Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager, projectmanager, productmanager

interim manager, projectmanager, productmanager

Werkervaring interimmanager

Ervaring met:
- het managen van projecten en ondernemingen waar technische innovatie een grote en bepalende rol speelt;
- het organiseren en managen van samenwerkingsverbanden tussen meerdere ondernemingen;
- het opzetten van nieuwe ondernemingen of business units;
- opstellen en uitvoeren van businessplannen;
- coachen;
- Rijksoverheid en grote en kleine MKB-bedrijven;
- relatiebeheer;
- ICT;
- basisregistraties (GBA en KvK);
- Prince2.


Vervulde interim-opdrachten:
Oktober 2010 – december 2011 Senior Project Manager ICT
De opdrachtgever: nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA),
De Algemene Inspectiedienst (AID), Plantenziektenkundige Dienst (PD) en de Voedsel en Waren Autoriteit fuseren tot één nieuwe organisatie in 2012. Als voorbereiding op die fusie hebben de PD, de AID en de VWA hun organisaties bijeengebracht in een tijdelijke werkorganisatie, de nVWA. Onderdeel van die fusie is het terugbrengen van meerdere ICT Inspectie-systemen tot één ICT-Inspectiesysteem (Oracle applicatie en database).

De opdracht
Senior project manager ICT met de volgende rollen:
1. Leiding geven aan de werkzaamheden (ontwerp, bouw en test) die nodig waren om het Inspectiesysteem SPIN geschikt te maken voor de gehele nVWA.
2. Aansturen van het ontwerpteam (6 personen), inclusief afstemming met gebruikers.
3. Aansturen van de realisatie (externe leverancier).
4. Aansturen van de functionele en gebruikers testen.
5. Opstellen en bewaken van projectplan met diverse iteraties en begroting.


November 2008 – maart 2010 Project Manager (Prince2)

De opdrachtgever: Plantenziektenkundige Dienst, Wageningen

De Plantenziekentenkundige Dienst (PD) communiceert sinds 1 februari 2010 met haar relaties op basis van het BSN (Burger ServiceNummer) en het KvKnr (Kamer van Koophandel nummer). Daarbij gebruikt de PD de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) en het Handelsregister van de KvK als authenthieke basisregisters. Om dit te kunnen doen moesten relatiebeheer-systemen, relatiebestanden en bedrijfsprocessen van de PD worden aangepast.

De opdracht
Project manager met de volgende rollen:
- Leiding geven aan de werkzaamheden die nodig zijn om systemen en processen zodanig aan te passen dat, via het centrale relatiebeheersysteem van het Ministerie van LNV, gebruik gemaakt wordt van relatiegegevens uit het GBA en het handelsregister van de KvK.
- In kaart (laten) brengen wat de impact van bovenstaande is.
- Coördineren van de testwerkzaamheden (testcoördinator).
- Opstellen en bewaken van een projectplan, inclusief begroting.
- Leiding geven aan het multidisciplinaire projectteam van 10 personen.


Januari 2008 – januari 2010 Project Manager (Prince2)

De opdrachtgever: Ministerie van LNV, Den Haag, Ede en Assen

Het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) communiceert sinds 1 januari 2010 met haar relaties op basis van het BSN (Burger ServiceNummer) en het KvKnr (Kamer van Koophandel nummer). Daarbij gebruikt LNV de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) en het Handelsregister van de KvK als authenthieke basisregisters. Om dit te kunnen doen moesten de relatiebeheersystemen van LNV worden aangepast.

De opdracht
Project manager met de volgende rollen:
- Leiding geven aan de werkzaamheden die nodig waren om het centrale relatiebeheersysteem van LNV aan te sluiten op het GBA en het handelsregister van de KvK.
- In kaart (laten) brengen van de noodzakelijk wijzigingen in het centrale relatiebeheersysteem van LNV.
- Leiding geven aan het uitvoeren van de noodzakelijke wijzigingen aan het centrale relatiebeheersysteem.
- Leiding geven aan het implementeren en beheren van de noodzakelijke wijzigingen.
- Adviseren en coördineren met betrekking tot noodzakelijke aanpassingen aan locale applicaties bij de verschillende directies en diensten van LNV.
- Opstellen en bewaken van de begroting.
- Bewaken van het tijdig realiseren van de doelstellingen.
- Leiding geven aan het projectteam van 8 personen.


Mei – september 2008 Project en Business Development Manager

De opdrachtgever: Groeinet Informatiesystemen BV, Bleiswijk
Groeinet Informatiesystemen ontwerpt, bouwt en ontwikkelt web-based applicaties voor het registreren en, op basis van autorisatie, delen van informatie.

De opdracht
Project en Business Development Manager met de volgende rollen:
- Ontwikkelen van ideeën voor nieuwe producten en diensten (product-/markt-combinaties).
- Initiëren en managen van de daadwerkelijke ontwikkeling van de nieuwe product-/marktcombinaties.
- Leiding geven aan een wisselend projectteam van 4 personen.


Oktober – december 2007 Project Manager

De opdrachtgever: Van Beek Ingenieurs BV, Arnhem
Van Beek Ingenieurs ontwikkelt en levert software en advies voor het monitoren, analyseren en verlagen van het energieverbruik.

De opdracht
Project manager met de volgende rollen:
- Realiseren van certificering voor het kunnen leveren van Energie-PrestatieCertificaten en het geven van EnergiePrestatieMaatwerk-Adviezen.
- Het leiding geven aan en het bewaken van het project(en projectteam, 3 personen) dat zich bezighoudt met een pilot die betrekking heeft op het doorlichten van 30 overheidsgebouwen en het opstellen en leveren van EnergiePrestatie-Certificaten en EnergiePrestatieMaatwerkAdviezen van die gebouwen.
- Het opbouwen van en het inbedden in de interne organisatie van alle activiteiten die verband houden met leveren van EnergiePrestatie-Certificaten en EnergiePrestatieMaatwerkAdviezen.


Maart – september 2007 General Manager

De opdrachtgever: Priva Meetservice BV, Arnhem
Priva Meetservice is een gecertificeerd meetbedrijf dat voor haar klanten metingen van hoofdzakelijk aardgas en elektriciteit verzorgt. Dit houdt in dat dagelijks via moderne (draadloze) communicatiemiddelen honderden meters uitgelezen worden. Deze gegevens worden dagelijks gecontroleerd en via standaardberichten naar de netbeheerders gestuurd.

De opdracht
General en project manager met de volgende rollen:
- De toenmalige general manger ondersteunen bij het ontwikkelen van de organisatie van de pioniersfase naar een structureel georganiseerd bedrijf.
- Het voeren van het project management over:
• het ontwikkelen en onderhouden van de software voor het dagelijks ontvangen, controleren en versturen van de meetgegevens;
• het zoeken en regelen van nieuwe huisvesting, inclusief de daad-werkelijke verhuizing.
- Het zoeken naar een opvolger voor de general manager, toen die eind mei 2007 vertrok.
- Het voeren en overdragen van het general management totdat die opvolger in functie was. Aantal FTE: 13.


Augustus 2006 – december 2007 Project Manager

De opdrachtgever: EcoFutura, De Lier en Bleiswijk

De opdrachtgever is een samenwerkingsverband tussen Priva BV (De Lier), Aqua-Terra Nova BV (Naaldwijk), Groen Agro Control (Delfgauw) een Green Q (Bleiswijk). Dit samenwerkingsverband houdt zich bezig met het onderzoeken, beproeven en ontwikkelen van een concept voor het gecombineerd en duurzaam kweken van zoetwatervis en glastuinbouw-gewassen. Doel: synergie (meervoudig gebruik van ruimte, water, warmte en nutriënten).

De opdracht
Project manager met de volgende rollen:
- Coördineren van de samenwerking (maken en vastleggen van onderlinge afspraken, beleggen van vergaderingen, enz.).
- Regelen van externe financiering (subsidies aanvragen en rapporteren naar subsidieverschaffers).
- Opstellen en bewaken van een begroting.
- Aansturen van de technisch projectleider.
- Opstellen en bewaken van een parapluplan.


Maart – december 2006 Marketing Manager

De opdrachtgever: Klimrek Producten BV, Pijnacker
Jong bedrijf (2004), met 5 medewerkers, waarin concepten voor de glastuinbouw worden bedacht door de uitvinder / oprichter / aandeelhouder. Dat had begin 2006 geleid tot 4 octrooien.

De opdracht
Marketing manager met de volgende rollen:
- Het bepalen van het marketing- en verkoopbeleid.
- Het zoeken van partners en het sluiten van licentieovereenkomsten met die partners.
- Het werven, opleiden en aansturen van een account manager.
- Het aansturen van het personeel.


2002 – heden Directeur

De opdrachtgever: Prigrow Tomation BV, De Lier en Poortugaal
Het doel van Prigrow Tomation BV is het realiseren van een robot voor de gewasverzorging in de tomatenteelt. Prigrow Tomation BV is opgericht en wordt gefinancierd door een groep van 80 tomatenkwekers en Priva Holding BV.

De opdracht
Statutair directeur met de volgende rollen:
- Organiseren en formaliseren van de samenwerking.
- Opstellen en bewaken van projectplan inclusief begroting.
- Regelen van externe financiering.
- Communicatie naar de certificaathouders.
- Aansturen van de technisch projectleider.
- Rapporteren aan raad van commissarissen (2 kwekers en directeur Priva Holding).


2001 – 2003 Product Manager

De opdrachtgever: Priva ClimoAgri BV, De Lier
Priva ClimoAgri is een bedrijf dat gespecialiseerd is in luchtbehandeling in de land- en tuinbouw.

De opdracht
Product manager met de volgende rollen:
- Het bepalen van het marketing- en verkoopbeleid.
- Het verlagen van de kostprijs.
- Het opschonen van het productenpakket.
- Het coördineren van de interne processen.


2001 – 2004 Project Manager

De opdrachtgever: Priva ClimoAgri BV, De Lier
Priva ClimoAgri is een bedrijf dat gespecialiseerd is in luchtbehandeling in de land- en tuinbouw.

De opdracht
Project management van het project met als eindresultaat een nieuw ontwikkelde heteluchtbrander, inclusief marktintroductie. De rollen bestonden uit:
- Opstellen en bewaken van functionele eisen.
- Leiding geven aan het projectteam.
- Opstellen en bewaken van projectpan, inclusief begroting.
- Opstellen en implementeren van een marktintroductieplan.


1997 – 2002 General Manager (interim manager)

De opdrachtgever: Priva Mechatronics BV, De Lier
Priva Mechatronics BV is een onderneming die zich bezig houdt met het (laten) ontwikkelen, (laten) produceren en (laten) verkopen van mechatronische producten voor de glastuinbouw.

De opdracht
General manager (interim manager) met de volgende rollen:
- Laten doorontwikkelen van het prototype van het product Priva Ringmaster tot een betrouwbaar en in serie te bouwen product.
- Opzetten van een organisatie rond het product Priva Ringmaster.
- Realiseren van de marktintroductie van het product Priva Ringmaster (waaronder rechtstreeks verkopen van een eerste serie en het opzetten van een internationaal dealer- en servicenetwerk).
- Inbedden van Priva Mechatronics binnen de zusterbedrijven.
- Zoeken en ontwikkelen van nieuwe product-/marktcombinaties.


1996 – 1997 Project Manager

De opdrachtgever: Priva Hortimation BV, De Lier
Priva Hortimation BV is een onderneming die zich bezig houdt met het ontwikkelen, produceren en verkopen van procesautomatisering voor de glastuinbouw. (Inmiddels is het producten- en diensten pakket sterkt verbreed en is de naam van de onderneming gewijzigd in Priva BV.)

De opdracht
Project Manager met de volgende rollen (met betrekking tot een automatisch bindapparaat):
- Uitvoeren van een marktonderzoek.
- Opstellen en bewaken van functionele eisen.
- Analyseren en bewaken van kosten/baten.
- Opstellen en bewaken van een projectplan.
- Aansturen van de ontwikkeling.
- Opstellen van een (praktijk)testplan.
- Organiseren van een gebruikers- en testpanel.
- Begeleiden van praktijktesten.


Aanvullende werkervaring :
a. innovatie advies vanuit eigen 1-mans adviesbureau, 1995 - heden (advies en uitvoering met betrekking tot opstellen van projectplannen, aanvragen van subsidie, aanvragen van octrooi, zoeken/selecteren van partners, opstellen van samenwerkingsovereenkomsten)
b. technologie manager, 1992 - 1994 (branche organisatie in de glastuinbouw, verantwoordelijk voor het adviseren bij het ontwikkelen van nieuwe technologie bij de leden van de branche organisatie)
c. internationale productmanager MRI en PACS bij het Europese hoofdkantoor van Toshiba Medical Systems, 1990 - 1992.
d. software engineer, 1989
e. afstudeeropdracht \\\\\\\'vision\\\\\\\', 1988 - 1989

Opleiding interimmanager

- VWO
-Technische Universiteit (electrotechniek, hoofdstroom computertechniek/informatica met \\\\\\\\\\\\\\\'bijvakken\\\\\\\\\\\\\\\' commerciële economie (marketing / NIMA-A) en bedrijfskunde), afstudeerrichting \\\\\\\'vision\\\\\\\'.
-diverse cursussen (o.a. Twijnstra en Gudde projectmanagement, mondeling presenteren, schriftelijk presenteren)
- \\\\\\\'learning by doing\\\\\\\'

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgerichtheid: zeer goed ontwikkeld
Klantgerichtheid: goed ontwikkeld
Coachen: goed ontwikkeld
Plannen en organiseren: zeer goed ontwikkeld
Voortgangsbewaking: zeer goed ontwikkeld
Schriftelijke communicatie: goed ontwikkeld
Integriteit: zeer goed ontwikkeld
Resultaten van een recent assessment:

Onafhankelijkheid: goed ontwikkeld
Probleemanalyse: zeer goed ontwikkeld
Organiseren van eigen werk: zeer goed ontwikkeld

Talenkennis interimmanager

Engels: mondeling goed, schriftelijk uitstekend
Duits: mondeling en schriftelijk matig
Frans: enige basiskennis, geen praktijkervaring

Overig

Ik ben een resultaatgerichte manager die zijn technische universitaire opleiding combineert met kennis, ervaring en gevoel voor rendement en commercie. Ik ben sterk in duidelijke communicatie, zowel mondeling als schriftelijk. Ik heb ervaring met Prince2.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: