Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim-manager en organisatieadviseur overheid

Interim-manager en organisatieadviseur overheid

Werkervaring interimmanager

Interim-manager en organisatieadviseur met veel ervaring binnen de (lokale) overheid. Vijf intensieve managementfuncties vervult variërend van 10 tot 150 fte. Managing consultant expertise op het gebied van organisatieontwikkeling en -inrichting, gemeentelijke herindeling, verbetering dienstverlening en efficiënt(er) werken.

Projecten en opdrachtgevers als ZZP\\\'er (2008-heden):
• Interim-manager Facilitaire Zaken en Informatie & Automatisering bij een gemeente. Speerpunten: verbeteren samenwerking en dienstverlening, digitalisering bedrijfsvoering, invoering klantcontactcenter, onderzoek naar gebouwenbeheer.
• Projectleider voor een strategisch project van een
zorgverzekeraar, afdeling Marketing & Verkoop
• Projectleider voor de vervanging van een informatiesysteem voor de polisadministratie van een zorgverzekeraar, afdeling Marketing & Verkoop
• Organisatieadviseur voor het opstellen van een eindrapportage over de businesspotentie van twee strategische projecten
• Workshops resultaatgericht managen voor een managementteam van een organisatie in arbeidsbemiddeling.
• Interim-manager afdeling Vergunningen en Evenementen (10 fte) bij een stadsdeel. Speerpunten: samenvoeging twee teams en verbeteren & digitaliseren dienstverlening.
• Onderzoek binnen gemeenten naar administratieve lastenverlichting voor burgers en bedrijven
• Evaluatie reorganisatie en uitvoeren werkdrukonderzoek voor een gemeente.

Afdelingshoofd Proces- en Informatiemanagement (PIM) (30 fte) bij de gemeente Amersfoort (2007-2008). Verantwoordelijk voor het managen van de afdeling PIM en het voorbereiden van de gemeentelijke organisatie op digitalisering van dienstverlening, processen en documenten. Deelname aan diverse interne projecten.

Organisatieadviseur/interim-manager bij Buitenhek & van Doorn Consultancy (en Bento Spino BV) (2003-2007). Projecten en opdrachtgevers:
• Interim-concerndirecteur (ca 150 fte) bij een gemeente. Verantwoordelijk voor de aansturing van de stafafdelingen Bedrijfsvoering, de sector Publieksdiensten en Brandweer. Dagelijkse aansturing en aanjaagfunctie in de organisatieverandering van een sectorenmodel naar een directiemodel. Trekker en deelnemer van diverse interne projecten.
• Interim-bestuurder/directeur Welzijnsorganisatie (70 medewerkers). Verantwoordelijk voor het begeleiden van deze organisatie naar een fusie.
• Interim-afdelingshoofd Ondersteuning (40 fte) van een stadsdeel. In het kader van een reorganisatietraject deze nieuwe afdeling opbouwen, aan
sturen en begeleiden naar een meer klant- en resultaatgerichte werkwijze. Trekker en deelnemer van diverse interne projecten.
• Organisatieadviseur bij reorganisaties (van sectormodel naar directiemodel) en gemeentelijke herindelingen van diverse gemeenten. Enkele aandachtspunten: organisatie-inrichting, formatie- en plaatsingsplannen, functie- en competentieprofielen, resultaatgericht werken en ontwerp fusievarianten.
• Projectleider en organisatieadviseur verzelfstandiging Vastgoedbeheer bij een onderdeel van een Ministerie.
• Workshops over resultaatgerichte afdelingsplannen, het INK-management-model, persoonlijke ontwikkelingsplannen (POP) en visie- en missievorming voor diverse overheidsorganisaties.

Organisatieadviseur/interim-manager bij Bestuur en Management Consultants (BMC) (1998-2003). Projecten en opdrachtgevers:
• Organisatieadviseur bij organisatieontwikkeling en/of reorganisaties van diverse gemeenten. Enkele aandachtspunten: ontwerp verandertraject, begeleiden themabijeenkomsten, visieontwikkeling, advies over organisatie-inrichting en formatie, projectplanning, evaluatie verandertraject.
• Interim social controller op concernniveau van een sociale werkvoorziening-organisatie. Verantwoordelijk voor het verbeteren van de bruikbaarheid, betrouwbaarheid en toegankelijkheid van de managementrapportages, de aanlevering van prestatiegegevens aan de rijksoverheid en aansturing van de applicatiebeheerders. Deelname aan diverse interne en externe projecten.
• Organisatieadviseur bij de invoering van integrale bedrijfs- en afdelingsplannen voor diverse gemeenten
• Organisatieadviseur bij de implementatie van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) voor diverse gemeenten

Accountmanager bij Euromatch, bureau voor werving & selectie en detachering van hoger opgeleid personeel (1997-1998). Onderdeel van Brunel Nederland. Verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe vestiging in Amersfoort. Opbouwen en onderhouden van relaties met opdrachtgevers en kandidaten.

Opleiding interimmanager

Opleiding voor organisatieadviseurs; SIOO
Bestuurs- en Organisatiewetenschap; faculteit der beleidswetenschappen;
Katholieke Universiteit Nijmegen; afstudeerrichting HRM
Facilitaire Dienstverlening (voorheen THW); Hanzehogeschool
Groningen; afstudeerrichting Communicatiemanagement

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Energiek, resultaatgericht en in staat om mensen in beweging te krijgen.

Overig

Overige ervaring:
Publicatie artikel “Reduceer de regels”
Oprichter/eigenaar Aan het roer, verhuur van luxe sloepen, Amersfoort.
Deelname aan diverse intervisiegroepen en een businessnetwerk
Lid organisatiecommissie IIMC; internationaal congres voor gemeentesecretarissen.
Junior jurylid Raad voor Organisatie Adviesbureaus (ROA).
Ondernemingsplan Rabobank Business Challenge (originaliteitprijs).
Afstudeerproject ‘Leeftijdsbewust personeelsbeleid; fitness in de loopbaan’, GITP Nijmegen.
Commissie- en bestuurslid Faculteitsvereniging voor Beleidswetenschappen Nijmegen en Landelijk Overlegorgaan Bestuurskundeverenigingen.
Afstudeerscriptie ‘Presteren door selecteren; de rol van communicatie bij de werving en selectie van de juiste medewerkers’, Hanzehogeschool Groningen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: