Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager, afdelingshoofd, teamleider a.i. overheid

Manager, afdelingshoofd, teamleider a.i. overheid

Werkervaring interimmanager

2002/2003
Functie:Interim-manager/adviseur organisatieontwikkeling afdeling Reiniging
- grote gemeente
Specifieke taken:Organisatieontwikkeling: Strategische planvorming (o.a. opstellen bedrijfsplan ‘interne verzelfstandiging’), coaching medewerkers, opzetten organisatie- en overlegstructuur, werving en selectie, opstellen functie-omschrijvingen, ontwerp resultaatgericht
beloningssysteem, handhavingsbeleid, optimalisatie Klantenservice.
Verantwoordelijkheid: Toegevoegd aan management: Adviseur en “rechterhand” van het afdelingshoofd Reiniging Medewerkers:85 medewerkers (Basisonderwijs tot HBO-niveau}.

2001/2002
Functie: Interim-manager (interim-controller) afdeling “Control,Informatisering & Automatisering”, regionaal samenwerkingsverband
Specifieke taken: Coördinatie jaarrekenings- en begrotingsproces, implementatie en inrichting nieuwe financiële en projectadministratie, kwaliteitszorg (hercertificering ISO), terugbrengen ziekteverzuim, structureren afdeling, vormgeven sturingsindicatoren op basis van Balanced Score Card, werving en selectie. Verantwoordelijkheid: Integraal verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding incl. de specifieke taken.
Medewerkers:Afdeling: 12 medewerkers (MBO tot HBO-niveau)
Totale organisatie: 150 medewerkers.

2000/2001
Functie: Interim-manager afdeling Milieu en Reiniging
- middelgrote gemeente
Specifieke taken: Fusie van twee afdelingen “Milieu en Reiniging” in het kader van gemeentelijke herindeling; realisatie programmering 2001(vergunningverlening, handhaving, (water)bodem, geluid, milieu/RO,duurzaam waterbeheer en duurzaam bouwen, reiniging), afstemming bedrijfsvoering gemeentelijke reinigingsdienst en private reinigingsdienst; afronding zakelijk gedeelte Diftar, dagelijkse leiding, lid Sectormanagementteam Grondgebied
Medewerkers: Afdeling: 40 medewerkers van LBO tot HBO+ -niveau.

1993 –2000

Milieudienst Zuid-Holland Zuid (MZHZ), Dordrecht

1999 - 2000 Gebiedsmanager Drechtsteden
Specifieke taak: Bouwen van nieuw gebiedsteam; verder uitbouwen relatie klanten.
Verantwoordelijkheid: Integraal verantwoordelijk voor het afdelingsprogrammering en resultaat, onderhouden van bestuurlijke en ambtelijke contacten; lid Managementteam.
Activiteiten team: Milieuvergunningverlening en handhaving, Bodem, Geluid, RO/Milieu, veiligheid, Milieuzorg(milieuzorgsystemen, asbest), Luchtkwaliteit.
Medewerkers: Afdeling: 14 adviseurs en inspecteurs op HBO/WO-niveau
Totale organisatie: 90 medewerkers.

1998 Afdelingshoofd Ingenieursbureau
Specifieke taak: Professionalisering Ingenieursbureau; vormgeven kanteling organisatie van taakgericht naar gebiedsgericht; lid Managementteam
Medewerkers: 16 adviseurs op HBO/Academisch niveau.

1997-1998: Projectleider
Specifieke taak: Professionalisering produktgroep Bodemonderzoek en -sanering
Medewerkers: 6 adviseurs op HBO-niveau.

1995-1997 Adviseur/deskundige, produktgroep Milieuzorg
1993-1995 Medewerker produktgroep Bodem
1999-2000 Secretaris en medeoprichter Platform Duurzaam Bouwen Regio ZHZ
1995-2000 Secretaris Omgevingscommissie Afvalberging Derde Merwedehaven
1998 Accountmanager Hoekse Waard (alle produkten MZHZ).
1998 Projectleider Informatisering en Automatisering
1996-1999 Auditor Kwaliteitssysteem ISO 9002.

ELF Petroland, Den Haag
1991–1992 Exploratie-geoloog


Opleiding interimmanager

(Management-)trainingen en -cursussen
Trainingen: Cultuurdiagnose en cultuurverandering (2000), Verandermanagement (2000), Effectief Onderhandelen (1997), Balanced Score Card (1999/2000), Klantgerichte communicatie (1996), Projectmanagement (1997), Persoonlijke effectiviteit (1996), Professionele Standaards (2000), Management van ICT (2000).
Cursussen: Personeelsmanagement (1999), Marketing (NIMA-A) (1992), Management accounting (2002/2003), Ondernemingsfinanciering (1996), Economische orde en markt (1996), Kwaliteitszorg (Kwaliteitsauditor) (1996).

Milieumanagement/ Ruimtelijke Ordening
- Milieumanagement (post-doctoraal, 1992-1993)
Instituut: Universitaire Beroepsopleiding Milieukunde (UBM), een samenwerkingsverband van: Landbouwuniversiteit Wageningen, Universiteit van Amsterdam, Vrije Universiteit, Rijksuniversiteit Leiden.
Titel: Master of Environmental Management (M.Sc.)
- Ruimtelijke Ordening (2000)

Geologie
- Geologie (1983-1990)
Instituut: Rijksuniversiteit Utrecht, Faculteit der Geologie and Geofysica
Titel: Drs

Automatisering:
- Geografische, bodem- en bedrijfsinformatiesystemen.
- Kantoorautomatisering

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Het boeken van resultaat staat voor mij voorop. Het realiseren van afdelings- en projectplannen vindt zoveel als mogelijk interactief plaats, zodat er een optimaal draagvlak bestaat voor de uitvoering. Plannen zijn concreet: doelstelling, resultaat, stappenplan, personele inzet, kosten en financiering zijn helder geformuleerd. Monitoring van de uitvoering vindt plaats op een in de plannen vastgelegde wijze.

Ik heb een resultaatgerichte, persoonlijke stijl van leidinggeven met als doel het realiseren of versterken van zelfsturing op individueel en teamniveau. Dit heeft als effect dat er betere resultaten geboekt worden doordat mensen zich meer verantwoordelijk voor hun werk voelen, meer initiatief nemen en zich prettig voelen in hun werkomgeving


Talenkennis interimmanager

Engels, Duits: goed
Nederlands: vloeiend
Frans: matig


Overig

Ik ben een harde werker!

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: