Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR (verander)manager, hoofd P&O

HR (verander)manager, hoofd P&O

Werkervaring interimmanager

Interim manager HRM Kinderopvang

Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden

- Collectief ontslag 550 medewerkers;
- Linking pin tussen externe partijen en de operatie
- Afspiegeling;
- Vaststellingsovereenkomsten;
- Verzoekschriften kantonrechter
- Ontslag aanzeggesprekken;
- Waarneming projectmanager

Business coach kinderopvang a.i. Kinderopvang

Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden:

• Locatiemanagers coachen, begeleiden, adviseren bij het verbeteren van de bedrijfsvoering
• Inventariseren ingezette leidsteruren
• Benoemen van mogelijkheden tot efficiëntere inzet leidsteruren
• Adviseren in het efficiënter plannen en roosteren van uren
• Benoemen van mogelijkheden tot reductie van ingezette leidsteruren
• Rapporteren van de bevindingen aan het regio MT
• Het uitbrengen van verbeteradviezen aan het regio MT

Interim Hoofd P&O/Interim manager Arbeidsonderzoek & Monitoring Wsw organisatie

Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden:

• Leiding geven aan de afdeling P&O (25 medewerkers)
• Als procesmanager eindverantwoordelijk voor de omzetting van het productiegerichte primaire proces naar Arbeidsontwikkeling
• Eindverantwoordelijk voor de herinrichting van de HRM processen
• Eindverantwoordelijk voor de herinrichting van de administratieve HR organisatie
• Eindverantwoordelijk voor de inrichting en implementatie van een nieuw cliëntvolg/HR/salarissysteem
• Eindverantwoordelijk voor het opzetten, inrichten en implementeren van de nieuwe afdeling Arbeidsonderzoek & Monitoring
• Eindverantwoordelijk voor arbeidsrechtelijke kwesties, CAR-UWO en privaatrecht
• Lid van het Management Team

Interim personeelsmanager regio´s West- en midden Nederland en Limburg Supermarktorganisatie

Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden:

• (doen) uitvoeren van in-, door-, uitstroombeleid, van vakkenvuller tot en met bedrijfsleiders, o.a. door middel van campusrecruitement op VMBO-opleidingen, regionale wervingpresentaties en samenwerking met onderwijsinstellingen en (gemeentelijke) bemiddelingsbureau´s
• (doen) uitvoeren van scholingsbeleid, beoordelingsbeleid, loopbaanbeleid, arbeidsvoorwaardenbeleid, arbeidsrechtelijke kwesties, Arbo-beleid, begeleiding van het ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid
• Adviseren en ondersteunen van de regiomanagers aangaande het totale P&O beleid en de inzet van P&O-instrumenten binnen de supermarkten
• Adviseren en ondersteunen van de regiomanagers bij en na overname van supermarkten uit andere formules
• Adviseren, ondersteunen en begeleiden van de bedrijfsleiders, individueel en collectief, aangaande het totale P&O-beleid, de inzet van P&O-instrumenten, uitvoering geven aan het landelijk geformuleerde beleid, de wijze van leiding geven, de kwaliteit van het eigen functioneren

Vaktechnisch directeur a.i. verzuim en re-integratiebegeleiding
Doorstartende dienstverlener in verzuim en re-integratiebegeleiding 1ste en 2de spoor met een klantengroep van in totaal ca 10.000 mw’s.
.
Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden:

• Leiding geven aan en deskundigheidsbevordering van 25 consulenten aangaande:

Beroepsvaardigheden
Arbeidsrecht
Sociale verzekeringen
Organisatiekunde
Personeelsbeleid
Kennis van de arbeidsmarkt en sociale kaart

• Coaching van de consulenten in persoonlijke vaardigheden en competenties
• Actief meewerken in de (juridische) begeleiding van complexe verzuimgevallen/personeelsdossiers bij aangesloten werkgevers
• Adviseur/coach van het collectief periodiek vaktechnisch overleg
• Ontwikkelen van opleiding en scholingsprogramma´s (waaronder arbeidsrecht en sociale verzekeringen) voor externe consulenten, ondernemers in het MKB en bedrijfsartsen

Interim manager ArbeidsOntwikkelingsCentrum WSW
en Interim manager Regionaal Arbeid en Activiteiten Centrum , onderdeel van het AOC
in een gecombineerde opdracht

Interim trainer on-the-job bedrijfsmatig leiding geven door uitvoerders Business Unit Groenvoorziening van een WSW-bedrijf

Interim P&O-adviseur/managementconsultant nieuw gestart software ontwikkelingsbedrijf
Taken als interim P&O-adviseur:

• Het voorbereiden, ontwikkelen en implementeren van het volledige P&O-beleid
• Gedurende gemiddeld 1 dag per 2 à 3 weken uitvoering geven aan de functie van P&O
• Verzorgen van trainingen aangaande de implementatie van het Situationeel Leiderschap, werkoverleg en het voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken

Taken als interim managementconsultant:

• De twee jonge oprichters/directeuren adviseren/coachen in hun nieuwe rol als werkgever in de breedste zin des woord waar het P&O en hun eigen functioneren betreft

Sinds 1990 (in de perioden waarin geen interim opdrachten zijn uitgevoerd)

Adviesopdrachten uitgevoerd voor diverse organisaties binnen meerdere sectoren, o.a. scheepsbouw, technische productiebedrijven, retail, zakelijke dienstverlening

• Advisering beloningsbeleid
• Strategisch HRM/talentmanagement
• Reorganisatie personeelsbestand bouwbedrijf
• Advisering personeelsplanning
• Advies en begeleiding bij kostenreductie HRM
• Ontslagzaken namens werkgevers (CWI/UWV, Kantonrechter en vaststellingsovereenkomsten)
• Bezwaar en (hoger)beroepsprocedures UWV namens werkgevers tot en met CRvB
• Individuele begeleiding (ook arbeidsrechtelijk) van complexe verzuimsituaties
• Arbeidsrechtelijke en P&O ondersteuning MKB bedrijven in financieel zwaar weer
• Ondernemersbegeleiding bij bedrijfsbeëindigingen
• Begeleiding, advies en coaching medezeggenschapsorganen
• Benchmark loongebouw
• Herijken arbeidsvoorwaardenbeleid

Naast uitgevoerde interim en adviesopdrachten van 1992 tot 2007 docent en trainer

• Ontwikkelen en uitvoeren van (management)opleidingen t/m HBO niveau, waaronder arbeidsrecht en sociale verzekeringen voor verzuimbegeleiders, P&O management, organisatiekunde, en middle management

• Ontwikkelen en uitvoeren van (management)trainingen, waaronder leiding geven, commerciële vaardigheden customer service, timemanagement, toepassing arbeidsrecht en sociale verzekeringen in de dagelijkse praktijk, verzorgen van presentaties voor werkgevers in het MKB over sociale verzekeringen, workshops arbeidsrecht en sociale verzekeringen, verzuimbegeleiding

Opleiding interimmanager

Sociale verzekeringen
Salarisadministrateur
Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Krachtig en duidelijk leiderschap
• Sterke en overtuigende communicatie op alle niveaus
• Sterke didactische vaardigheden
• In staat ontwikkelingen binnen de (arbeids)markt te vertalen naar (strategisch) HR beleid
• Sterk ontwikkeld gevoel voor onderlinge verhoudingen en cultuur binnen organisaties
• In staat management en medewerkers te motiveren tot samenwerking in verandertrajecten en dat samen tot een succes te maken
• Weet HRM strategisch, tactisch en operationeel goed te positioneren en inhoud te geven
• Is gewend te functioneren binnen complexe, professionele en/of politieke omgevingen
• Resultaatgerichte people/talentmanager


Talenkennis interimmanager

Nederlands = moedertaal
Engels = business level
Duits = basis

Overig

beschikbaar voor opdracht door geheel Nederland en waar gewenst ook in het buitenland

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: