Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directeur

directeur

Werkervaring interimmanager

Ruim 20 jaar all round HRM ervaring op directie niveau, ruime internationale ervaring, zeer veel HRIS ervaring.
Ruim 3 jaar als interim/ project manager.

Samenvatting van de werkzaamheden

BV (maart 2001-heden) 2002-heden)
Functie: Directeur
Human Resources Management o.a.
Strategisch Project en Interim Management
HR ICT

ABN-AMRO Bank NV (maart 2000-oktober 2001)
Functie: Global Project Manager, Senior Vice President voor Corporate HR in Amsterdam
Verantwoordelijk voor de wereldwijde implementatie van:
- Global performance management programma
- Global E-recruitment project
- Global grading and competency project
- Global (re)allocatie project Investment Bank
- Adviseur E-HRM o.a. SAP, E-recruit, SABA

PricewaterhouseCoopers (1994-maart 2000)
Functie 1: Human Resources Chief Information Officer, Directeur voor Europa, het midden Oosten
en Afrika in Londen en New York (medio 1998-maart 2000)
Als lid van het global HRIS team was ik direct verantwoordelijk voor de implementatie van het
People Soft HRIS in 92 landen en voor 160.000 medewerkers.
Het budget voor dit project bedroeg USD 47 miljoen. De pilots voor dit project waren in
Frankrijk, Spanje en de Tsjechische Republiek. Tevens was mijn team verantwoordelijk voor het
ontwikkelen van het zg. Global Core System.
Het totale team bestond uit 150 personen waarvan 50 medewerkers waren gestationeerd in Londen
en de overige 100 in Amerika.

Functie 2: Human Resources Director Tax and Legal Services voor Price Waterhouse Europe
in Londen (medio 1997-medio 1998)
In nauwe samenwerking met Amerikaanse collega's heb ik de nieuwe global strategie en het bijbehorende
beleid ontwikkeld voor global HR in Tax and Legal Services.
Tevens was ik coördinator voor verschillende nieuwe HR tools zoals het global career model en het
360-degree feedback instrument.
Daarnaast was ik lid van het US/EMEA merger team en coördinator voor HRIS (administratie-
wervings-, en allocatiesystemen).
Functie 3: Senior Manager voor Price Waterhouse Human Resources Centre in Londen
(medio 1996-medio 1997)
Het centrum had tot taak het op Europese basis ontwikkelen van de HR strategie en het invoeren
van het beleid binnnen de complexe matrix organisatie van verschillende disciplines, landen
en Europese bestuursorganen.
Op verzoek van de European Management Board heb ik een review en aansluitend een
reorganisatie van het HR Centre uitgevoerd. Het team bestond uit 15 personen.
Speciale taken waren:
- Project Management
- HRIS (People Soft Versie 4.5, 45 landen, 45.000 medewerkers)
- Implementatie van de Europese recruitment strategie en het beleid
- Lid van het PWE/US aligment team dat de fusie tussen de Amerikaanse en de Europese PW
organisaties heeft voorbereid en uitgevoerd.

Functie 4: Personeelsmanager Price Waterhouse in Nederland (1994-medio 1996)
Als hoofd PZ was ik direct verantwoordelijk voor alle taken op het gebied van het Human Resources
Management. De afdeling bestond uit 12 medewerkers. Daarnaast was ik verantwoordelijke voor
het decentrale advies team bestaande uit twee personeelsmanagers en twee recruiters.
Tevens was ik belast met de invoering van PeopleSoft en het total quality en cultural change program
van Price Waterhouse.

VB Groep (Nu Deloitte & Touch) (1988-1994)
Functie: Personeelsmanager/adviseur
In deze periode heb ik alle werkzaamheden die horen bij een volwaardige P&O functie uitgevoerd.
Lag het accent eerst op de werving en selectie, later lag de nadruk op de coördinerende rol in het
geval van overnames en op reorganisatie, outplacement en ontslag.
Daarnaast was ik senior personeelsmanager van de stafdiensten en assessor in het Management
Development traject. Mijn team bestond uit een junior personeelsmanager, een assistente werving,
twee administrateurs en een secretaresse.

Regionaal Instituut voor de Ambulante Geestelijke Gezondheidszorg (RIAGG) (1982-1988)
Functie: Team coördinator externe contacten bij het RIAGG in Leiden
De werkzaamheden bestonden achtereenvolgens uit de reorganisatie en de ontwikkeling van een
nieuw beleid voor de afdeling externe contacten en de uitvoering van personeelszaken.

Kenmerken
all round HR manager
Strategie- en organisatie ontwikkeling
Consultancy
Ontwikkelen en implementeren van HR ICT-systemen
Project management

Talenkennis
Engels : uitstekend
Frans : goed
Duits : goed



Opleiding interimmanager

drs klinische Padagogiek, RU Utrecht
Mba TU Delft

Opleidingen
H.A.V.O. : Montesorri Lyceum Rotterdam Montessori Lyceum Rotterdam 1973
Atheneum : Montessori Lyceum Rotterdam 1974
Rechten : R.U. Utrecht (tot propedeuse) 1976
Pedagogiek : R.U. Utrecht docteraal examen 1982
Bedrijfskunde : T.U. Delft, Masters in Business Administration 1989

Diverse opleidingen en trainingen waaronder Human Resources Information Systems (HRIS), PeopleSoft en SAP;
project management; consultation; management development; commercial, influencing - en coaching skills.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

management op directie niveau
intercultureel management
people manager


Talenkennis interimmanager

Tweetalig in Nederlands en Engels
Duits
Frans

Overig

PROFESSIONAL EXPERIENCE:


BV, (present)
Managing Director, Amsterdam, The Netherlands.
• Human Resources activities
• Strategic, Project, Implementation and Interim Management.
• Human Resources E-business activities.
• CEO


ABN-AMRO Bank, (2000-March 2002)
Senior Vice President, Global Project Management for HR, Head Office, Amsterdam,
The Netherlands.
Responsible for all global projects in Corporate HR:
• Global performance management programme.
• Global project management for E-recruitment
• Global grading and competency project.
• Centre of expertise for project management and HR ICT.


PricewaterhouseCoopers, (1994-2000)
Director, Global HR Chief Information Officer, London and New York (1999-2000).
Director responsible for the re-engineering of all HR Information Technology Solutions in line with the firm’s Global HR Strategy and Policies. Thereby, maximizing the business benefits that technology can bring to HR.
Responsible for:
• Alignment of the HRIS to the business needs by integrating the different HRIS in line with the business strategy and the HR strategy.
• To identify new ways to leverage HRIS to create and sustain HRIT tools being used as competitive advantages.
• To facilitate new organizational structures using HRIS functionality.
• To advise on re-engineering HR processes and procedures.


Director, EMEA HRIS Implementation leader, London and Tampa, Florida (1998-1999).
Project Director for the selection and implementation of a Human Resources Information System (HRIS) for the global PWC firm.
• Led in the mobilization of the implementation project, including development of the plan, management and team structure, definition of roles, budget and project charter.
• Led the global team in the selection of People Soft as the firm’s global Human Resources Information System.
• Led the redesign of the firm’s key human resources processes in EMEA.
• Completed a Terms of Reference and project plan.
• Marketed the HRIS to the 92 countries within the firm.


Director, Human Resources Tax and Legal Services Price Waterhouse Europe, London (1997-1998).
Responsible for the development and implementation of new Human Resources Strategy and Policies in the Tax and Legal practise in Europe.
• European co-ordinator for the introduction of the ‘Global Career Model’ for (HR) professionals and several HRIT tools.
• Selected as a member of the merger team representing the Tax and Legal Services for EMEA.


Senior Manager, Price Waterhouse Human Resource Centre, London (1996-1997).
Responsible for the development and implementation of new Human Resource Strategies and Policies on an European level.
• Selected by the European Management Board to review the effectiveness and reorganized the PW Human Resource Centre.
• Implemented a Pan-European Recruitment Strategy and Policy.
• Member of the PWE/US alignment team during the merger of the European and the American firms.
• Developed and introduced a new appraisal and counselling system.
• Established People Soft as the PWE Human Resources Information System and led in the implementation of the system in 42 countries throughout PWE.


Manager, Price Waterhouse, National Office, Rotterdam, The Netherlands (1994-1996).
Provided organizational development to the national HR department for the Netherlands and managing a full time staff of 12.
• Introduced the HR Management Information System.
• Established criteria for re-designing the Human Resource Administration department.


Manager/Consultant, VB Group (now part of Deloitte & Touche),
The Netherlands (1988-1994).
Responsible for the management of the Human Resources unit for 3 regions and national staff department (300 staff).
• Established a sound HR consulting function in the regions.
• Firm wide responsibility for recruitment and hiring about 1000 people annually.
• Initiated and developed an on going series of training workshops such as Management Development and Project Management.


Public Relations Manager, RIAGG, The Netherlands (1982-1988).
Responsible for the reorganization of the Public Relations department and responsible for HR operations.


EDUCATION:

UNIVERSITY OF DELFT, Delft, The Netherlands (1986-1989).
Masters of Business Administration.

UNIVERSITY OF UTRECHT, Utrecht, The Netherlands (1976-1982).
Bachelor of Arts (Pedagogy).









 beschikbaar?

Interim managers zoeken: