Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager P&O / HRM

Manager P&O / HRM

Werkervaring interimmanager

Organisatie: eigen bedrijf te Eindhoven
Omschrijving: Human Resource Management (interim, projecten en advies) en coaching
Periode: 09/2009 - heden
Functie: Eigenaar
Werkzaamheden: het verzorgen van advies-, interim- en projectopdrachten op het gebied van HRM. Te denken valt hierbij o.a.: advisering m.b.t. arbeidsrechtelijke vraagstukken, opzetten / professionaliseren afdeling HRM, reorganisaties en ontslagprocedures, ziekteverzuim, re-integratie, arbeidsomstandigheden, arbeidsvoorwaarden en
beloning, opleidingsbeleid en talentmanagement, wagenpark, pensioenen en(bedrijfs)verzekeringen.
Daarnaast ben ik gecertificeerd NLP Master Practitioner en coach ik mensen, voornamelijk op het vlak van persoonlijke ontwikkeling. Dit kan bijvoorbeeld zijn het verbeteren van de inter-persoonlijke en de intra-persoonlijke communicatie, het stellen en bereiken van doelen, omgaan met emoties, inzichtelijk maken en transformeren van blokkades en beperkende overtuigingen. Kortom: het verhogen van de kwaliteit van leven.

Organisatie: Dura Vemeer Divisie Infra te Beuningen en Enter(circa 300 medewerkers)
Omschrijving: onderneming actief in Infrastructuur.
Periode: 02/2010 - heden
Functie: HR Manager a.i.
Specifieke projecten: competentiemanagement, verzuimbeleid, teambuilding en communicatie. Daarnaast verantwoordelijk voor de gangbare operationele aangelegenheden op het brede vlak van HRM.

Organisatie: Heijmans N.V. te Rosmalen (circa 10.000 medewerkers)
Omschrijving: beursgenoteerde onderneming, actief in Vastgoed en Woningbouw, Utiliteitsbouw en Techniek en Infra.
Periode: 10/2009 - 01/2010
Functie: verzuimcoach a.i.
Werkzaamheden: het adviseren en ondersteunen van directies, personeelsmanagers, leidinggevenden en personeelsleden van de Heijmans werkmaatschappijen op alle terreinen van verzuimbeheersing, -preventie en re-integratie.

Organisatie: Continu Recruitment Services B.V. te Eindhoven (circa 100 medewerkers)
Omschrijving: Holding maatschappij voor drie werkmaatschappijen in arbeidsbemiddeling (Continu Engineering, DTI Engineering en Continu Office)
Periode: 01/2007 – 10/2009
Functie: Manager P&O, lid Management Team, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Werkzaamheden: Eindverantwoordelijk voor het totale P&O beleid en afdeling P&O: advisering directie en management m.b.t. arbeidsrechtelijke vraagstukken, begeleiden arbeidsconflicten, ziekteverzuim, re-integratie, arbeidsomstandigheden, arbeidsvoorwaarden en beloning, opleidingsbeleid, wagenpark, pensioenen en (bedrijfs)verzekeringen, verzorgen ontslagprocedures, leiding geven aan afdeling P&O (2 medewerkers). Tevens vervulde ik de rol van vertrouwenspersoon.

Uitgevoerde projecten o.a.: herontwikkelen en implementeren P&O beleid, professionaliseren en digitaliseren afdeling P&O, opstellen resultaatgerichte functiebeschrijvingen, optimaliseren en benchmarken arbeidsvoorwaardenpakket, ontwerpen en implementeren nieuw salarishuis, ontwikkelen en implementeren nieuw bonussysteem, onderhandelen en implementeren nieuwe pensioenregeling, opstellen en implementeren van nieuw functionerings- en beoordelingssystematiek, vernieuwen autobeleid, opstellen en implementeren opleidingsplan.

Organisatie: Digitenne B.V. te Hilversum (circa 80 medewerkers)
Omschrijving: Levering digitale televisie via de ether en verkoop van abonnementen via B2B
Periode: 07/2002 - 11/2006
Functie: gestart als Senior Office Manager & HR Adviseur. Vanaf 07/2003 benoemd tot HR Manager, rapporterend aan de COO
Werkzaamheden: nauw betrokken bij de start-up, doorgroei en afbouw van dit bedrijf.
Ontwikkelen en implementeren HR beleid en –advies, ontwikkelen en implementeren HRM instrumenten, advisering directie en management m.b.t. arbeidsrechtelijke vraagstukken, begeleiden arbeidsconflicten, ontwikkelen en implementeren beleid ziekteverzuim, ontwikkelen salarishuis en arbeidsvoorwaardenpakket, ontwikkelen werving- en selectiebeleid, adviseren opleidingsvraagstukken, opstellen en sturen op HR afdelingsplannen/ HR jaarbudgetten/opleidingsbudgetten, werving en selectie medewerkers (zowel lager, midden als hoger kader), leiding geven aan HR Assistent (1 FTE), opstellen en uitvoeren Sociaal Plan vanwege overname door grootaandeelhouder, bemiddelen tussen Personeelsvertegenwoordiging en Directie, verzorgen ontslagprocedures.
Neventaken: ondersteunen directie op strategisch niveau (Raad van Commissarissen en aandeelhouders), leiding geven aan afdelingen Secretariaat, Receptie en Facilitaire Zaken (4 FTE).

Organisatie: Mediakabel B.V. te Capelle a/d IJssel (circa 130 medewerkers)
Omschrijving: Levering digitale televisie aan kabelmaatschappijen en verkoop via B2B
Periode: 11/1998 - 07/2002
Functie: Manager, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Werkzaamheden: Nauw betrokken bij de start-up, doorgroei en reorganisatie van dit bedrijf.
Leiding geven aan afdelingen Office (secretariaten), Interne Dienst, Receptie (8 FTE), opstellen en beheren afdelingsplannen en jaarbudgetten, werving en selectie nieuwe medewerkers, voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken, correctiegesprekken, slechtnieuws- en ontslaggesprekken, ondersteunen directie op strategisch niveau (Raad van Commissarissen en Aandeelhouders).

Organisatie: Groeneveld Transport Efficiency B.V. te Gorinchem (ca. 180 medewerkers)
Omschrijving: Productie en verkoop van efficiëntie verhogende producten voor transportwereld, off-road en industrie
Periode: 05/1994 - 11/1998
Functie: Directieassistent, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Werkzaamheden: ondersteunen directieteam: verscheidene P&O activiteiten,voorbereiden en notuleren directie- en Raad van Commissarissenvergaderingen, organiseren zakenreizen en evenementen, corresponderen in Nederlands, Frans, Duits en Engels, verzorgen diverse PR aangelegenheden.
Periode: 10/1991 - 05/1994
Functie: Managementassistent, rapporterend aan de Directeur Export & Marketing
Werkzaamheden: Ondersteunen Directeur Export & Marketing: voorbereiden en notuleren interne vergaderingen, organiseren zakenreizen en evenementen, corresponderen in Nederlands, Frans, Duits en Engels, verzorgen diverse PR aangelegenheden.

Opleiding interimmanager

Relevante opleidingen en cursussen (alle succesvol afgerond)
2007 - 2008: NLP Master Practitioner via Heart Systems / New York Training Institute for NLP
2006 - 2007: NLP Practitioner via Heart Systems / New York Training Institute for NLP
2006: Speedreading & mindmapping via Purple Monkey
2005: Arbeids- en Sociaal Recht via De Baak
2005: Begeleiden van Manager en Medewerker via De Baak
2005: De Zieke Werknemer via De Baak
2004: Werving & Selectie voor Professionals via Van den Broek en Partners
2003: Personeelsmanagement voor startende P&O-ers via Van den Broek en Partners
2001: Middle Management via NCATB
2000: Leergang Office Manager via Schoevers Bedrijfsopleidingen
1992: NIMA-A via LOI
1990 – 1991: ESA (European Secretarial Academy) via Instituut Schoevers (HBO niveau)
1989 – 1990: directiesecretaresse via Instituut Schoevers
1983 – 1989: havo

Daarnaast volg ik ieder jaar minimaal 2 cursussen / workshops / seminars die gerelateerd zijn aan mijn vakgebied of op het gebied van coaching en persoonlijke ontwikkeling.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonskenmerken: Denken in oplossingen, doorzettingsvermogen, durf, enthousiast, gedreven, integer, leergierig, loyaal, mensgericht.
Competenties: Assertiviteit, besluitvaardigheid, coachen, innoveren, leiding geven, netwerken, organisatiesensitiviteit, resultaatgericht, sociaal en communicatief vaardig.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: vloeiend
Engels: goed
Duits: goed
Frans: matig

Overig

Nevenwerkzaamheden
Ik begeleid en coach nieuwe trainees van de opleiding NLP Practitioner bij Heart Systems / New York Training Institute for NLP in Westmalle, België.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: