Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller(ass),hfd adm,auditor, interne controle,

Controller(ass),hfd adm,auditor, interne controle,

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Periode jun-2002 t/m heden
Naam (eigen bedrijf)
Functie Directeur
Werkzaamheden Mijn werkgebied omhelst onder meer advies en implementatie van financiële
efficiëntie en strategische plannen en interim-management.

Als interim-manager heb ik de functie Senior Auditor bekleed bij de Interne Accountant Service van Achmea PVF. Het functieprofiel ziet er ziet er als volgt uit.

 Het mede opzetten en (laten) uitvoeren van auditprogramma´s in het kader van de financial, IT en operational audit functie,
 Coördineren van de werkzaamheden van de auditmedewerkers en externe (ingehuurde) auditors,
 Onderzoeken van de administratieve organisatie en interne controle naar opzet, bestaan en werking,
 Signaleren van veranderingen in de organisatie en adviseren van de auditmanager over mogelijke audit consequenties,
 Het opstellen en onderhouden van auditprogramma´s,
 Het hanteren van methoden, middelen en technieken m.b.t. de uitvoering van audit werkzaamheden,
 Het uitvoeren van financial audits inzake jaarrekeningen van verschillende opdrachtgevers, beleggingspools, PVF nv en trust PVF,
 Rapporteren van controlebevindingen en het trekken van conclusies t.a.v. de uitgevoerde audits,
 Het voeren van besprekingen met medewerkers van externe accountantskantoren en toezichthouders omtrent de beoordeling van de AO/IC en over de bevindingen van de financial audits.


Mijn opdracht als Controller(ass) bij de Educatieve Faculteit van Amsterdam behelsde het volgende.

 Het opstellen van een plan van Aanpak met betrekking tot de door te voeren veranderingen en de uitvoering van de opdracht.
 Het ontwikkelen van de financiële delen van het EFA handboek.
 Het Ontwikkelen van een nieuw rekeningschema gebaseerd op de gewijzigde organisatie.
 Het verzorgen van de financiële rapportage en budgettering over 2004.



Mijn opdracht als Senior Financial Specialist bij Nuon behelsde onder meer het volgende
 Het opstellen van een plan van Aanpak met betrekking tot de het verhogen van de efficiëntie van de afdeling en de synergie met andere afdelingen.
 Het uitvoeren van analyses en aandragen van oplossingen met betrekking tot financiële probleemgevallen.
 Het beschrijven van werkmethoden van de afdeling Financial Services.
 Het berekenen van de Return On Investments(ROI) van een nieuw project.


Werkervaring in vast dienstverband

Periode jan-2000 t/m jun-2002
Naam Anova Zorgverzekering
Functie Stafmedewerker Controlling
Werkzaamheden - Controle en analyse van de rapportages van andere overige stafafdelingen
- Opstellen MARAP en Business Balanced Score Card.
- Opstellen budgetten en begroting van 4 werkmaatschappijen.
- Consolidatie van de gegevens in de holding.
- Indirecte sturing van de afdelingen die gegevens aanleveren.
- Communiceren met de accountant
Periode 1998 t/m 2000
Naam Zuiderziekenhuis( Not For Profit)
Functie Administrateur
Werkzaamheden - Opstellen van rapportages in Exact(lay-out programmeren)
- Controle en correctie van de werkzaamheden van de afdelingen Debiteuren
Crediteuren en Inkoop
- Projectadministratie van de nieuwbouw bijhouden.
- Controle van het grootboek, onderdelen van de jaarrekening klaarzetten en
communiceren met de accountant.
Bijzonderheden In deze periode bekleedde ik ook de functie van communicatie coördinator
voor alle afdelingen binnen Finance(28 medewerkers). Deze functie bekleedde
ik in het kader van de nieuw te implementeren computerpakketten en -systemen
en de voorgenomen fusie.
Periode 1995 t/m 1998
Naam GE Capital
Functie Administrateur
Werkzaamheden - Controle van vaste activa rekeningen van alle groepsmaatschappijen
- Vaststellen consolidatie van de holding
- Het bijhouden van een administratie van de bouw, huur, verhuur en verkoop
van mobiele kantooreenheden.
- Het voeren van projectadministraties
- Omzet- en loonbelasting aangifte voor alle groepsmaatschappijen
- Due Dilligence werkzaamheden bij geplande overnames.



Periode 1994 t/m 1995
Naam Coopers& Lybrand
Functie Controle assistant(gevorderde)
Werkzaamheden - Controle jaarrekeningen
- Verzorgen van rapportages
- Administratieve organisaties beschrijven.


Periode 1992 t/m 1994
Naam Administratiekantoor
Functie Directeur pl.v.v.
Werkzaamheden - Leiding geven aan 4 vaste medewerkers.
- Het opstellen van jaarrekeningen.
- Rapporten omtrent interne gegevensstromen en controle van bedrijven.
- Adviseren omtrent kostenbewaking
- Assistentie en bemiddeling bij problemen met software
Bijzonderheden In deze periode ben ik voor zes maanden gedetacheerd geweest bij Henko
Mining B.V. als Financieel Directeur a.i..
In deze functie had ik de directe leiding over 6 medewerkers en vielen er 24
indirect onder mijn leiding. Verder was ik verantwoordelijk voor de totale
administratie, rapportage en het financieel beheer van het bedrijf.


Periode 1989 t/m 1991
Naam Hotel Maatschappij Torarica
Functie Night Auditor
Werkzaamheden - Leiding geven aan 3 medewerkers
- Controle op alle administratieve en financiële handelingen binnen het bedrijf.
- Opstellen rapportages en controleverslagen


Opleiding interimmanager

Periode Vanaf Dec 2002 Diploma Nog studerend
Instituut Association of international accountants
Opleiding Register Accountant / International Accountant


Periode 2002 t/m 2002 Diploma ja
Instituut Heriot Watt University
Opleiding Master of Business Administration

Periode 1999 t/m 2002 Diploma Ja
Instituut Heriot Watt University
Opleiding Business Administration( post graduate)


Periode 1996 t/m 1999 Diploma Nee
Instituut Center for Degree Studies
Opleiding Controllersopleiding(post HBO)
.

Periode 1991 t/m 1993 Diploma Ja
Instituut Educational institute AH&MA
Opleiding Accounting & Financial Management


Periode 1990 t/m 1991 Diploma Ja
Instituut Sovi
Opleiding Ambi (HE sektor)


Periode 1987 t/m 1989 Diploma Nee
Instituut Anton de Kom universiteit
Opleiding Bedrijfseconomie







Periode 1983 t/m 1987 Diploma Ja
Instituut mr. J.C. de Miranda lyceum
Opleiding V.W.O.

Cursussen
Jaar Instituut Cursus
1989 Compuworld Introduction into computer science
1989 A. de Kom Universiteit Boekhouden
1991 Compuworld Basic 2
1992 Natcom RPG-2
1997 Broekhuijs Trainingen Excel 7.0 vervolg.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Pakketkennis
Pre audit, Profas, Exact, Oracle financial(ERP), SAP R/3, Oracle, Open Access, Lotus 1 2 3,
Wordperfect, Dbase 3, MS- office


Talenkennis interimmanager

Nederlands Uitstekend
Engels Uitstekend

Overig

Overig

Tijdens het due dilligence proces hield ik mij bezig met het controleren van de financiële efficiëntie en
risico’s. Verder controleerde ik ook op volledigheid en juistheid van de aangeleverde gegevens.

Op de universiteit heb ik in het bestuur van de sportcommissie gezeten. Ik heb in 1992 ook
computerlessen(basiskennis informatica) verzorgd voor een groep van negen studenten.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: