Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

verander manager/coach/consultant

verander manager/coach/consultant

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING( chronologisch):

Ø Centraal Instituut Vorming Opleiding Bestuursdienst te Den Haag.
Functie: medewerker afdeling vorming.
Periode: oktober 1978 – februari 1980.

Ø Onderzoeksproject Centraal Opleidingsinstituut Europoort Botlek-gebied.
Functie: zelfstandig onderzoeker.
Periode: februari 1980 – september 1980.

Ø Evaluatie Herstructurering Engineeringscapaciteit bij de Gemeentelijke Drinkwaterleiding te Rotterdam.
Functie: zelfstandig onderzoeker en adviseur.
Periode: oktober 1980 – juli 1981. Vervolgens op free lance basis tot september 1981.

Ø Twijnstra Gudde N.V. Management Consultants te Deventer.
Functie: free lance adviseur.
Periode: juni 1981 – dec. 1981.

Ø Erasmus Universiteit Rotterdam.
Project: Onderzoek naar de oorzaken die hebben geleid tot de val van het Van Gelderconcern, tegen de achtergrond van de belangrijkste ontwikkelingen in de Nederlandse Papier en Kartonindustrie.
Functie: zelfstandig onderzoeker.
Periode: dec 1981 – feb. 1982.

Ø Credit Lyonnais Bank Nederland NV.
Functie: personeelsfunctionaris.
Periode: maart 1982 – feb. 1984.

Ø Credit Lyonnais Bank Nederland NV.
Functie: medewerkers beleidsinformatie en ontwikeling.
Periode: maart 1984 – nov 1986.

Ø BSO ADVIES BV Zoetermeer/Den Haag.
Functie: organisatieadviseur
Periode: dec. 1986 – nov. 1990.

Ø BSO ADVIES BV Utrecht.
Functie: sr. organisatieadviseur.
Periode: dec 1990 – juni 1993.




Sinds 1993 werden de volgende opdrachten zelfstandig uitgevoerd (in chronologische volgorde):

Ø Nederlandse Hartstichting te Den Haag,
Functie: interim-manager personeelszaken.
Opdracht: Vervangingsopdracht ivm ziekte van het toenmalige hoofd personeelszaken.
Aantal medewerkers waaraan leiding werd gegeven: 4.
Periode: juli 1993 – jan. 1994.

Ø ING/Postbank
Functie: interim-manager personeelszaken afbouw en sluiting Uniservicess te Breda. Het opstellen en uitvoeren van een sociaal plan onder leiding van een zware interim manager.
Aantal medewerkers waaraan leiding werd gegeven: 3.
Periode: feb. 1994 – mei 1994.

Ø BVR, adviseurs stedelijke ontwikkeling en management te Utrecht.
Functie: Projectcoördinator Stichting Rotterdam Maaskant. Publikatie: "Ruimte voor verbeelding". ISBN: 90-6450-222-6.
In deze publicatie worden variabelen gepresenteerd waarmee ontwerpers rekening moeten houden om met succes te kunnen werken in het RO domein.
Periode: juni 1994 – dec. 1994

Ø Gemeentelijk Havenbedrijf te Rotterdam.
Functie: Organisatieadviseur evaluatie IT-staf.
Onderzoek in de vorm van een quick scan naar de organisatie en de kwaliteit van de dienstverlening van deze IT club.
Periode: aug. 1994 – okt. 1994

Ø De Baak, Management Studiecentrum van het VNO te Noordwijk.
Functie: Organisatieadviseur IT.
Opdracht: het opzetten en uitvoeren van IT acquisitie trajecten voor een aantal grote gemeenten.
Periode: nov. 1994.

Ø POAK, Personeel en Organisatie Advieskantoor van de Gemeente Rotterdam.
Functie: Organisatieadviseur AO.
Opdracht: het beschrijven, ontwerpen en invoeren van administratieve organisaties van enkele gemeentelijke diensten.
Periode: nov. 1994 - dec. 1994.

Ø Parkeer Bedrijf Rotterdam. Functie: Interim-manager.
Aantal medewerkers waaraan leiding werd gegeven: 13.
Opdracht: het na een grote organisatie inrichten en uitbouwen van een afdeling Voorlichting en Publiek.
Periode: jan. 1995 – juli 1995.


Ø DHV/AIB te Amersfoort. Functie: organisatieadviseur.
Opdracht: het organiseren van diners-pensant over duurzaam bouwen in Nederland.
Periode: maart – april 1995

Ø Stimuleringsfonds voor de Architectuur.
Functie: Beleidsadviseur.
Opdracht: het uitbrengen van een advies over de mogelijkheden om het duurzaam bouwen vorm en inhoud te geven.
Periode: april 1995

Ø Nederlandse Hartstichting te Den Haag.
Functie: Interim-manager P&O.
Aantal medewerkers waaraan leiding werd gegeven: 5.
Opdracht: Als gevolg van een reorganisatie binnen de stichting het herinrichten en stroomlijnen van P&O.
Periode: sept. 1995 - juni 1996.

Ø Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid, afdelingen Nieuw Banen Rotterdam Werkt, Jongerenpool Rotterdam en o.a. district Noord, I&A.
Functie: Interim sr. P&O adviseur.
Opdracht: het voorbereiden van lokaal P&O beleid en het uitvoeren van alle reguliere activiteiten in het kader van het personeelsbeheer.
Periode: april 1996 – dec. 1997

Ø Dienst Stedebouw & Volkshuisvesting, afdeling POI.
Functie: Organisatieadviseur.
Opdracht: het voorbereiden naar en uitvoeren van een benchmark naar P&O&I diensten van 4 gemeentelijke diensten om de kwaliteit en kosten van de D S+V P&O&I diensten vast te stellen.
Periode: mei 1997.

Ø Waterschap De Groote Waard te Klaaswaal.
Functie: Organisatieadviseur.
Opdracht: conflicthantering in het kader van een dreigende wachtgeld claim van een van de top- medewerkers.
Periode: juni - juli 1996.

Ø Scheepvaart Inspectie van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Directoraat Generaal Scheepvaart en Maritieme Zaken.
Functie: Organisatieadviseur.
Opdracht: het voorbereiden van een ‘kanteloperatie’ van functionele naar een procesgerichte organisatie. Opgeleverd werden o.a. een hiërarchisch processenmodel, een bevoegdheden en verantwoordelijkheden matrix en alternatieve organisatieontwerpen.
Periode: okt. 1996 – jan. 1997

Ø Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid, t.b.v. de projecten Rotterdamse Stroomlijning en de Kwaliteitsmedewerker.
Functie: Organisatieadviseur.
Opdracht: de voorbereiding van een kwaliteitscontrole in het uitkeringsproces vooraf i.p.v.achteraf. Het ontwerpen en inrichten van Centra’s voor Werk en Inkomen.
Periode: nov. 1997 – juli 1998


Ø NBRW te Rotterdam.
Functie: adviseur/conflictbemiddelaar
Project: onderzoek naar de achtergrond van personeelsspanningen binnen de salarisadministratie, terugkoppeling van onderzoeksresultaten naar personeel en management en het doen van afrondende aanbevelingen.
Periode: feb. 1998.

Ø Boumanhuis te Rotterdam. Organisatie in de ambulante en klinische Geestelijke- en Verslavings- Gezondheids-zorg.
Functie:Interim hoofd P&O.
Aantal medewerkers waaraan leiding werd gegeven: 6.
Opdracht: voorbereiden komst nieuwe en definitieve hoofd en orde op zaken stellen.
Periode: sept. 1998 - maart 1999.

Ø Bestuursdienst Gemeente Rotterdam.
Functie: Beleidsadviseur
Opdracht: Voorbereiden, concipiëren, en redigeren van een gespreksnotitie Integraal Mobiliteitsbeleid Bestuursdienst t.b.v. de directie Bedrijfsvoering.
Periode: nov. 1998

Ø Provincie Noord Holland.
Functie: organisatie- en veranderingsadviseur in een reorganisatieproces en coach van enkele managers.
Periode: jan. 1999 - dec. 2002.

Ø Voorzieningen Gehandicapten te Rotterdam.
Functie: sr. P&O adviseur.
Aantal medewerkers waaraan leiding werd gegeven: 1.
Periode: april 1999 - mei 2001.

Ø Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid t.b.v. o.a. de afdelingen Beleid& Strategie, Regie Werk en Inkomen.
Functie: sr. P&O-adviseur.
Opdracht: lijnmanagement adviseren over toepassen en mee uitvoeren van alle personeelsinstrumenten (functievorming, personeelsplanning, w&s, functiewaardering, beoordelen, opleiden en loopbaanontwikkeling).
Periode: nov. 2001 - feb. 2002.

Ø Voorzieningen Gehandicapten te Rotterdam.
Opdracht: trainer en coach.
Projecten: teambuildings-trainingen t.b.v. teams en verbetering implementatie beleid in werkorganisatie.
Periode: van af maart 2002 – mei 2003.

Ø Centrum voor Dienstverlening: werkeenheid Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers (AMA).
Opdracht: coach.
Projecten: ontwikkelen met voorlopig MT alternatieve plannen voor overleving: inhoud, teambuiding en coaching werden voorbereid en uitgevoerd.
Periode: van af maart 2003 – juli 2003.

MOMENTEEL WERKZAAM VOOR:

Ø Gemeente Roosendaal
Opdracht: inrichten en opleiden van een interne audit-functie binnen deze gemeente.
Periode: van af augustus 2003 - heden.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING:

Ø Sociale Academie Rotterdam: personeelswerk/arbeidsverhoudingen van 1974 – 1978 (diploma 1978 );
Ø Erasmus Universiteit Rotterdam: bedrijfssociologie/bedrijfskunde 1978 – 1981 (volledig doctoraal programma: getuigschrift Prof. dr. J.H. Buiter: 1981);
Ø Postdoctorale opleiding organisatiekunde SIOO 1984 – 1986 (diploma 1986);
Ø Master of Change Management (MCM, diploma 1998);

AANVULLENDE OPLEIDING:

Ø NIBE basis–bankcursus;
Ø Diverse opleidingen en trainingen o.a. op het gebied van projectmanagement, trainingen, adviesvaardigheden en informatieplanning;



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PROFIEL/ERVARING:

Ø Hands-on HRM generalist en verandermanager met een brede bedrijfskundige achtergrond.
Ø Naast algemene organisatieadviezen specifieke knowhow opgebouwd in
de begeleiding van reorganisatie-, conflictbeheersing-, verandering- en inrichtingsprocessen binnen de kwaliteitsmanagement discipline.
Ø Project knowhow i.h.b. op het gebied van stafvraagstukken in een expert-, een begeleiders- en op interim-managementrol.
Ø Expertise opgebouwd met de toepassing van Socratische Dialoog in (management)teams.
Ø Gespecialiseerd in coaching en training on the job van o.a. managers, staffers en projectleiders.


Talenkennis interimmanager

Engels; mondeling redelijk Lezen:vloeiend

Overig

OVERIGE

Ø Lid van de bezwarencommissie Functiewaardering van de gemeente Naaldwijk tot 1 januari 2004.
Ø Gewoon lid van de orde van organisatiekundigen en adviseurs (OOA) sinds 1987.
Ø Lid van de van Breukelen groep. De Breukelen Groep wordt gevormd door een groep van 8 zelfstandige organisatieadviseurs en interim managers met een goede staat van dienst en een lange en ruime ervaring. Het doel van de groep is om elkaar te ondersteunen in de ruimste zin van het woord bij de uitoefening van de beroepspraktijk.
Ø Lid van de Vereniging van Rotterdamse bedrijfssociologen en bedrijfskundigen.
Ø Diverse publicaties over team en management coaching, verandermanagement en o.a. kwaliteitsmanagement van mijn hand kunt u lezen op mijn website onder hoofdstuk “Publicaties”.
Ø Ruim zeven jaar bestuurslid (penningmeester) van een sociaal culturele instelling geweest.
Ø Treedt op als gastdocent en verzorgt inleidingen over o.a.: “Verandermanagement” en over “De complexiteit van veranderen”.
Ø Sinds 28 november 1999 in het bezit van het baanrecord over 20 km (100
ronden) achter de derny (gangmaker Dirck Hogetoorn) op het Velodrome te
Amsterdam.
Ø Recent (juni 2004) is een nieuwe publicaties uitgebracht , nl.: over de relatie client-organistieadviseur.
Ø Een publicatie van het artikel De socratische dialoog als hulpmiddel bij organisatieverandering. Een casus ter illustratie van het nut en het gebruik
van een socratische dialoog in een managementteam-met-problemen zal voor het einde van dit jaar plaatsvinden in Management Consultant. Een versie van dit artikel staat op mijn website.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: