Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager/consultant Logistiek/ICT

Interim manager/consultant  Logistiek/ICT

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
04/2010 – 07/2010 Advisering Woonboulevard bij het verbeteren van de logistieke bedrijfsprocessen.
• Onderzoek naar de supply chain processen van de Woonboulevard:
- In kaart brengen processen;
- Transparant maken logistieke kosten;
- Opstellen verbetervoorstellen.
Functie: Interim Logistiek adviseur, Woonboulevard Poortvliet, Poortvliet.

11/2008 – 11/2009 Interim management bij een mutinationale tabaksproducent.
• Vervanging Manager Customer Services:
- Verantwoordelijk voor Order-to-Cash en voorraadbeheer (SAP SD, MM);
- Leidinggeven aan afdeling met 4 FTE’s;
- Herinrichten en oiptimalisatie bedrijfsprocessen;
Functie: Supply Chain Manager a.i., Japan Tobacco International, Hilversum.
01/2008 – 01/2009 Logistiek project management bij een multinationaal voedingsmiddelenbedrijf.
• Implementatie van een Warehouse Management Systeem (SAP-WM) in het DC:
- Ondersteunen en begeleiden van de logistieke organisatie.
- Analyseren en verbeteren van de logistieke processen: inbound, outbound, replenishment en orderpicking;
- Analyseren en verbeteren bezettingsgraad magazijn;
• Opstellen Logistiek Masterplan met daarbij studie naar uitbreiding/nieuwbouw DC:
- Studie naar alternatieve scanario’s
- Opstellen investeringsvoorstel inclusief kosten/baten analyse voor nieuw hoogbouw magazijn.
Functie: Implementatie Manager a.i., Royal FrieslandCampina Riedel B.V., Ede.
09/2007 – 12/2007 Logistiek project management bij een multinationale logistieke dienstverlener.
• Implementatie van een Warehouse Management Systeem bij twee distributie centra:
- Analyse en re-design van de logistieke processen (inbound, outbound, replenishment en order picking);
- Advisering en begeleiding bij organisatieverandering.
• Verhuizing van een klant van het ene distributiecentrum naar het andere;
- Algehele projectverantwoordelijkheid (planning en budget);
- Inrichten magazijn, werven personeel, implementatie Warehouse Management Systeem, opstellen verhuisplan, verhuizing administratie en fysieke voorraad.
Functie: Business Project Manager a.i., DHL Excel Supply Chain, Nieuwegein, Oosterhout en Moerdijk.
09/2006 – 06/2007 Interim- en project management bij een multinationaal voedingsmiddelenbedrijf.
• Vervanging Hoofd Logistiek: leiding geven aan afdeling van 25 medewerkers;
- Herstructurering fysieke goederenstromen en voorraadbeheer;
- Reorganisatie Logistieke afdelingen; scheiding in in- en outbound processen;
• Project management:
- Re-design Sales en Operations Planning & Forecasting; optimalisatie SAP PP;
- Re-design Fysieke Distributie proces; optimalisatie gebruik SAP (SD, MM, WM).
Functie: Hoofd Logistiek a.i., Friesland Foods Kievit B.V., Meppel.

2003 – 2006 Interim management en consultancy bij MKB-bedrijven.
• Interim management bij een industrieel voedingsmiddelenbedrijf.
• Advisering en begeleiding bij softwarepakketselectie/implementatie en organisatieverandering van een industrieel voedingsmiddelenbedrijf.
• Advisering en begeleiding bij bedrijfsopvolging bij een staalconstructiebedrijf.
Functie: Zelfstandig Interim Manager/Management Consultant, Kapelle.
2001 – 2002 Verantwoordelijk voor de verbetering van de integrale logistieke bedrijfsprocessen m.b.t. kosten, kwaliteit, veiligheid, gezondheid en milieu. Hoofdzakelijk gewerkt aan:
• Optimalisatie van de logistieke processen van de onderneming;
• Uitvoeren van strategische logistieke studies;
• Coördinatie van ICT/Logistieke projecten.
Functie: Manager Logistic Projects, Philip Morris Holland B.V., Bergen op Zoom
1998 – 2001 Adviseren en ondersteunen van de directie in de strategische ontwikkeling van het bedrijf:
• Afstemmen van het strategische beleid tussen hoofdkantoor en Europese vestigingen;
• Middellange en lange termijn planning voor volume en capaciteits ontwikkeling;
• Bedrijfseconomische onderbouwing van grote investeringsaanvragen (> $ 1 miljoen).
Functie: Manager Strategic Planning, Philip Morris Holland B.V., Bergen op Zoom
1995 – 1998 Verantwoordelijk voor de diensten van de ICT afdeling aan de bedrijfsfuncties Financiën, Logistiek, Kwaliteit, Productieplanning en Human Resources.
Functie: IT Business Support Manager, Philip Morris Holland B.V., Bergen op Zoom
1992 – 1994 Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van m.n. SAP applicaties. Leidinggeven aan een team van 15 professionals.
Functie: Manager Systems Development, Philip Morris Holland B.V., Bergen op Zoom
1991 – 1992 Verantwoordelijk voor de automatiserings afdeling Sales & Marketing. Leidinggeven aan een team van 5 professionals.
Supervisor Sales / Marketing info systems, Philip Morris Holland B.V., Amstelveen
1985 – 1991 Implementeren van informatie systemen met m.n. SAP FI, CO, MM, PP, SD en HR.
Functie: Projectleider / Sr. Analist, Philip Morris Holland B.V., Bergen op Zoom
1984 – 1985 Systeem analist, Moret & Limperg Accountants, Rotterdam
1976 – 1984 Hoofd Computer afdeling, ZHV, Goes

Opleiding interimmanager

Opleiding
1965 – 1971 MULO-B
1971 – 1976 VWO (Atheneum-B)
1977 – 1984 HBO-Informatica (AMBI), NOVI/EXIN
1997 – 1998 Logistiek Manager, HEAO, Breda
Trainingen and cursussen
2001 Cursus “Performance Indicators in warehouses and distribution centres”
2000 Cursus “EFQM and Balanced Score Card”
2000 Cursus Benchmarking
1999 – 2000 Leiderschaps Ontwikkelings Programma
1995 Training “Communication Empowerment“
1988 Cursus “Productie- and voorraadbeheersing met MRP II”.
1988 Cursus Effectief Leiderschap
1986 Cursus Systems Development Methodology
1976 – 1984 Diverse computer cursussen

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal. Engels vloeiend. Duits lezen goed, spreken redelijk.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: