Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller / financieel directeur

Controller / financieel directeur

Werkervaring interimmanager

december 2009 tot mei 2011
Projectmanager fast close jaarrekening Com.Wonen.
Verbeteren van de kwaliteit van de financiële rapportages (jaarrekening, DVI, DPI, kwartaalprognose). Het accent lag zowel op het proces (meer samenwerking, planning, voortgangscontrole) als op de kwaliteit van de output (welke gegevens worden gerapporteerd).

juli 2008 tot december 2009
Projectmanager vennootschapsbelasting Com.Wonen.
Invoering van de vennootschapsbelasting bij een woningcorporatie en het opstellen van een plan van aanpak voor horizontaal toezicht.

augustus 2007 tot juni 2008
Financieel adviseur bij Wadi Vastgoed.
Ontwikkeling van het organisatiemodel bij een projectontwikkelaar in de regio Alkmaar.

augustus 2006 tot juli 2007
Interim financieel directeur Strukton Bouw en Vastgoed te Maarssen. Omzet € 200 mln, 400 medewerkers.
Inrichten van de financiële (project)bewaking na een periode van sterk teruglopende resultaten. Opzetten van de managementrapportages en verbeteren van de projectcontrol. Invoeren contractmanagement en budgetbewaking. Doorvoeren van verbeteringen in het voorbereidingstraject van de projecten. Invoeren risicomanagement. Inrichten Navision.

januari 2006 tot juli 2006
Opleiding federatie financiële planning gevolgd door inschrijving in het register

november 2004 tot december 2005
Interim controller Bot Bouw groep te Heerhugowaard.
Omzet € 65 miljoen, 200 medewerkers. Versterken financiële discipline binnen de organisatie (bouw en projectontwikkeling). Aanpassen managementrapportages en projectcontrol. Adviseren directie betreffende organisatie, structuur, activiteiten en personele bezetting van de gehele organisatie.

april 2004 Zelfstandig gevestigd interim-manager

juli 2001 tot april 2004.
Manager rapportagestructuur HBG Holding
Herontwikkelen van financiële rapportage en managementrapportage van business units en groepsmaatschappijen naar holding. Tevens introductie van Value based management en balanced scorecard.

januari 1999 tot juni 2001.
Groepscontroller HBG Bouw
Onderneming werkzaam in de woningbouw, utiliteitsbouw en projectontwikkeling.
Omzet € 1200 mln, 1850 medewerkers.
Eindverantwoordelijk voor 75 financieel administratieve medewerkers. Strategische en operationele verantwoordelijkheden. Integratie en harmonisatie van 3 voorheen zelfstandige groepsmaatschappijen. Opzetten shared service center voor loon- en salarisadministratie.
Implementatie SAP systeem voor administratie en projectbewaking.

februari 1998 tot januari 1999
Groepscontroller Intervam
Onderneming actief in de woningbouw met 6 business units. Omzet € 500 mln en 870 medewerkers.
Eindverantwoordelijk voor de financiële en administratieve zaken van de onderneming. 75 financieel administratieve medewerkers. Strategische en operationele verantwoordelijkheden. Aansturen van het strategische en operationele planning proces. Periodieke resultaatanalyse vooral gericht op de projectresultaten. Veel aandacht voor cashmanagement en werkkapitaalbeheer. Invoeren van nieuwe rapportage tussen business units en hoofdkantoor.

juni 1994 tot februari 1998
Controller van Intervam Noordwest / BML Bouw / W&R Bouwstroom (drie zelfstandige business units actief in de woningbouw). Omzet € 210 mln en 320 medewerkers.
Eindverantwoordelijk voor 14 financieel administratieve medewerkers. Verzorgen van de periodieke managementrapportage en financiële rapportage naar hoofdkantoor. Bewaking van de projectresultaten en bedrijfgebonden kosten. Cash management en werkkapitaalbeheer. Reorganisatie en gedeeltelijke integratie van de financiële afdelingen.

oktober 1990 tot juni 1994
Controller Key & Kramer Coatings en Schokindustrie.
Productiebedrijven, toeleveranciers voor de bouw.
Omzet € 50 mln en 130 medewerkers.
Eindverantwoordelijk voor 4 financieel administratieve medewerkers. Verzorgen van de periodieke informatie. Inrichten van de productieadministratie. Vervangen administratief systemen. Implementatie Exact. Verbeteren financieel bewustzijn van de organisaties. Verkoop van beide ondernemingen. Gedeeltelijke liquidatie.

maart 1989 tot oktober 1990
Assistent controller HAM. Baggerbedrijf. Omzet € 260 mln en 690 medewerkers.
Verzorgen van de financiële rapportage naar het hoofdkantoor en de interne managementrapportage. Projectbewaking van de internationale projecten. Verzorgen van bank- en maatschappijgaranties.

februari 1986 tot maart 1989.
Controleleider interne accountantsdienst HBG.
Leiding geven aan- en het uitvoeren van financiële en operationele controles binnen de groep. Controle van ondernemingen in Nederland, Engeland, Duitsland en buiten Europa.

september 1984 tot februari 1986.
Assistent accountant Moret Ernst & Young registeraccountants
Uitvoeren van voornamelijk jaarrekeningcontroles bij profit en non profit organisaties.

Opleiding interimmanager

Gecertificeerd financieel planner (FFP)
Registeraccountant (NiVRA)
Krauthammer management training

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch.
Resultaatgericht.
Ervaren manager.
Vakinhoudelijk sterk.
Ruime ICT ervaring.
Veel ervaring met verandermanagement.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels (goed) en Duits (redelijk).

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: