Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HRM adviseur

HRM adviseur

Werkervaring interimmanager

Opdracht als zelfstandig Personeelsadviseur

Juni 2004-heden: Personeelsadviseur bij het Stichting PENTO.
Stichting Pento is een holding waarin vijf instellingen(vier audiologisch centra en één stichting gezinsbegeleiding) participeren. De diensten worden vanuit zes locaties in midden-, oost- en noord-Nederland aangeboden. Per januari 2007 werken deze centra samen in de stichting PENTO. Deze opdracht is gestart voor het audiologisch centrum Amersfoort, ik heb het fusie traject meegemaakt en ben nu extern personeelsadviseur voor alle vijf de instellingen. Momenteel ben ik bezig met een begeleidingstraject om tot het opzetten van een gemeenschappelijke OR te komen. En train hen daarnaast vakinhoudelijk ever de Wet op de Ondernemingsraden, vergadertechnieken en teambuilding.

Deze opdracht heb ik naast mijn functie als manager gedaan.

Werkzaamheden:
• Gevraagd en ongevraagd advies geven aan de directeur over personele vraagstukken en (personeelsbeleid) beleid.
• Ontwikkelen nieuw beleid.
• Sparring partner van de directeur.
• Vraagbaak voor de medewerkers; ondersteunen, informeren en adviseren van individuele medewerkers op het gebied van uitvoering en toepassing van het vastgestelde personeelsbeleid en CAO.
• Begeleiden instellen Personeels vertegenwoordiging; informatie, training en procesbegeleider.
• Begeleiden instellen Ondernemingsraad; procesbegeleider, coördinator en trainer van de OR.
• Werving en selectie van medewerkers.
• Adviseren directeur (Raad van Bestuur) voor en tijdens fusietraject met name op het gebied van de gevolgen voor het sociaal beleid en de ontwikkeling en harmonisatie van HRM instrumenten.



Coachings opdracht bij de Mac Donald Ermelo
• Succesvol loopbaan adviestraject medewerker.

Coachingsopdracht op verzoek van coachee
• Succesvol adviseren en begeleiden manager Landal Greenparks bij het solliciteren naar een andere functie en werkgever.

Organisatiebegeleiding en advies
• Succesvol begeleiden strategiesessie bij de VAN (verzekeraar).
• Uitwerken punten die uit strategiesessie zijn gekomen, samengevat in een adviesstuk.


Doordat ik aan diverse opdrachten werk, heb ik ervaring met
• Coachen, op het gebied van bewustwording van mens- team en organisatie
• Loopbaanbegeleiding.
• Geven en ontwikkelen van workshops onder andere op het gebied van timemanagement, STARR interview techniek, rol van de manager in veranderprocessen.
• Werving en selectietrajecten.
• Expertise op het gebied van begeleiden van reïntegratietrajecten

Vaste functies

Maart 2004- heden: Manager poliklinische afdelingen van Cardiologie bij het Meander Medisch Centrum in Amersfoort

Werkzaamheden:
• Leidinggeven aan drie teams van totaal 29 FTE (39 medewerkers) en gespecialiseerd verpleegkundigen.
• Werving en selectie, introductie en inwerken, stimuleren deskundigheidsbevordering.
• Voeren van POP- en Jaargesprekken met de medewerkers en toezien op de nakoming van de gemaakte afspraken.
• Coachen van medewerkers.
• Ziekteverzuimbegeleiding en –preventie.
• Houden van werkoverleg.
• Leiden van projecten.
• Ontwikkelen van het jaarplan van de afdelingen.
• Verantwoordelijk voor het uitvoeren van het zorgeenheidsbeleid binnen de poliklinische afdelingen.
• Ontwikkelen van beleid.
• Ontwikkelen en verantwoordelijk voor het opleidingsplan.
• Budget verantwoordelijke.
• Begeleiden van reïntegratietrajecten
• Doorlichten werkprocessen en met succes doorvoeren veranderingen waardoor er een efficiëntie slag is gemaakt met als resultaat verhoging van de productie en verkorting van de wachttijden.

Oktober 2003 – maart 2004:Personeelsconsulent op de afdeling P&O bij het
Meander Medisch Centrum

Werkzaamheden:
• Ondersteunen, adviseren, informeren van het (operationeel) management en
uitvoerende werkzaamheden op het gebied van uitvoering en toepassing van
het vastgestelde (integraal) personeelsbeleid.
• Werving en selectie en arbeidsvoorwaarden gesprekken.
• Gesprekken voeren met medewerkers over hun functioneren en verslaglegging daarvan.
• Adviseren en ondersteunen van het management bij ziekteverzuimgesprekken.
• Ondersteunen, informeren en adviseren van individuele medewerkers op het gebied van uitvoering en toepassing van het vastgestelde personeelsbeleid.

Juni 2003- oktober 2003: Herplaatsingcoördinator op het mobiliteitscentrum bij het
Meander Medisch Centrum

Werkzaamheden:
• Voeren van individuele gesprekken met herplaatsingkandidaten met betrekking tot persoonlijke oriëntatie, arbeidsmarktverkenning en arbeidsmarktbenadering.
• Adviseren en bemiddelen tussen managers, herplaatsingkandidaat en personeelsconsulent.
• Initiëren, ondersteunen en participeren in gesprekken tussen belanghebbenden.
• Matchen van herplaatsingkandidaten op interne vacatures.
• Verwerven van (tijdelijke) reïntegratieplekken intern.
• Overleg externe partijen.
• Participatie SMT . (sociaal medisch team)
• Deelname aan stafoverleg, werkoverleg.

September 2002- juni 2003: Personeelsconsulent op de afdeling P&O bij het
Meander Medisch Centrum

Werkzaamheden:
Idem aan periode Oktober 2003-Maart 2004.

September 1984- september 2002:
Diverse verpleegkundige functies op verschillende afdelingen binnen verschillende instellingen.

Overige ervaring: Bestuurslid oudervereniging binnen het basis onderwijs

Werkzaamheden:
• Opzetten van en participeren in werkgroepen.
• organiseren en coördineren van activiteiten.
• Gevraagd en ongevraagd advies geven aan andere geledingen binnen de school.



Opleiding interimmanager

2001-2005: HBO opleiding Personeel & Arbeid aan de Hogeschool de Horst in Driebergen. Afstudeerdatum juni 2005. Afgestudeerd op de competenties: Projectleider, Adviseur, Vernieuwer en Coach.

1984-1988: Opleiding tot A-verpleegkundige.
Diploma behaald in 1988.

1977-1984: V.W.O. exact pakket
Diploma behaald in 1984.

Cursussen/trainingen:
Vele cursussen op het gebied van HRM waaronder onderhandelen, conflicthantering, competentie management, adviesvaardigheden, gespreksvaardigheden, arbeidsongeschiktheid en reïntegratie, ergocoach en financieel management


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben een enthousiaste en gedreven HRM adviseur met management ervaring. Mijn werk is mijn passie, ik doe wat ik leuk vind en goed in ben en bereik daarmee voor de mensen met wie ik werk en voor de opdrachtgever hoog resultaat. Het “mens-aspect” is sterk ontwikkeld zonder daarbij de bedrijfsmatige kant uit het oog te verliezen. Tevens heb ik ervaring met coachen en trainen waarbij ik mens-team-organisatie begeleid. Mijn kracht is om de mensen hun eigen kracht (weer) te leren zien en die in te zetten om met plezier zichtbare resultaten te halen. Voor henzelf, het team en de organisatie. Mijn sterke eigenschappen zijn: observerend en analytisch vermogen, het vermogen om in mogelijkheden te denken en hierin ook anderen te stimuleren. Ik voel mij comfortabel in een omgeving die dynamisch en in ontwikkeling is.

Talenkennis interimmanager

Talen Spreken Schrijven
Engels: Goed Goed
Duits: Goed Redelijk
Frans: Redelijk Matig



Overig

Overige ervaring: Bestuurslid oudervereniging binnen het basis onderwijs

Werkzaamheden:
• Opzetten van en participeren in werkgroepen.
• organiseren en coördineren van activiteiten.
• Gevraagd en ongevraagd advies geven aan andere geledingen binnen de school.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: