Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

project-/interimmanager

project-/interimmanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring als zelfstandige

WijkWerk, uitvoeringsorganisatie
02/06 – 01/07 : projectmanager/organisatieadviseur
Uitvoeren organisatie ‘quick-scan’, doorlichting van de organisatie en ontwikkelen van een concreet ondernemings- en beleidsplan voor de Stichting WijkWerk (ca. 30 medewerkers).
Opzetten van een verbeterde opdrachtenadministratie en een eigen financiële administratie (Exact). Herinrichten van bedrijfsprocessen en het werven en selecteren van een directeur.
Stadsbank Apeldoorn
11/05 – 11/06 : procesbeschrijver/organisatieadviseur
Beschrijven procedures voor de dienstverlening/producten van het Gemeentelijk Regionaal Ondernemers Steunpunt en voor de regionale dienstverlening rond het reïntegratiebesluit. Advisering over de organisatorische en financiële consequenties van alternatieve markt-/regiobenaderingen en de samenvoeging van twee tot één back-office.
03/03 – 04/03 : organisatieadviseur
Advisering over de ‘inbesteding’ van budgetbeheer en schuldbemiddeling inclusief bijbehorende communicatie en contractontwikkeling.
10/01 – 12/01 : adviseur
Advisering met betrekking tot de invoering van een nieuw automatiseringssysteem.
De Woonplaats, woningcorporatie
07/05 – 09/06 : organisatieadviseur
Advisering en ondersteuning m.b.t. het corporatieplan en de afdelingsplannen, de Administratieve Organisatie (inclusief opstellen TVB’s) en de Planning & Control cyclus (incl. KPI’s).
07/04 – 06/05 : projectencoördinator/organisatieadviseur
Projectencoördinatie en directie-ondersteuning bij de fusie van de woningcorporaties Volion en De Woonplaats met vestigingen in Enschede en de Achterhoek.
Gemeente Apeldoorn, dienst Samenleving
05/05 – 11/05 : bemiddelaar/projectmanager
Bemiddeling bij ca. 80 organisaties/instellingen met gesubsidieerde arbeid met als doel te komen tot de noodzakelijke reductie van het totale subsidiebudget van de opdrachtgever.
11/04 – 12/04 : adviseur
Contractontwikkeling met betrekking tot dienstverleningsovereenkomsten met regiogemeenten.
07/03 – 12/03 : projectenplanner
Projectenplanning en -begeleiding met betrekking tot de invoering van de Wet Werk en Bijstand.
08/02 – 09/03 : projectmanager/organisatieadviseur
Projectleiding met betrekking tot de gehele organisatorische ‘inbesteding’ van de sociale dienstactiviteiten van enkele gemeenten uit de regio, inclusief contractontwikkelingen, prijsbepalingen en overdracht accountmanagement.
03/02 – 12/02 : projectmanager/adviseur
Projectleiding met betrekking tot de herstructurering van de maaltijdvoorziening binnen de gemeente Apeldoorn, de (juridische) afhandeling van terugvorderingen van ESF-projecten en de evaluatie van de collectieve verzekering voor uitkeringsgerechtigden.
06/01 – 02/02 : projectmanager
Projectleiding met betrekking tot de invoering van de euro binnen de sociale dienst.
Gemeente Rheden, werk & inkomen
11/04 – 01/05 : adviseur
Contractontwikkeling voor een samenwerking op het gebied van werk & inkomen met een gemeente uit de regio.
Stimulansz, onderzoeksbureau (VNG)
08/04 – 10/04 : onderzoeker
Onderzoek naar en rapportage over samenwerkingsverbanden, op basis van contractdienstverlening, tussen sociale diensten van gemeenten.
Gemeente Deventer
12/03 – 05/04 : projectmanager/organisatieadviseur
Ontwikkeling van communicatiestrategie en -middelen voor en de organisatie van een regionale uitvoeringsorganisatie op het gebied van sociale voorzieningen voor ondernemers.
Gemeente Apeldoorn, Concern
02/03 – 03/03 : managementondersteuning/adviseur
Ondersteuning samenstelling jaarverslag van de gemeente.
02/02 – 06/02 : managementondersteuning/adviseur
Ondersteuning en ontwikkeling van de Planning- & Control cyclus van de gemeente.
Stadsdeel Amsterdam Noord
07/00 – 04/01 : ‘interim’ manager/organisatieadviseur
Managementondersteuning voor de afdeling Ontwerp en advisering rond de bedrijfsvoering van de afdeling Ontwikkeling & Realisatie.
Groentemax, groothandel
2001 periodiek : organisatieadviseur
Advies en ondersteuning met betrekking tot bedrijfsorganisatiesysteem en bijbehorende organisatie.
12/98 – 05/00 : projectmanager/organisatieadviseur
Projectleiding met betrekking tot de selectie en invoering van een nieuw orderregistratie en financieel systeem binnen verschillende vestigingen, inclusief aansluitend organisatieadvies over bedrijfsprocessen, logistiek en personeel (groothandel met ca. 60 medewerkers).
DS Vorm, vormgevingsbureau relatiegeschenkenbranche
03/99 – 12/99 : manager
Management van productportfolio, verkoop, DM-acties en afstemming met leveranciers en producenten.
V.o.f. at-Plaza (Daisycon), internetbedrijf
04/99 – 09/99 : vennoot
Ontwikkeling van ondernemingsplan, opbouw van site, uitwerking van procedures en contacten met opdrachtgevers en leveranciers.

Werkervaring als gedetacheerde

Gamog Gelre Flevo Klantenservice B.V. (Nuon), gas-, kabel- en verhuurbedrijf
01/98 – 12/98 : adviseur/projectmanager
Organisatie van projecten, ontwikkelen en implementeren van nieuwe procedures, het inrichten en ‘programmeren’ van een call-center helpfunctie/’intranet’ en advisering rond organisatieontwikkeling en de financiële administratie.
Heidemij Advies B.V. (Arcadis), ingenieursbureau
12/95 – 05/96 : medewerker marketing
Analyse, rapportage en advisering over de marktontwikkelingen en overheidsplanning richting 2000 met betrekking tot infrastructuur, ruimtelijke ordening en milieu.

Overige activiteiten
• Secretaris bestuur Stichting WijkWerk (Apeldoorn), ’06 - heden. Vanaf medio 2006 intensieve begeleiding ten behoeve van het weer ‘levensvatbaar’ maken van de organisatie.
• Ontwikkeling van een opleiding voor detacheringpersoneel (R3-consultancy), ‘04
• Advisering & uitvoeringsondersteuning van exposities voor architecten (Sonsbeek), ’93 en ‘02
• Advisering expertise groep ‘bouw & infra’ (Brunel Engineering Consultants), ‘01
• Advisering en uitvoeringsondersteuning van BMX Freestyle Worlds, ’97 en ‘98
• Verkenning enkele marktmogelijkheden in China ‘97
• Call-center verzekeringsadviseur (Sterpolis verzekeringen), ‘97
• Reisleider avontuurlijke reizen o.a. in India en Nepal (Baobab reizen B.V.) ’95, ’96
• Marktonderzoek relatiegeschenkenbranche (Donatoy), ‘94



Opleiding interimmanager

Opleiding
1976 – 1983 VWO (exact).
1986 – 1994 Bedrijfskunde, Rijksuniversiteit Groningen
(RUG). / Drs.
1995 – 1997 Enkele communicatie/sales cursussen (o.a.
Van Amersfoort, IVOR)
2006 Prince2 foundation (Twice)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel
Project-, interim-manager en organisatieadviseur op breed bedrijfskundig gebied. Kan snel nieuwe en complexe onderwerpen en situaties analyseren. Weet heldere concrete oplossingen te genereren en resultaatgericht te implementeren. Helpt, daar waar zinvol, actief mee en creëert mede daardoor draagvlak. Een enthousiaste en energieke aanjager en organisator die graag mét mensen werkt.



Talenkennis interimmanager

Talen
Engels : goed
Duits : redelijk

Overig

Vaardigheden
• MS-Office (Word, Excel, Power Point)
• Exact Compact 2003 Financieel, King (1999)
• Enkele order- en data-flow-toepassingen
• Rijbewijs ABE

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: