Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

SAMENVATTING:
15 jaar ervaring waarvan:
2 jaar automatiseringsprojecten (AAB, RABO)
4 jaar management information specialist/ projectmanager (BSO Origin Holding)
9 jaar management ervaring: project-/programma- en lijnmanagement met als resultaat: effectieve bedrijfsprocessen
Branches: energie (5 vervulde opdrachten), verzelfstandigende overheid, vervoer, verzekeringen
(o.a. ESSENT,NUON,DELTA, WERKLINQ,KLIQ, NS,KLM, ABN-AMRO,VGZ)

TOELICHTING:
DELTA Energiebedrijf Middelburg
Opdracht 2 (dec 2004- 2005 heden)Project ‘Ketenmanagement Verhuizen’ Verantwoordelijk voor het verbeteren van de performance van het verhuisproces. De keten is bestuurbaar gemaakt door een ‘ stoplichten’ rapportage waarmee alle relevante afdelingen wekelijks en dagelijks worden aangestuurd.Sinds december is elke maand het percentage binnen norm verwerkte verhuizingen met 10 gestegen conform planning. (Daarnaast rol in begeleiding Functioneel Beheer in Change Management proces etc.)

DELTA energiebedrijf Middelburg;
Opdracht 1 (nov 2003- nov 2004)Als (interim) Proces Manager Consumenten verantwoordelijk voor het ontwerpen, invoeren en managen van klantprocessen voor de vrije markt. De administratieve en logistieke organisatie verandert ingrijpend zodat het mogelijk wordt consumenten landelijk te bedienen voor electra en gas. EU- en landelijke regelgeving, strategische overwegingen en afspraken tussen spelers op de energiemarkt bepalen het kader van deze veranderingen. De rol bestaat uit:· Het vertalen van ‘business needs’ naar vernieuwde bedrijfs- en administratieve processen en systeemwijzigingen · het praktisch begeleiden van deze veranderingen samen met de betrokkenen in de DELTA organisatie (staande organisatie + projectteam). Enkele voorbeelden van processen die vernieuwd worden zijn o.a.: facturering, tariefbeheer, produkt- en leverancierswitch, afsluitingen bij wanbetaling en verhuizingen.

mei 2003-augustus 2003 VGZ Zorgverzekeringen:
Programmamanager voor ontwerpen en opzetten nieuwe backoffice organisatie
sept 2002- dec 2002 Nuon Monitoring:
Interim management landelijk project wegwerken factureringsachterstanden zakelijke markt.
Aansturing verschillende teams voor opschoning van meetgegevens en opstarten facturatie.

2001- aug 2002 CGEY Werklinq
(ad interim) service manager en crisis manager bij CGEY Werklinq. De verzelfstandiging van deze ICT organisatie, -het voormalig ICT bedrijf van de arbeidsbureau’s-, is vanaf 2001 gestart. Deze verzelfstandiging bracht een ingrijpende reorganisatie met zich mee. De overname door Cap Gemini Ernst & Young heeft inmiddels per 1 april 2002 plaatsgevonden.Centraal in deze opdracht stond het geven van nieuwe impulsen aan de klantrelaties via het verbeteren van de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening vanuit Werklinq. (Dit betrof ICT dienstverlening in kader van veelomvattende meerjarige SLA’s t.a.v. het beheer van business applicaties en werkplekken.)· Het oplossen van crisissituaties bij KLIQ (reintegratie bedrijf) en CWI (Centra voor Werk en Inkomen). Deze crises werden veroorzaakt door tekortschietende dienstverlening vanuit Werklinq.Rol crisismanager hield in dat klant persoonlijk contact kon opnemen voor elke kwestie die tot onvrede leidde in de relatie tussen KLIQ en Werklinq en tussen CWI en Werklinq en dan op een snelle oplossing kon rekenen. Vervolgens werd waar mogelijk naast de ‘snelle’ oplossing ook een structurele oplossing in gang gezet. Bij deze rol hoorde noodzakelijkerwijs een uitgebreid mandaat binnen Werklinq· Het geven van nieuwe impulsen aan de kwaliteit van de dienstverlening vanuit Werklinq aan de landelijke klantorganisaties KLIQ en CWI door medewerkers/managers te motiveren en mee te helpen bij het structureren van werkzaamheden.· Opzetten, verbeteren en (laten) produceren maandrapportages over dienstverlening in kader SLA’s. Hiermee als contractverantwoordelijke rapporteren aan het management van de klantorganisatie. Initiëren van verbeterpunten binnen Werklinq op basis van dit klantcontact.· Verbeteren interne werkprocessen Werklinq (invoeren ITIL processen) en vernieuwing SLA afspraken in afstemming met klantorganisaties.

2001 NUON Verantwoordelijk voor interim management opdracht bij Nuon ICT en Nuon ET&W (Energy Trade & Wholesale; Groot Zakelijke Markt) met als doel het stroomlijnen en verbeteren van de systeemondersteuning voor energie inkoop. Door de voortschrijdende liberalisering van de energiemarkt is het bedrijfproces voor de dagelijkse energie inkoop voor Nuon van vitaal belang. Via een inhaalslag in het opbouwen van de juiste samenwerkingsrelaties tussen Nuon ET&W en Nuon ICT wordt momenteel voor deze bedrijfsfunctie een effectief proces en een effectieve systeem technische ondersteuning opgezet. Hiermee wordt het mogelijk de dagelijkse inkoopvolumes (ordegrootte: miljoenen NLG) gericht en zonder verliezen af te handelen. Naast projectmanagementtaken zoals het aansturen van projectleiders en het richting geven aan dit traject samen met het management van ET&W en Nuon ICT wordt de kern van deze opdracht met name gevormd door het opbouwen, uitbouwen en normaliseren van de samenwerking tussen ET&W en Nuon ICT, zowel op management niveau als ook op uitvoerend niveau.

1996-2000 Andersen Consulting In de functie van manager bij organisatieadviesfirma Andersen Consulting verantwoordelijk voor de volgende opdrachten:

2000 ESSENT Het leiden van de afdeling voor functioneel (SAP) systeembeheer bij ESSENT Noord. (ESSENT= fusie van Energiebedrijven EDON + MEGA) Deze nieuwe afdeling is 1 december 1999 van start gegaan in het kader van een langlopend outsourcing contract tussen Andersen en EDON/Essent, waarmee alle systeembeheerdiensten aan Andersen zijn uitbesteed voor de komende 5 jaar. Onderdeel van deze functie is -naast de dagelijkse aansturing van de afdeling-, het verbeteren van bedrijfs- en IT beheer processen (ITIL) en het meten en rapporteren over het Service Level Agreement.



1999 AAB In project waarin de operationele processen van het levensverzekeringsbedrijf van ABN-AMRO worden geoptimaliseerd verantwoordelijk voor projectmanagement van vijf deelprojecten: · Stroomlijning werkprocessen centrale afdelingen · Implementatie van gebruiksvriendelijke computerschermen· Structurele verbeteringen om oneigenlijke boekingen te voorkomen· Structurele verbeteringen om storneringen te voorkomen· Optimalisatie van matching-proces binnenkomende betalingen met openstaande posten
1998 KLM Corporate Information Office In project voor het stroomlijnen van de automatiseringsinfrastructuur van KLM verantwoordelijk voor: · Begeleiden bedrijfsbrede implementatie van nieuwe benadering systeem ontwikkeling en –beheer;· Creëren bekendheid met -, en draagvlak voor deze nieuwe benadering in de organisatie.
1997-1998 KLM Information Services In project voor de reorganisatie van de beheertak van de KLM automatisering verantwoordelijk voor de volgende taken: · Implementeren nieuwe werkprocessen: vertalen gewenst theoretisch model naar praktijksituatie;· Ontwerpen organisatie model en management structuur;· Introduceren nieuw Human Resources model; · Begeleiden selectie nieuw management team;· Managen project: plannen; aansturen /coachen KLM- medewerkers en medewerkers Andersen Consulting; rapporteren voortgang;· Voorbereiden start nieuwe organisatie; · Produceren nieuwe functieprofielen.

1996-1997 Nederlandse Spoorwegen, Railinfrabeheer In project gericht op het optimaliseren en opnieuw struktureren van de Planning & Control processen van deze organisatie o.a. verantwoordelijk voor de volgende taken: · Herstruktureren van het businessplanningsproces van NS RIB. Opgeleverd: heringericht proces voor NS RIB businessplanning en het planningsdocument “RIB businessplan 1998-2002”;· Analyseren /ontwerpen Interne controle processen;· Introduceren van Interne controle maatregelen en nieuwe budgetbewakingsoverzichten;· (ad interim) Leiden van de centrale control afdeling NS RIB.



1993-1996BSO/Origin Als medewerker van de Finance afdeling bij BSO/Origin Holding, bestuurlijk centrum van 23 buitenlandse automatiseringsbedrijven en het nederlandse moederbedrijf; verantwoordelijk voor de volgende taken:
Algemene taken · Initiëren en optimaliseren samenwerking tussen afdelingen Financiën, Commercie en Technische ondersteuning;· Bijdragen aan interne controle door middel van bestandsvergelijkingen;· Structureren van de reguliere financiële informatie voorziening.
Bedrijfseconomische taken · Rapporteren maandelijkse (concern-) verkoopcijfers en debiteurensaldi aan directie;· Verzorgen trend analyses van strategisch belangrijke accounts;· Coördineren van ontwikkeling en implementatie van een balans informatie systeem;· Coördineren outsourcing aandelen administratie;· Verzorgen informatie over liquiditeit.

Automatiseringstaken · Coördineren van interne automatisering. (Verkoop informatie systeem, balans informatie systeem.);
· Implementeren van een technische en organisatorische infrastructuur voor financiële rapportering;· Implementeren en beheren cashmanagement systeem; ontwerpen van financiële applicaties/ databases.




1992-1993BSO Als ontwikkelaar van financiële mainframe software BSO gedetacheerd bij o.a. RABOBANK.
1991-1992RAET Als ontwikkelaar van financiële mainframe software door RAET gedetacheerd bij bankbedrijf: ABN/AMRO (systeem-integratie tijdens fusie: project PMS conversie).


1979-1991Diverse uitzendbureau’s Tijdelijk administratief en produktiewerk.


Opleiding interimmanager

Doctoraal Communicatiewetenschap 1989
NIVE Controllersopleiding 1996
o.a. diverse bedrijfskundige trainingen 1990-heden


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Procesmanagement: analyseren, invoeren en managen van effectieve en kostenbesparende bedrijfsprocessen
Projectmanagement
Programmamanagement Verandermanagement
Lijnmanagement
Verandermanagement
Organisatieontwikkeling

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans

Overig

Veelzijdige professionele benadering voor concrete resultaten

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: