• Begeleiding van directies en RvC’s op het vlak van samenwerking en visiebepaling;
• Ontwikkeling en begeleiding van workshop “Persoonlijk Leiderschap”.
• Opleiding van consultants en begeleiders van Competence Care BV.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: